Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Konto stängt av Loopia

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-08-10, 09:36 #1
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 325
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 325
Standard Konto stängt av Loopia

En av mina bloggar är stängd av Loopia och enligt Loopia verkar det som om det har skett en intrång. Lösenordet är ändrad på FTP kontot och som ledde till att jag inte kan logga in på FTP kontot huvudtaget.

Jag använder heller inga skadliga programvara i de olika bloggarna eftersom jag enbart använder akismet, IP Intel, Real IP, StatsPress, WP-Ban.

Min dator söks efter virus ofta och AVG har inte hittat något virus och jag använder även andra program typ Ad-aware och CCleaner.

Det är svårt att veta vad man ska söka efter med tanke på att jag inte har skadliga programvaror, jag kollar hela tiden i genom mina bloggar, email med mera efter spam och min dator genomsöks ofta av AVG.

Jag hade viktiga inlägg i bloggen men även kommentarer som jag ville spara.

Ett påpekande ... jag har fått flera mail som har blockats av AVG och som verkar komma från Loopia.

Eftersom jag inte kommer åt bloggen kommer jag heller inte åt emailen därmed kan jag heller inte kolla och rensa bort allt spam som jag brukar få till de email adressen som är kopplad till den aktuella domänen.
Kedi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-10, 09:40 #2
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
Vad är din fråga? Om Loopia stängt av din blogg kan man förutsätta att de fått någon rapport om intrång och att de bekräftat att rapporten stämmer. De borde alltså kunna ge något tips om vad du ska leta efter.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-10, 10:04 #3
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 325
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 325
Ursäkta att jag skrev detta förbannade inlägget då. Nej, för att skydda mig kommer jag inte kolla denna tråd.
Kedi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-10, 10:11 #4
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av Kedi Visa inlägg
En av mina bloggar är stängd av Loopia och enligt Loopia verkar det som om det har skett en intrång. Lösenordet är ändrad på FTP kontot och som ledde till att jag inte kan logga in på FTP kontot huvudtaget.

Jag använder heller inga skadliga programvara i de olika bloggarna eftersom jag enbart använder akismet, IP Intel, Real IP, StatsPress, WP-Ban.

Min dator söks efter virus ofta och AVG har inte hittat något virus och jag använder även andra program typ Ad-aware och CCleaner.

Det är svårt att veta vad man ska söka efter med tanke på att jag inte har skadliga programvaror, jag kollar hela tiden i genom mina bloggar, email med mera efter spam och min dator genomsöks ofta av AVG.

Jag hade viktiga inlägg i bloggen men även kommentarer som jag ville spara.

Ett påpekande ... jag har fått flera mail som har blockats av AVG och som verkar komma från Loopia.

Eftersom jag inte kommer åt bloggen kommer jag heller inte åt emailen därmed kan jag heller inte kolla och rensa bort allt spam som jag brukar få till de email adressen som är kopplad till den aktuella domänen.
Ofta har det inte med virus på din dator att göra utan snarare SQL-injections eller osäkra lösenord som qwerty123 eller liknande.

Att dem byter lösenord på din site ser jag som normalt om du utsatts för ett intrång. Det är en förmodligen en ren säkerhetsåtgärd för deras servermiljö.
Kontaktar du dom via telefon så lär dem hjälpa dig att komma till rätta igen.

Senast redigerad av MRDJ den 2012-08-10 klockan 10:13
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-10, 10:26 #5
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av Kedi Visa inlägg
Ursäkta att jag skrev detta förbannade inlägget då. Nej, för att skydda mig kommer jag inte kolla denna tråd.

Kedi...Du är och förblir alltid en ljusglimt i WN, helt otroligt skoj att följa dina trådar.

Kan du förklara din reaktion mot Foks, som undrar vad du vill ha hjälp med, grunden till att han frågar är ju att du inte har skrivit någon fråga? Han kommer också med konkreta tips på hur du går vidare, snacka med Loopia, sidorna är inte borta bara för att Loopia har stängt av kontot. Dom stänger kontot för att förhindra spridning av viruset... Ring dom på telefon och be dom låsa upp sidan tillfälligt, eller skicka dig koden i te.x en zip fil så får du sanera koden och sen lägga upp sidan igen.


Sen för det andra, varför skriver du här Kedi? Det slutar som regel med att du sätter dig på tvären och konkluderar med att du inte ska läsa mera i dina egna trådar
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-10, 11:26 #6
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
Missade att det var Kedi, hade jag noterat det hade jag knappast ägnat tid åt att försöka hjälpa i rätt riktning. För att inte andra i onödan ska slösa sin tid hänvisar jag till http://www.wn.se/showpost.php?p=20397559&postcount=31.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-10, 11:56 #7
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
*Plockar fram popcorn*
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-10, 12:14 #8
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Logga in på ditt loopia-konto och ändra lösenordet till FTP:n..
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-10, 12:19 #9
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017