Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


smssidan.se, ny aktör inom gratis sms

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-02, 20:05 #51
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 2 2005, 13:39
Framförallt tycker jag det är viktigt att tråden finns, om någon nu söker på joel, programmer, silverplanet, smssidan, spam, kopiering, rip eller någon annan term som har med detta att göra - så bör de få veta vad det är för personer de har att göra med.
Så sant som det är skrivit.

Som jag skrev i inlägget tidigare.

Spam o andra otrevligheter har dom oftast att göra med.

Men egentligen, att ljuga en rakt upp i ansiktet och säga att dom inte skickat spam när man anmält en unik email. Får en att verkligen veta vad det hela handlar om.

Snabba pengar och alla medel är tillåtna verkar han tro.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-10, 23:26 #52
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Nu har även jag som defenetivt inte håller till på denna typ av sidor fåttföljande spam:
Var i h-vete har ni fått tag på min privata epostadress?
// Mats

Hej!
Nu får du ett erbjudande som vi tror passar dig utmärkt.
Vad säger du om en gratis ringsignal från Jamba?
Det enda du behöver göra är att registrera dig hos dem och så kan du hämta din ringsignal alldeles gratis!
Jamba! erbjuder dig alltid tusentals ringsignaler, de senaste spelen och coola bakgrundsbilder för din mobil.

Klicka här för att få en gratis ringsignal!

Bästa hälsningar,
Silverplanet.se
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fungerar inte länken, gå in på: www.mobajl. se/erbjudande/jamba
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-10, 23:52 #53
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Ett tips... Anmäl till TradeDoubler!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-16, 18:05 #54
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Kanske är dags att svara på lite kritik, även om jag inte håller med om att den mesta är överhuvudtaget är sann (och därmed inte heller blivit besvarad tidigare):

Först och främst, jag(Joel) har absolut ingenting som helst med Silverplanet, Mobajl eller Anders att göra längre. SPAM, mailutskick, nyhetsbrev eller annan typ av ovälkommen reklam från Anders eller Silverplanet ber jag er direkt vända sig till honom. Söker man på nic-se så tror jag bestämt att kontaktuppgifter till Anders eller hans bolag Mobajl AB skall finnas representerade.

Det är även högst beklagligt att Silverplanet.se (domänen) fortfarande står registrerad på mig och inte på Anders företag som äger och tog över sajten sedan 2003/2004 (Mobajl AB). Jag ska genast be Anders som representant för Mobajl att flytta över domänen så inte SP på något sätt förknippas med mig längre (då jag verkligen inte har något med det, Mobajl eller Anders verksamhet att göra).

Det är tråkigt att jag godtroget sålde bl.a Silverplanet.se till Anders Perers tidigare, i hopp om att communityn kunde växa och få ett stabilt ekonomiskt stöd från någon med pengar. Att han sedan gjort SP(Silverplanet) till vad det är idag, är inte annat än beklagligt.

Citat:

Ja, den ger väl åsyn vad det är för personer som driver det, och tjänsten i helhet, nackdelen är väl att WN knappast är en målgrupp för sidan så det "negativa" påverkar inte deras tjänster nämnvärt.
Givetvis påverkar all form av negativ kritik eller "rykten" eller vad man nu vill kalla det, alla tjänster på nätet.

Och all kritik tar jag givetvis åt mig och de gånger jag anser att jag har gjort något fel så är det inte värre än att medge detta och be om ursäkt, som tidigare hänt i form av Mailutskick till MVGplus's medlemmar samt för mycket inspiration vad gäller layout - så är det helt klart bekagligt och alla lär vi väl oss av våra misstag - får jag hoppas!

Citat:
Framförallt tycker jag det är viktigt att tråden finns, om någon nu söker på joel, programmer, silverplanet, smssidan, spam, kopiering, rip eller någon annan term som har med detta att göra - så bör de få veta vad det är för personer de har att göra med.
Om du Grazzy vill dra allt över en kant och då sätta det på mig, så varsågod. Tråkigt att du tycker det, och tråkigt att en liten sak, som jag väldigt snabbt ändrade, ska få dig att fortfarande känna dig sviken av mig.

