Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sälja domännamn (.nu avgifter?)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-17, 00:06 #51
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Citat:
Originally posted by Thomas@Jun 16 2005, 18:47
Snarare över 4 år, nästan 5 år

November 10, 1997 - The .NU Domain today announced an all-new Internet domain name, .NU, which offers a simple name registration process, instant online name assignment, a low $25 registration fee and less-than-twenty-four hour activation of newly-registered .NU domain names across the Internet's root name servers.

About the .NU Domain
The .NU Domain offers a robust but low-cost alternative to the .com domain name in an international model which targets end users and the small office/home office (SOHO) market, as well as Internet users in countries with restrictions on the domain name registration process. Current .NU registered customers are located in more than a dozen counties throughout the world, including Sweden, Norway, the UK, Indonesia, Japan, Germany, Belgium, Singapore, France, the Canary Islands, Australia, Canada and the Philippines, as well as the US. To access the .NU registration service please visit our web site at www.nunames.nu. Samples of Web pages developed by .NU Domain customers include www.investor.nu, www.tv.nu and www.internet.nu


Källan är http://web.archive.org/web/200004152...UAnncfinal.cfm. Minns det som igår för jag fick min första besökare med en .su (Sovjet) host från den länken till min sida

En av de domäner som registrerades väldigt tidigt är http://www.nunames.nu/cgi-bin/drill....inname=just.nu ( 1997-08-27 )

Thomas
Hmms jag surrar väl då Hmms är iaf säker på att det var för att fira ett 2-års jubileum som dom gav bort valfri domän gratis i ett år. Men det kanske var något annat?

mvh
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-17, 05:51 #52
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
[quote]Originally posted by Jonas@Jun 16 2005, 23:12
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas,Jun 15 2005, 03:05
Citat Lunarstorm.se
Citat:
Medelåldern på LunarStorm är 18 år, men låt inte det hindra dig som är äldre eller yngre. Det finns trevliga vänner och schyssta span i alla tänkbara åldrar, så det räcker och blir över
Så visst, dom kan ljuga Känns fortfarande som att det är 13åringar som är där och jag förstår ditt inlägg
Tror inte det är lögn. Majoriten på Lunarstorm är säkert runt 13år och skulle medelåldern ligga på det så skulle det inte vara många över 13år. Men de som är äldre drar upp medelåldern rätt bra.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-18, 16:29 #53
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
Jag äger som sagt http://www.counter-strike.nu och ser tyvärr inte så stor mening med att köpa domänen för några större pengar. Domänen är busgammal och är nog inte många människor som inte hittar "rätt". 1000 unika på en månad är ju dessutom en spott i havet och inget som jag själv värderar speciellt högt. Visst jag kan tänka mig att betala själva domänkostnaden men inte mer. Så sälj den du i så fall på SEDO så kanske någon ser något värde i den.
Nostra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-19, 02:53 #54
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Citat:
Originally posted by Nostra@Jun 18 2005, 16:29
Jag äger som sagt http://www.counter-strike.nu och ser tyvärr inte så stor mening med att köpa domänen för några större pengar. Domänen är busgammal och är nog inte många människor som inte hittar "rätt". 1000 unika på en månad är ju dessutom en spott i havet och inget som jag själv värderar speciellt högt. Visst jag kan tänka mig att betala själva domänkostnaden men inte mer. Så sälj den du i så fall på SEDO så kanske någon ser något värde i den.
Word!
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-19, 11:14 #55
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Citat:
Jag äger som sagt http://www.counter-strike.nu och ser tyvärr inte så stor mening med att köpa domänen för några större pengar. Domänen är busgammal och är nog inte många människor som inte hittar "rätt".
- Hittar de till counter-strike.nu så hittar de garanterat till counterstrike.nu också OM
de marknadsför sidan, ingen kan hitta rätt till en sida dem inte vet av.

Citat:
1000 unika på en månad är ju dessutom en spott i havet och inget som jag själv värderar speciellt högt.
- Nej det är inte mycket men du ska också ha i åtanke att domänen har aldrig marknadsfört sig heller och
vart tror du dessa besökare kommer ifrån idag?

Citat:
Visst jag kan tänka mig att betala själva domänkostnaden men inte mer. Så sälj den du i så fall på
SEDO så kanske någon ser något värde i den
- Jag är mycket förvånad att du som seriös siteägare/företagar inte ser något värde i den och jag
vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt svar. Antingen så är CS på väg ner och/eller så är din site
på väg neråt? Kanske vill du inte ha någon konkurrent, jag vet inte men det låter mycket märkligt
om du fortfarande tror på en framtid för din site och CS att INTE köpa domänen som äger just
begreppet ..... counterstrike.

Eller för att citera SEDO's inlägg:

Citat:
"Det är inte många som inser värdet av att äga begreppet för den bransch man är verksam i."
Nej, det verkar inte så...

Mvh,

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-19, 11:42 #56
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Saken är ju att counterstrike.nu är en felstavning av Counter-Strike, de som sysslar med CS vet om att det stavas med ett bindestreck emellan orden.

Så att ha en domän, speciellt .nu och felstavad, bara för att få lite extra besökare tror jag inte någon är intresserad av. Någon domän jag tror Nostra är intresserad av är Fragbite.com, som nästan är en synonym till vart man ska gå ifall man gillar CS

Så att värdera domänen till en summa på över 10 000 kr visar bara på att man inte är insatt i E-sportvärlden och vet hur marknaden över CS ser ut idag.

En domän (när det gäller CS) jag tror kan ha stort värde i sig är www.cs.se, kort och bra domän och dessutom säger de riktiga spelarna "CS" och inte "Counter-strike".
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-19, 13:54 #57
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Värdet i domänen är bra. För nostra är kanske inte domänen värt någon men för någon som vill starta upp är den kanske desto mer värd då du inte hitar bättre namn bara så där.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-19, 14:28 #58
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Tomas B@Jun 19 2005, 11:14
- Jag är mycket förvånad att du som seriös siteägare/företagar inte ser något värde i den och jag
vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt svar.
Självklart haussar han inte värdet på domänen. Varför betala 10k om han har minsta möjlighet att få den för reg.pris?

Förmodligen skulle han knappast sälja counter-strike.nu för reg.pris så det är ju också en självklarhet att domänen i fråga borde vara mer värd än reg.pris för honom. Inser man inte det har man nog lite dålig förståelse för hur (domän)brandning på nätet fungerar. Ungefär samma sak som att äga vaderlek.se utan att äga väderlek.se; eller tvärtom.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017