Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Väderlek.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-20, 21:49 #11
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
En grej som stör mig lite med sidan är att texten "om" siten ligger kvar hela tiden. Den är rätt överflödig andra gången man går in på webbplatsen.

Oavsett är det rätt mycket "happy talk", det är bättre att lägga informationen på en undersida och låta besökaren få det de kom till sidan för, vädret
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-21, 09:31 #12
Arood Arood är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 109
Arood Arood är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 109
Du verkar ha statistik över väldigt många platser i sverige men jag saknar robertsfors

men men, alla byhålor får ju inte plats :P
Arood är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-21, 20:47 #13
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH
Citat:
Originally posted by -Kristofer@Jun 20 2005, 01:03
men din konkurrent temperatur . nu har nog i nuläget en mer lättanvänd sida.


Jag kan nog inte hålla med om detta tyvärr. Tycker att det var lättare att navigera på Marcus sida. Dock är den kanske inte lika funktionell men det är en annan femma
Bra jobbat annars och precis lagom i min smak.
Tack för det Fredrik.

Citat:
Originally posted by -pitbull@Jun 20 2005, 20:51
Busbra sida
Jag hittar faktiskt inga fel som stör mig... Om jag tar i riktigt ordentligt så får jag väl gnälla lite på att Norrköping Sveriges Väderhuvudstad inte finns med på kartan. *
Det blev ett bokmärke, och en återkommande besökare. Toppensida att titta in på innan skogspromenaderna.
* Nej vi känner inte varandra och har inga affärer tillsammans. *
Mvh /Stefan
Roligt att du gillade den. Ska snart göra några förändringar så då kommer även Norrköping att finnas med på kartan

Citat:
Originally posted by -Susanne@Jun 20 2005, 21:49
Punkt-bordrarna är inte snygga i Opera eftersom de är svarta. Det blir jobbigt och irriterande. Annars väldigt tilltalande utseendemässigt och innehållsmässigt.
Färgen på punkt-bordrarna är lite nedtonade nu så förhoppningsvis sticker det inte likadant i ögonen längre. Använde prickade borders främst för att få en "mjukare" övergång mellan ruta och bakgrund men vet som sagt inte riktigt hur lyckat det blev.

Citat:
Originally posted by -grazzy@Jun 20 2005, 21:49
En grej som stör mig lite med sidan är att texten om siten ligger kvar hela tiden. Den är rätt överflödig andra gången man går in på webbplatsen.
Oavsett är det rätt mycket happy talk, det är bättre att lägga informationen på en undersida och låta besökaren få det de kom till sidan för, vädret
Nu syns texten på förstasidan endast första gången man går in på sajten. Dock är jag inte helt på det klara med hur Google ställer sig till detta iomed att jag använder cookies för att åstadkomma det och då kanske de "misstolkar" det som någon slags "cloaking"-försök.

Citat:
Ursprungligen postat av Arood
Du verkar ha statistik över väldigt många platser i sverige men jag saknar robertsfors
men men, alla byhålor får ju inte plats *
Tyvärr finns inte någon statistikleverantör i Robertsfors (åtminstone inte någon som jag känner till/har tillgång till). Däremot är kanske vädret någorlunda likt det i Umeå eller Skellefteå?

Edit: Gjorde förresten sidan lite luftigare för att få fram bakgrunden lite mer. Förhoppningsvis blev det åtminstone inte sämre. Nu markeras även den "aktuella" staden på kartan (förutsatt att den finns utsatt) i en annan färg
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-21, 21:13 #14
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Hojta till om du behöver lite vädersymboler och känner att photoshophanden inte är att lita på så kan du få de jag använder på en site (dinasidor.se). De är i stort psd-format med skuggor, semitransparanta solstrålar och hela paketet, utifall den grafiska komponent du använder stödjer att du lägger på bilder med 256 färgers semitransparans alltså.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-22, 00:49 #15
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Har inte mycket att invända, men lite...
- Gillar inte logotypen över huvudtaget - ser ut som något tråkigt WordArt-försök a la skolarbeten i högstadiet, trist typsnitt i kursiv still. Hitta på nåt roligare och få gärna in någon form av illustration eller liknande (ett moln kanske, vad vet jag)
- "Välkommen-texten" känns lite för mycket på något sätt, kan inte sätta fingret riktigt på vad - men lite "Expressen-ökar-igen-artikel"-känsla. Oavsett vilket har jag iaf hittat ett litet irriterande stavfel: "...och möjligt för dig att ta del av dygnet runt, året runt..."
- Varför är kolontecknet efter "Meny" understruket?
- Gillar inte heller riktigt texten under loggan "Varmt välkommen..." - dessutom är det inte snyggt implenterad.

