Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 4)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-09-01, 16:58 #81
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av MacGuy Visa inlägg
Det är helt oacceptalbet. Vi har nu väntat 5 månader på utbetalning. Tradera har tidigare alltid varit snabba med betalningar! Vad är det som händer??
Läs svar #74 och #75.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-02, 10:39 #82
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej KristianE,

Vi inväntar fortfarande en betalning från kunden.

Vi ber om ursäkt för dröjsmålet.

Mvh,
Linn
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-02, 10:41 #83
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej MacGuy,

Vi ber om ursäkt för dröjsmålet och för det inträffade.

Vi inväntar fortfarande en betalning från kunden.

Mvh,
Linn
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-02, 15:55 #84
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej Anton,

Vi har skickat faktura till kunden och inväntar nu betalning.

Vi ber om ursäkt för dröjsmålet och det inträffade.

Mvh,
Linn
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-02, 18:38 #85
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
TradeDoubler:
Eftersom ni har ställt till med oredan så bör ni göra det enda rätta - d.v.s. reglera era skulder till era slavar, förlåt, affiliates. Oberoende av när Tradera betalar er.

Riktigt dåligt och minst sagt pinsamt att ni låter era affiliates lida i detta fall.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-03, 10:23 #86
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej KristianE,

Vi förstår er situation och vi ber om ursäkt för det inträffade.

I publisheravtalet som ni godkände när ni blev medlem hos Tradedoubler så står det under avsnitt 5 ("Ersättning"), att TradeDoubler inte kan betala ut ersättning till dig som publisher innan vi har fått betalt av kunden.

Vi inväntar fortfarande en betalning från kunden och kommer att skicka en betalning till så fort vi har mottagit betalningen från kunden.

Mvh,
Linn
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-03, 13:44 #87
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Tror vi alla har läst avtalet som vi affiliates måste godkänna för att få tillgång till nätverket, det är inte problemet (eller jo, delvis).

TradeDoubler är ett börsnoterat bolag med internationellt varumärke och representerar kunder, bland dessa några av världens största varumärken. Då uppstår något som TradeDoubler uppenbarligen inte har någon kunskap om, hur man vårdar ett varumärke.

Ni har gjort ett fel, ett fel som ni på över tre månader valt att INTE förmedla till någon kund för än det började ställas kritiska frågor och än idag INTE åtgärdats. Ett fel som får många småföretagare att lida ekonomisk skada och bli förbannade inte bara på er utan även på era oskyldiga kunder (t.ex. Tradera).
Här har ett tekniskt skolboksfel (test innan lansering?) lett till att ni inte kan fakturera. Man hade kunnat vara öppen med problemet och göra allt i er makt för att åtgärda det, men väljer att hålla radiotystnad i alla kommunikationsvägar för att sedan papegoja värre än Bagdad Bob i sina glansdagar - "Vi ber om ursäkt men ni har godkänt ett avtal". Någon bör gå tillbaks till skolan, typ lågstadiet, för att veta hur man ska bete sig oavsett avtal.

För övrigt så är det inte omöjligt att tolka 5.2 i avtalet som att det gäller kunder som inte reglerat skulder. Inte att Tradedoubler har en oförmåga att upprätta en skuld. Då det inte är specificerat i avtalet så ska en domstol tolka oklarheter till författande partens nackdel, och gissa vem som upprättat detta skämt till avtal?

Citat:
Subject to clause 5.3, payment of accumulated remuneration to the Publisher shall be made monthly in arrears provided that the Publisher has generated valid Traffic and that TradeDoubler has received payment from each company with whose Publisher Program the Publisher has registered.
Kort: Förmedla problemen till alla på eget initiativ (även de som inte läser WN eller kontaktar er), lös problemet och sluta låta som en arrogant papegoja med duracell-batteri.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-03, 17:38 #88
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Riktigt bra talat, Danski.

TradeDoubler: Ledsen, men ert bolag ser bara mer pinsamt ut för varje svar ni skriver i denna tråd. Reglera era skulder till era affiliates istället för att vänta i 30 dagar innan Tradera betalar något. Det är ni som har gjort allt fel - ingen annan. Ni får helt enkelt ta ansvar för vad ni gjort.

Om jag fakkar upp som leverantör så får jag jobba arslet av mig för att lösa problemet. Mina kunder kunde inte bry sig mindre om mina problem i sammanhanget. De vill bara ha problemet löst.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-03, 22:39 #89
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Tradedoubler borde helt klart värna bättre om sitt och alla sina kunders varumärke.

Med tanke på hur många affiliates som rimligtvis har tjänat under 500 kr och "lånar ut" pengar, så borde också Tradedoubler kunna betala ut i "förväg" när de gjort fel med faktureringen. Det finns väl dessutom massor med annonsörer som betalar in pengar i förskott till Tradedoubler. Så varför är det bara Tradedoubler som så stenhårt måste hålla på sina pengar?

Jag är faktiskt ganska orolig att även annonsörerna kommer bli missnöjda och därför kommer lämna. Inte bara Tradedoubler, utan lämna hela affiliatebranschen. Men kanske överdriver jag min oro. Är det någon som talat med Tradera för att se vad de tycker?

Förresten, vad skönt det vore med ett schysst affiliateavtal alla ansvar står formulerat på ett tydligt sätt. Hur samarbetet fungerar och vad som kan inträffa, vad som händer då etc...

Detta är min egen åsikt, jag skriver privat idag.
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-09, 11:22 #90
MacGuy MacGuy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 36
MacGuy MacGuy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 36
Herregud. Fortfarande ej inbetalt, och har hört samma visa i över 2 månader nu... (dock skulle betalningen skett för över 5 månader sedan).

Vad pågår egentligen hos Tradedoubler?
MacGuy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017