Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domainz.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-21, 09:06 #11
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Originally posted by Fredrik.an@Jul 21 2009, 08:59
Det här var hur bra som helst Detta gillar jag både grafiskt och funktionsmässigt Otroligt enkelt
Jag har lite småsaker på det grafiska men det jag främst saknar är att kunna göra listor. Jag har en del kunder som har många domäner som jag håller koll på och då hade det varit skönt att kunna göra listor för respektive kund
Hej Fredrik.an tack för förslaget, jag ska se hur vi kan lösa detta. JAg tänker någon form av lösningdär du får en till knapp Kund domäner, som egentligen har samma upplägg, fast i toppen har du en dropdown där du väljer vilken kund det gäller. (bredvid den dropdown som reglerar hur många domäner/sida)

Vi ska definitivt ta ditt förslag till hjärtat!
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 09:27 #12
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
*hi5*
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 09:32 #13
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Kan du inte se till att få med .eu-domäner också. Hur funkar det med IDN-domäner?

Var/Hur raderar jag mitt testkonto?
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 09:37 #14
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Emil, det finns ingen funktion før det æn, vill du att vi raderar det så kan jag gøra det i eftermiddag. funktion før det kommer naturligtvis också sen.

Helt riktigt Emil, .eu kommer naturligtvis med, den skulle faktiskt stå i den listan jag publicerade i førsta inlægget. tanken ær att top20 av alla domæner ska finnas med i førsta skarpa releasen
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 09:58 #15
Cosmas avatar
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
Cosmas avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
Rent spontant så tycker jag att du borde ge mer luft mellan foten och dom 3 boxarna ovanför. Och mer luft åt välkomsttexten mellan slidern och 3 boxarna. Kanske ge välkomsttexten en egen box som dom andra 3 fast bredare.

Annars ser det bra ut tycker jag
Cosma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 10:03 #16
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Cosma, vi ska testa ditt førslag

MVH Fredrik Näs
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 10:10 #17
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Eftersom du hann lansera din tjänst först så får jag väl komma med lite tips på sånt jag gärna ser att du lägger in Så börjar jag använda din tjänst istället

Säkert mkt ni redan tänkt på, eller upprepningar av sånt andra föreslagit, men jag tyckte det var lika bra att brainstorma lite
  • Import av CSV-filer
  • Export till CSV/XLS/PDF
  • Publika listor
  • Snapshots / Thumbnails
  • Möjlighet för SMS-varningar innan domäner går ut
  • Uppdatera info on-the-fly (kanske premium-users)
  • Multi-update (premium)
  • Kategorier / Listor
  • Drag-drop?
  • Sortera listan efter valfri header (skapad, förnyad osv)
  • Markera en domän som betald (så man slipper färgmarkering)
  • Lägga in förnyelseavg. så man får en uppskattad totalkostad för portföljen
  • Visa favico i listan kanske, vore lite tufft!
  • Kunna regga domäner direkt från sidan, overkill?
  • Importera alla domäner från ett kontaktID?
  • Fler delimiters, inte bara ny rad (ex: pipe, komma, semikolon etc)
  • Länk till web.archive.org
  • Möjlighet att integrera med befintliga DNS-tjänster, ex. loopia och binero (auto-add)
  • Rapporter per mail med jämna intervall, statusändringar och info
  • Möjlighet att lägga in kommentarer till varje domän
  • Filter: endast en viss TLD, alla som håller på att gå ut osv.
  • Ajaxsökning: fint för oss med många domäner
  • Integrering med sedo/missdomain?
  • Verkligen nödvändigt med CAPTCHA i kontaktformuläret när man är inloggad?
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 10:30 #18
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
# Import av CSV-filer Det har vi!
# Export till CSV/XLS/PDF Det har vi!
# Publika listor Det har vi!
# Snapshots / Thumbnails Det har vi! (via Bluga.net, 30k bilder för 50$)
# Möjlighet för SMS-varningar innan domäner går ut Jäkligt bra ide!!
# Uppdatera info on-the-fly (kanske premium-users) Du menar en "refresh", det har vi, men ikonen var så ful att vi tog bort den
# Multi-update (premium) Det har vi!, se ovan!, det blir en checkbox lösning och en knapp som heter "uppdatera alla"
# Kategorier / Listor Detta förslag fick vi tidigare i inläggen med, helt klart något vi måste se på
# Drag-drop? Hur tänker du här, vad är de du vill ha drag/drop på? Jag gillar tanken men har svårt att se behovet. Isf kanske om man skapar grupper, och vill gruppera domänerna?
# Sortera listan efter valfri header (skapad, förnyad osv) Det har vi!, det står i första inlägget att det är disabled bara!
# Markera en domän som betald (så man slipper färgmarkering) Domänen får ju nytt expiration date när du har betalat, därav så försvinner färgen av sig själv
# Lägga in förnyelseavg. så man får en uppskattad totalkostad för portföljen Detta har jag lite funderingar runt, dock så måste vi först förhandla med ett webbhotell om ett sådant gränssnitt.
# Visa favico i listan kanske, vore lite tufft! SJUKT BRA IDE!
# Kunna regga domäner direkt från sidan, overkill? Iaf i en sån här tidig version så tror jag inte att jag är så intresserad av att bli registrar, iallafall inte så länge som att jag driver sidan själv
# Importera alla domäner från ett kontaktID? hur menar du, jag är inte helt säker på att det går att söka på domäner baserat på kontakt ID?
# Fler delimiters, inte bara ny rad (ex: pipe, komma, semikolon etc) vi körde med ";" först, men tyckte det såg mer cleant ut med ny rad, en flersidig lösning borde ju gå att få in
# Länk till web.archive.org Det har vi!, det är tom inne på betan? Det är ju WaybackMachine?
# Möjlighet att integrera med befintliga DNS-tjänster, ex. loopia och binero (auto-add) Om vi blir registrar så ser jag att vi skulle haft en sån lösning som Loopia DNS
# Rapporter per mail med jämna intervall, statusändringar och info Det har vi, men ej implementerat. Jag tänker som Veckorrappor, för att visa diferenser i SEO data, detta blir dock en premium tjänst
# Möjlighet att lägga in kommentarer till varje domän Detta finns, och nämns i tidigare inlägg
# Filter: endast en viss TLD, alla som håller på att gå ut osv. Detta finns, och nämns i tidigare inlägg, vi tänker oss en Ajax sortering med 2 radio knappar under, makerar du "Domän" så söker den på domän, och makerar du ".tld" så filterar den på TLD
# Ajaxsökning: fint för oss med många domäner Se ovan
# Integrering med sedo/missdomain? Intressant ide, har svårt att tro att sedo är intresserade, men MD kanske
# Verkligen nödvändigt med CAPTCHA i kontaktformuläret när man är inloggad?Miss från våran sida, den skulle ha varit disablead


