Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


ACME/Paycontrol

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-07, 11:44 #11
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
ACME är på väg att utveckla ett sådant administrationssystem har jag hört.

Men men, jag har fortfarande inte riktigt kommit igång med Paycontrol i min webshop och jag har fipplat med det i mer än ett halvår. Lite knep med modulerna och så till OsCommerce.
md-solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-07, 12:07 #12
Chrichan Chrichan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 8
Chrichan Chrichan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 8
Om kunden uppger fel adress så kommer ett allmänt felmeddelande som säger att adressen inte stämmer enligt folkbokföringsadressen men det säger inget om vad det är i adressen som inte stämmer. Specificerar Kreditor detta så kunden vet exakt vad det är i adressen som är fel angett?

pereje, du skriver att du mejlar kunden och förklarar vad som är fel när han har misslyckats uppge rätt adress. Hur kontrollerar du vilken som är kundens riktiga folkbokföringsadress? Det smidigaste sätt jag känner till är att ringa Skatteverkets automatiska tjänst som faxar ett papper en kvart senare med folkbokföringsadressen, men jag hade önskat ett smidigare sätt som ändå är gratis eller mycket billigt.
Chrichan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-07, 13:06 #13
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Hejsan

Jo angående adresser. Vi har ju satsat ofantligt med resurser på att kunna normera adresser, dvs att vårt system förstår att Timotej och Tim är samma sak osv.

Vi har dock valt att alltid bara påpeka för kund som försöker genomföra köp vad som är fel. Tex du har angivit ett felaktigt Postnr.
Snarare än skriva du har angivit 11222 men du ska ange 11223
Problemet med det senare sätter är givetvis att det blir integritetskränkande. Folk upplever det som att vem som helst som har deras personnummer kan kolla upp var de bor, genom att försöka genomföra ett köp.

Egentligen är det ju lite konstigt eftersom dessa uppgifter ändå är publika, vem som helst kan ju ringa Skatteverket och fråga detsamma. MEN skatteverket har inte gjort uppgifterna sökbara på internet för att ett telefonsamtal ändå är ett större steg och inte känns lika anonymt. Därför vill vi inte heller göra det och skydda våra kunder mot att förekomma i tidningsrubriker :-)

Sedan skulle jag som vanligt vilja påpeka att vi inte erbjuder samma tjänst som våra konkurrenter. En jämförelse från mitt perspektiv hör dock inte hemma på ett sådant här forum. Men kontakta gärna våra säljare om ni önskar en mer omfattande genomgång av funktionaliteter och tjänster. 08-41030040
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-07, 19:59 #14
Ejerhed Ejerhed är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 169
Ejerhed Ejerhed är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 169
Citat:
Originally posted by Chrichan@Jan 7 2006, 13:07
Om kunden uppger fel adress så kommer ett allmänt felmeddelande som säger att adressen inte stämmer enligt folkbokföringsadressen men det säger inget om vad det är i adressen som inte stämmer. Specificerar Kreditor detta så kunden vet exakt vad det är i adressen som är fel angett?

pereje, du skriver att du mejlar kunden och förklarar vad som är fel när han har misslyckats uppge rätt adress. Hur kontrollerar du vilken som är kundens riktiga folkbokföringsadress? Det smidigaste sätt jag känner till är att ringa Skatteverkets automatiska tjänst som faxar ett papper en kvart senare med folkbokföringsadressen, men jag hade önskat ett smidigare sätt som ändå är gratis eller mycket billigt.
Som Sebastian skriver ser kunden vilken uppgift som inte stämmer, t.ex. postort eller postnummer. Jag som säljare kan även i Kreditors system se vilken uppgift som är den rätta (folkbokföringsadressen). Jag behöver alltså aldrig ringa/faxa skatteverket, utan detta är en av många funktioner som ingår när man ansluter sig till kreditor utan extra kostnad.

Jag tycker att innan man bestämmer sig för vad man väljer, så ska man ha testat båda systemen. Mina erfarenheter av Kreditor är att det fungerar klockrent, skillnaderna är det bara att testa och jämföra. Är man som jag van vid kreditors system känns Acmes väldigt omodernt. Fast jag är säker på att Acme jobbar på en ny lösning nu när kreditor finns, konkurrens är bra!

Vad ni än väljer så kommer ni säkert att bli någorlunda nöjda, för fakturabetalning ökar försäljningen och att dessutom sälja fakturorna är både enklare och billigare än postförskott idag när företag som Kreditor och Acme finns.
Ejerhed är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-13, 15:01 #15
Gadgetboy Gadgetboy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 31
Gadgetboy Gadgetboy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 31
Citat:
Originally posted by Chrichan@Jan 7 2006, 00:27
1. Då mejlar/ringer du din kontakt på Acme som stryker fakturan.
2. Om du betalar en högre procentavgift så erbjuder de sig att ta risken.

Jag använder ACME och tycker det fungerar helt OK. Det som jag har märkt är en nackdel med att folk måste uppge sin folkbokföringsadress när de beställer är att kunden rätt så ofta uppger fel adress. Tex kanske han uppger "Hisingsbacka" när det enligt folkbokföringsregistret är "Hisings Backa". Då går köpet inte igenom och kunden blir fustrerad och tror att det är fel på systemet etc och i värsta fall struntar i att beställa. Detta hände rätt ofta hos oss i julhandeln då vi hade ca 50 fakturaordrar per dag. Finns det användare av Kreditor som har erfarenheter kring hur deras system fungerar i dessa fall?
Jag prata precis med ACME om detta och enligt dem har de löst detta problem.

Någon som kan/har verifierat detta?
Gadgetboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-16, 22:08 #16
Megashop.se Megashop.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 149
Megashop.se Megashop.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 149
Ni som använder dessa "fakturera mig" tjänster, tar ni ut en faktura avgift av kunden och i så fall hur mycket?
Megashop.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-16, 22:17 #17
solrosen solrosen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 16
solrosen solrosen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 16
Vi tar 25 kr i faktureringsavgift för att täcka vår fasta kostnad för fakturaköpet. Kunder som vill slippa avgiften kan betala via payson.
solrosen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017