Den enda sida, som jag fortfarande har anknytning till, är Smssidan, och även om det i avtalet står där(precis som liknande sidor: starsms.se, smslandet.se, starmobile.se osv) att vi har rättighet att sälja personuppgifter vidare och använda mailadresser i reklamsyfte utanför Smssidan - så är det iaf. inget jag gör eller kommer göra framöver.

Om en medlem på Smssidan ska bli medlem i någons (exempelvis) nyhetsbrev - så sker detta genom att medlemen aktivt deltar och därmed belönas för detta med krediter på SS. Någon automatisk "försäljning" av användaruppgifter/medlemsuppgifter på Smssidan sker inte och kommer aldrig att ske.

Sist men inte minst, jag gör och ber er alla andra att även så göra - anmäla ovälkommen e-post i form av spam till berörda parter (KO, TradeDoubler som i Mats fall, osv).

/Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-26, 14:35 #55
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
från fabian till alla:

http:// www.smsplanet.se
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-26, 15:58 #56
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Citat:
Originally posted by Jon A@Sep 26 2005, 14:35
från fabian till alla:
http://www.smsplanet.se
Den där sidan kändes väldigt seriös.
Det finns ingen som helst information om vem eller vilka som äger och driver sidan , kanske kan vara intressant att veta innan man ger ut sina användaruppgifter.
Yoghurt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-26, 16:02 #57
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Ursprungligen postat av Yoghurt
Citat:
Ursprungligen postat av Jon A
från fabian till alla:
http:// www.smsplanet.se
Den där sidan kändes väldigt seriös.
Det finns ingen som helst information om vem eller vilka som äger och driver sidan , kanske kan vara intressant att veta innan man ger ut sina användaruppgifter.
Skulle vilja hänvisa till denna tråden: http://www.webmasternetwork.se/f20t10015.html
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-26, 16:07 #58
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Citat:
Ursprungligen postat av fabian
Citat:
Originally posted by -Yoghurt@Sep 26 2005, 15:58
Citat:
Ursprungligen postat av Jon A
från fabian till alla:
http://www.smsplanet.se
Den där sidan kändes väldigt seriös.
Det finns ingen som helst information om vem eller vilka som äger och driver sidan , kanske kan vara intressant att veta innan man ger ut sina användaruppgifter.


Skulle vilja hänvisa till denna tråden: http://www.webmasternetwork.se/f20t10015.html
Jaha?
Man ska alltså behöva leta runt bland WN för att få reda på vem/vilka som äger den sajt man registrerar sig på?
Ge tydligen information om vilka som driver hemsidan och sidan kommer ge ett mycket seriösare intryck.
Kolla även in sidan i Firefox, ser inte nå vidare bra ut där.
Yoghurt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-26, 16:57 #59
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Många nya smssajter har kommit. När vi drog igång smslandet.se var vi ensamma om marknaden. Utan att vara insatt i hur det går med smslandet nu så tror jag på ett sätt det är bra med konkurrensen. Att de nya sajterna använder sig av metoder som är rent av olagliga är beklagligt. Att inte alla kan köra på samma villkor?

Var länge sedan jag snackade med Petter eller Jon, jag tycker dock det är mycket kul att se att ni nu har över 100 000 medlemmar, medlemmar av kvalité vilket jag vet är smslandet´s stora +. Även lite små kul att en idé vi kommit på nu sysselsätter så många människor!

Men som sagt tror inte speciellt mycket på de nya "uppopparna", första intrycken man får är att det mer ser ut som någon av deras nya "registrera dig, ge oss din e-post så vi i framtiden kan spama för våra nya sajter"
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-26, 17:11 #60
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Ursprungligen postat av Yoghurt
Citat:
Ursprungligen postat av Jon A
från fabian till alla:
http://www.smsplanet.se
Den där sidan kändes väldigt seriös.
Det finns ingen som helst information om vem eller vilka som äger och driver sidan , kanske kan vara intressant att veta innan man ger ut sina användaruppgifter.
Personen i fråga kanske inte vill ha insider efter sig
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017