Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kundtjänst, suport som tjänst

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-20, 11:19 #1
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Lightbulb Kundtjänst, suport som tjänst

Hej

Är det någon som har lagt ut sin kundtjänst eller support på externt företag?

Jag har haft flera callcenter, alla med syfte att sälja tex telefonabonnemang och el abonnemang men har senaste månaden blivit kontaktat av 2 företag som båda behöver köpa in support/kundtjänst tjänster. Är det någon här som lägger ut dem tjänsterna idag? Vad betalar ni för det?

Jag har i flera år funderat på att starta en tjänst där jag säljer telefon och mail support på alla nordiska språken. Är det någon som här på WN som skulle kunna tänka sig att köpa in de tjänsterna? Vad skulle det då vara värt att betala för dem?

Jag har själv sålt möbler i hela norra europa på webben och vi letade efter en sådan tjänst för några år sedan men hittade ingen som låg på en rimlig prisnivå. Det kan ha ändrat sig men jag har googlat lite utan att hitta någon.
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-16, 16:58 #2
bumper bumper är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 41
bumper bumper är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke Visa inlägg
Hej

Är det någon som har lagt ut sin kundtjänst eller support på externt företag?

Jag har haft flera callcenter, alla med syfte att sälja tex telefonabonnemang och el abonnemang men har senaste månaden blivit kontaktat av 2 företag som båda behöver köpa in support/kundtjänst tjänster. Är det någon här som lägger ut dem tjänsterna idag? Vad betalar ni för det?

Jag har i flera år funderat på att starta en tjänst där jag säljer telefon och mail support på alla nordiska språken. Är det någon som här på WN som skulle kunna tänka sig att köpa in de tjänsterna? Vad skulle det då vara värt att betala för dem?

Jag har själv sålt möbler i hela norra europa på webben och vi letade efter en sådan tjänst för några år sedan men hittade ingen som låg på en rimlig prisnivå. Det kan ha ändrat sig men jag har googlat lite utan att hitta någon.
En bekant letade efter en billig kundtjänst till sitt lilla företag utan att hitta något. Tror han nämnde att han hittade två företag (stora) och det var inga alternativ.

Så att starta upp denna typ av verksamhet tror jag är ganska smart och relativt enkelt.

Någon som hittat ett företag som erbjuder denna tjänst idag som inte kostar skjortan?
bumper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-17, 01:49 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag anlitade kalix24.se för några år sedan för enklare svarstjänster, vet inte om det är jämförbart i detta sammanhang.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-21, 13:27 #4
logic logic är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 160
logic logic är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 160
Jag är också nyfiken på den här branschen. Hur fungerar affärsmodellen rent praktiskt, finns det någon standardiserad betalmodell eller skiljer de sig åt? Någon som anlitat den här tjänsten som kan dela med sig?
logic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-21, 15:34 #5
bumper bumper är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 41
bumper bumper är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag anlitade kalix24.se för några år sedan för enklare svarstjänster, vet inte om det är jämförbart i detta sammanhang.
Har inte varit i kontakt med de "stora" aktörerna, utan skulle vilja finna en liten aktör.

Fortsatte att leta utan att hitta något...
bumper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
kundtjänst, support


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017