Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero serverer ligger nere

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-23, 16:48 #11
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Citat:
Ursprungligen postat av Skatan
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Nemo är en Windows-server med ett mindre antal kunder. Vi utförde ett rutinmässigt underhåll på den i natt och upptäckte då att en hårddisk var trasig. För att undvika ett större missöde påbörjade vi en migrering till en annan server. Det arbetet har pågått både hela natten och dagen, men tyvärr så är det inte klart än.

Vi räknade med att vara klara under förmiddagen men pga problem med IIS:en har den inte kommit igång än. Anders sitter och arbetar med den för fullt och vi har inte haft möjlighet att ge några konkreta svar om när den är igång igen eftersom det inte går att uppskatta detta än. Arbetet med servern kommer dock att fortsätta till dess att den är uppe igen.

Kunder som vill ha besked om när Nemo är uppe igen kan skicka in ett ärende till oss. Jag får beklaga den här störningen men vi gör verkligen vårt yttersta för att lösa detta.
Vår sida fungerar fortfrande inte och jag skickade ett mejl igår eftermiddag.

Binero, sicket jävla skämt.
Jag blir lite ledsen när jag ser driftsdiskussioner på ett forum istället för att den som har problem vänder sig direkt till den part som inte fungerar som tänkt.

Sen att skicka ett mail, vad har hänt med världen? Varför har telefonskräcken blivit så utbredd?

Och...om drift är kritisk, rulla på egen server, shared hosting är inte 100%. Eller skriv ett SLA med driftspartnern.

Annars får nog de som ligger shared stå ut med oväntade problem, med tanke på det låga priset så är driftsäkerheten ändå förhållandevis hög.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-23, 16:58 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Du får ofta tyvärr svar på forumet när man inte får svar direkt hos rätt part, samt även andra personer får information om läget.

Varför ska man behöva ringa år 2007 och snart år 2008? Mail är bättre på alla sätt. Ta bara det problemet när man ringer till något som inte kan svara på något alls just då. På ett mail så ser dom vad du är ute efter och kan ta reda på det innan dom svarar.

På tele kanske du behöver ringa upp företaget 2 gånger istället vilket har blivit helt onödigt tid. Även att själv behöva sitta i telefonkö kanske för att ställa din fråga.

Men jag skulle med blivit så jävla arg om något låg nere flera dygn, visst några timmar kanske skulle vara en sak men flera dygn. På den tiden hinner man få tag i en expert från andra sidan världen nästan på.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-23, 17:27 #13
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Jag fattar inte heller varför så många fortfarande förespråkar telefon framför mail. Som patrikweb nämner finns det ju hur många fler fördelar med e-post då man

1) Kan skriva mer invecklat/avancerat
2) Den som förstår sig på det kan läsa mailet direkt (istället för att man ska skickas runt på en telefonlinje)
3) Man slipper sitta i kö/binda sig framför telefonen ifall det är många som ringer då

osv. osv.

Är man ett webbhotell som bland annat säljer e-postkonton och erbjuder support via e-post vore det väl märkligt att man ska behöva ringa.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-23, 17:40 #14
mazadas avatar
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 270
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem
mazadas avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 270
telefon vs. e-post, så länge det inte är e-posttjänsten i sig som krånglar så är det ju oslagbart med e-post.

4) Om man för sin korrespondens via e-post så finns allt dokumenterat.... mycket användbart.
mazada är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-23, 18:47 #15
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
En av fördelarna i kommande version av IIS är just att sådant här kan lösas mycket smidigare. På ett enkelt sätt kan alla webbplatser inklusive rättigheter flyttas.

Vi får väl hoppas att Anders blir klar så han hinner fira jul med familjen.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-24, 10:58 #16
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 182
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 182
Sidan gick upp någongång under 22:e.

Men jag är besviken på hur Binero skött det.
Jag pratade bl a med supporten per telefon morgonen den 21:e och blev lovad update direkt efter dom skulle fått morgonbrief från Anders, vilket aldrig kom.
Så visst jag har varit i kontakt med Binero direkt, både per e-post och telefon.
Skatan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017