Tack för oerhört bra lista Pelle, många svar kan upplevas lite "korta" det är bara för att behålla listan någorlunda intakt, vi uppskattar verkligen denna lista.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 10:42 #19
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
# Drag-drop? Hur tänker du här, vad är de du vill ha drag/drop på? Jag gillar tanken men har svårt att se behovet. Isf kanske om man skapar grupper, och vill gruppera domänerna?

- Som du säger, gruppera domäner lite som man vill, detta blir väl isf en fancy-pants-funktion

# Markera en domän som betald (så man slipper färgmarkering) Domänen får ju nytt expiration date när du har betalat, därav så försvinner färgen av sig själv

- Såklart, måste ta en kopp kaffe till tror jag. Hjärnan är inte på topp än

# Lägga in förnyelseavg. så man får en uppskattad totalkostad för portföljen Detta har jag lite funderingar runt, dock så måste vi först förhandla med ett webbhotell om ett sådant gränssnitt.

- Tänkte mer att man själv får fylla i detta om man har lust, räcker ju med ett vanligt textfält

# Kunna regga domäner direkt från sidan, overkill? Iaf i en sån här tidig version så tror jag inte att jag är så intresserad av att bli registrar, iallafall inte så länge som att jag driver sidan själv

- Kanske inte registrar, men reseller?

# Importera alla domäner från ett kontaktID? hur menar du, jag är inte helt säker på att det går att söka på domäner baserat på kontakt ID?

- Har ingen aning om det går, men de vore sjukt smidigt!

# Länk till web.archive.org Det har vi!, det är tom inne på betan? Det är ju WaybackMachine?

- Stämmer, my bad!

# Möjlighet att integrera med befintliga DNS-tjänster, ex. loopia och binero (auto-add) Om vi blir registrar så ser jag att vi skulle haft en sån lösning som Loopia DNS

- Menade att ni kanske kan få en deal med loopia och binero om de har möjlighet att pumpa ut domäner om man anger inlogguppg. eller liknande. Nått slags API

# Möjlighet att lägga in kommentarer till varje domän Detta finns, och nämns i tidigare
inlägg

- My bad, igen!

# Filter: endast en viss TLD, alla som håller på att gå ut osv. Detta finns, och nämns i tidigare inlägg, vi tänker oss en Ajax sortering med 2 radio knappar under, makerar du "Domän" så söker den på domän, och makerar du ".tld" så filterar den på TLD

- Ah, sweet!
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 10:55 #20
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
Skulle vilja kunna sortera domänerna efter Domän, TLD, Skapad, Förnyad, Utgår, Status, Pagerank genom att klicka på kolumnernas rubriker.
Ser bra ut, kanske kommer att använda det här
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017