I övrigt en klockren tjänst - lycka till!
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-22, 01:10 #16
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Yepp@Jun 22 2005, 00:49
Har inte mycket att invända, men lite...
- Gillar inte logotypen över huvudtaget - ser ut som något tråkigt WordArt-försök a la skolarbeten i högstadiet, trist typsnitt i kursiv still. Hitta på nåt roligare och få gärna in någon form av illustration eller liknande (ett moln kanske, vad vet jag)
heh, jo skiner väl igenom alltför mycket att jag inte är någon grafiker. hum. Får väl försöka hitta på något bättre framöver. Försökte lämna det så enkelt som möjligt eftersom det syns ännu tydligare om man försöker sig på avancerade saker

Citat:
- Välkommen-texten känns lite för mycket på något sätt, kan inte sätta fingret riktigt på vad - men lite Expressen-ökar-igen-artikel-känsla. Oavsett vilket har jag iaf hittat ett litet irriterande stavfel: ...och möjligt för dig att ta del av dygnet runt, året runt...
Den behöver man numera bara se en gång om man inte uttryckligen efterfrågar det (genom länken till förstasidan) så den får nog vara tills jag kommit över Expressen-stadiet Tack för påpekandet för stavfelet! Fixat nu

Citat:
- Varför är kolontecknet efter Meny understruket?
Jadu, det är inte det nu längre

Citat:
- Gillar inte heller riktigt texten under loggan Varmt välkommen... - dessutom är det inte snyggt implenterad.
Nej, tycker också den ser malplacerad ut. Dock ser sidans helhet lite knepig ut om man tar bort den helt. Har försökt på lite olika sätt utan att få till något bättre. Men får fundera lite där. Bra att du påpekade det så det inte bara var jag som inbillade mig

Citat:
I övrigt en klockren tjänst - lycka till
Tackar. Jättebra kritik, ska ta och åtgärda dem så fort jag bara kan
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-22, 09:33 #17
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
En idé kan vara att gära hela designen lite mer levande så att den återspeglar vädret på den valda orten. När jag kommer in på sidan så är det solsken och ljusa färger men vädermolnet i övre vänstra hörnet visar ett regnmoln... skulle det inte vara lite coolt och annorlunda att du anpassar bakgrundsbild + ev lite av färgerna till aktuellt väder? Jag vill direkt se att vädret är skit redan på layouten... =)

Nåja bara en idé...

Du kan iaf köra sässongsbetonat tema för vinter, vår, sommar och höst.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-22, 10:47 #18
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Innehållet ser bra ut, går inte att klaga på tycker jag.
Dock skulle jag inte köra på denna designen direkt, mitt förslag jag gjorde tidigare till en person med påhittat namn vart klicky
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-22, 13:51 #19
strauss strauss är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 9
strauss strauss är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 9
Riktigt fint !
Varför inte regga väderlek.se ? innan någon annan gör det om din sida blir stor.
strauss är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-22, 17:23 #20
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Robert@Jun 22 2005, 09:33
En idé kan vara att gära hela designen lite mer levande så att den återspeglar vädret på den valda orten. När jag kommer in på sidan så är det solsken och ljusa färger men vädermolnet i övre vänstra hörnet visar ett regnmoln... skulle det inte vara lite coolt och annorlunda att du anpassar bakgrundsbild + ev lite av färgerna till aktuellt väder? Jag vill direkt se att vädret är skit redan på layouten... =)
hah, jo låter som en ganska rolig grej om inte annat. Får jag bara till några passande layouter så är det ju en lätt match. Förmodligen är det inte något för alla men det går ju att ordna.

Citat:
Nåja bara en idé...
Det är jag mycket tacksam för

Citat:
Du kan iaf köra sässongsbetonat tema för vinter, vår, sommar och höst.
Jodå, det var också tanken att ordna en passande höstbild innan det blir aktuellt iaf.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017