Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Billigaste Domän Varje Gång Hos Godaddy!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-18, 06:41 #1
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Thumbs up Billigaste Domän Varje Gång Hos Godaddy!

Ni som gillar att spara pengar när ni köper domän från godaddy vet nog att man kan söka på kuponger på google så som: "Godaddy discount coupon"...

Men hela processen tar lång tid och man skall testa massa olika koder och en del funkar inte ens.

Nu hittade jag denna verktyg som automatiskt testar massa olika kupong koder och ger er den billigaste kupongen.

Det är ett pop-up som dyker upp på godaddy under checkout, på sidan där man kan skriva in kupong koden.

Prova denna add-on till google chrome:
http://joinhoney.com/?r=chrome

Bästa verktyget jag sett på länge, dags att spara pengar
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-21, 21:03 #2
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Prova denna add-on till google chrome:
http://joinhoney.com/?r=chrome

Bästa verktyget jag sett på länge, dags att spara pengar
Tack för tipset. Men tycker du det är värt den lilla rabatten för att då tvingas använda Godaddy?
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-21, 21:29 #3
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Har varit med godaddy i många år inga som helst problem, använder också rabattkoder när jag förnyar domänerna.

Enda nackdelen med godaddy är att man inte skall använda det för att kolla om domäner är tillgängliga, för de köper bra namn snabbt om man inte själv köper på en gång. För det använder jag namecheap.com då är det ingen risk att de tar bra namn före mig.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-22, 20:38 #4
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
För det använder jag namecheap.com då är det ingen risk att de tar bra namn före mig.
Men hur mycket skiljer det "mellan tummen och pekfingret" i pris mellan dessa aktörer? Jag betalar hellre lite extra till seriösa aktörer vars tjänster jag utnyttjar och som de bekostar.

Även om jag inte själv är en äkta domainer så är vad jag förstår deras marknadsplats värd ett besök. Slösade bort en halvtimme där och såg en del catchy domäner under relevanta tld/cctld:er för under och strax över 20 tkr till fast pris. Och korta domäner för mindre än 1000 kr fast pris som skulle kunna användas för url-förkortare. Nu finns det såklart andra bättre nischade marknadsplatser att tillgå, men utbudet är ändå imponerande hos Godaddy för den som behöver en domän nu nu. Jag vet att auktioner ger bättre pris/kvalitet-relation, men det kan vara ett mödosamt arbete att träffa rätt i tid till rätt budget.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-23, 07:45 #5
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Lite utanför ämnet (sorry):

Den kod jag använde senast gav 30% rabatt. En välkommen besparing när räkningen går på några hundra dollar. I varje fall för mig. För nya "produkter" kan man få upp till 50% rabatt med dessa koder.

I övrigt tycker jag GoDaddy har en föredömligt prisvärd och stabil hosting. Något som är jobbigt är att det inte går att köpa något utan att bli erbjuden femtioelva produkter som man måste tacka nej till. Men jag har vant mig.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-23, 09:13 #6
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Enda nackdelen med godaddy är att man inte skall använda det för att kolla om domäner är tillgängliga, för de köper bra namn snabbt om man inte själv köper på en gång. För det använder jag namecheap.com då är det ingen risk att de tar bra namn före mig.
Fast du måste presentera bevis för att de kör s.k. "front-running", då folk har klagat på sådant i över 10 år. Jag ställer mig starkt kritisk till att GD skulle göra detta, även om domänbranschen är smutsig som en skorsten
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-23, 09:21 #7
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
Fast du måste presentera bevis för att de kör s.k. "front-running", då folk har klagat på sådant i över 10 år. Jag ställer mig starkt kritisk till att GD skulle göra detta, även om domänbranschen är smutsig som en skorsten
GoDaddy själva hävdar (med bestämdhet) att de inte pysslar med sådant:

http://inside.godaddy.com/front-running-debunking-myth/
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-23, 10:57 #8
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
Fast du måste presentera bevis för att de kör s.k. "front-running", då folk har klagat på sådant i över 10 år. Jag ställer mig starkt kritisk till att GD skulle göra detta, även om domänbranschen är smutsig som en skorsten
Om det fortfarande finns ångerrätt på 5 dagar för .com-domäner är ett tänkbart scenario att de domännamn som en inloggad kund söker via deras system, men inte beställer, prelbokas som en "service" till kunden som kanske får strömavbrott eller tvingas avbryta då chefen tittar in i rummet. Så under dessa ångerrättsdagar är domänen "köpt" av GD men släpps tillbaka i domänhavet om inte kunden avslutar köpet. Men den krassa troliga orsaken till ett sådant förfarande, som t.ex. Network Solutions fick negativ kritik för, var inlåsningen så att de som sökte via Network Solutions system inte därefter kunde beställa domänen billigare hos t.ex. GD.

Men å andra sidan - är det inte bara att testa med några namn - ni som är GD-kunder?
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-23, 12:47 #9
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
Fast du måste presentera bevis för att de kör s.k. "front-running", då folk har klagat på sådant i över 10 år. Jag ställer mig starkt kritisk till att GD skulle göra detta, även om domänbranschen är smutsig som en skorsten
Svårt att bevisa då man inte tar skärmdumpar vid varje domänsökning, bara senare vet man att de är tagna. Har hänt mig 3 gånger har jag för mig och en hel del vänner har varit med om samma sak. Vill du ha bevis kan du söka google "godaddy steals domains" många diskussioner.

Verkar mycket strul med godaddy om man registrerar bra namn, läste omkring på nätet och ett vanligt problem verkar vara att så fort man registrerat ett namn så ger godaddy pengarna tillbaka och registrerar samma namn själva om namnet är bra. Detta verkar ok enligt deras policy.

Så skall ni ha riktigt bra namn med högt värde internationellt kanske håll er borta från godaddy.

Godaddy för enkla namn och namecheap för riktigt bra namn.

Senast redigerad av Lindalicious den 2013-10-23 klockan 12:54
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-23, 13:45 #10
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Svårt att bevisa då man inte tar skärmdumpar vid varje domänsökning, bara senare vet man att de är tagna. Har hänt mig 3 gånger har jag för mig och en hel del vänner har varit med om samma sak. Vill du ha bevis kan du söka google "godaddy steals domains" många diskussioner.

Verkar mycket strul med godaddy om man registrerar bra namn, läste omkring på nätet och ett vanligt problem verkar vara att så fort man registrerat ett namn så ger godaddy pengarna tillbaka och registrerar samma namn själva om namnet är bra. Detta verkar ok enligt deras policy.

Så skall ni ha riktigt bra namn med högt värde internationellt kanske håll er borta från godaddy.

Godaddy för enkla namn och namecheap för riktigt bra namn.
Läste du GoDaddys svar på detta (som jag länkade till)?

Citat:
Let me say, unequivocally, Go Daddy never has and never will front run domain names. Ever.
Citat:
To protect data from being intercepted over the general Internet, our website is protected by SSL Encryption. This prevents electronic eavesdropping on all transactions relating to domain searches and purchases. Even our internal availability and registrations systems are sequestered into secure networking environments for an added measure of privacy assurance.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017