Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Säljes: samlaserier.nu

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-06, 11:26 #11
Spurre Spurre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 17
Spurre Spurre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 17
Pontus: Nja, riktigt så är det inte. Jag hade ett simpelt script där jag angav år och antal nummer och sen genererades en sql-query. Men det kördes lokalt och är alltså inte implementerat i sidan. Men jo, många timmars jobb blev det. Ett pm är på väg.
Spurre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-07, 21:49 #12
Spurre Spurre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 17
Spurre Spurre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 17
Jag har precis fått mail från seriesam.com och han vill inte att omslagsbilderna ska följa med vid försäljning. Jag är lite osäker på hur det funkar, men min tanke var att seriesams och mitt avtal skulle överlåtas till den nya ägaren. Om det är nån som vet vad som kan tänkas gälla angående överlåtelse av avtal vid försäljning av hemsidor så får ni gärna säga till.

Så köparen kan alltså behöva göra en ny överenskommelse med seriesam.com om bilderna.


pontus: Skulle detta göra att du inte längre är intresserad kan jag dra tillbaks dit bud.
Spurre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 09:29 #13
lesoft02 lesoft02 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 158
lesoft02 lesoft02 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 158
Citat:
Ursprungligen postat av Spurre Visa inlägg
Jag har precis fått mail från seriesam.com och han vill inte att omslagsbilderna ska följa med vid försäljning. Jag är lite osäker på hur det funkar, men min tanke var att seriesams och mitt avtal skulle överlåtas till den nya ägaren. Om det är nån som vet vad som kan tänkas gälla angående överlåtelse av avtal vid försäljning av hemsidor så får ni gärna säga till.

Så köparen kan alltså behöva göra en ny överenskommelse med seriesam.com om bilderna.


pontus: Skulle detta göra att du inte längre är intresserad kan jag dra tillbaks dit bud.
Beror på vilka som är avtalsparter och mm exempelvis:

Exempel 1
===========
Du har som privatperson (eller som enskild firma) varit avtalspart i avtalet med seriesam.com.

Det finns inte reglerat i avtalet något som gör det möjligt för dig att överlåta avtalet vid en försäljning

Svar: Nytt avtal måste upprättas mellan ny ägare och seriesam alternativt måste seriesam skriftligt medge att avtalet förljer med dvs han accepterar ny avtalspart.


Exempel 2
===========
Du har via aktiebolag/handelsbolag/KB varit avtalspart i avtalet med seriesam.com.

Det finns inte reglerat i avtalet något som gör det möjligt för dig att överlåta avtalet vid en försäljning

Du avyttrar endast siten dvs inte näringsverksamheten till nyägare

Svar: Nytt avtal måste upprättas mellan ny ägare och seriesam alternativt måste seriesam skriftligt medge att avtalet följer med dvs han accepterar ny avtalspart.


Exempel 3
===========
Som 1 och 2 ovan men avtalet finns reglerat möjlighet att överlåta avtalet till annan avtalspart för din del.

Svar: Du får överlåta avtalet om villkoren i avtalet enligt ovan uppfylls


Exempel 4
===========
Du har via aktiebolag/handelsbolag/KB varit avtalspart i avtalet med seriesam.com.

Det finns inte reglerat i avtalet något som gör det möjligt för dig att överlåta avtalet vid en försäljning

Du avyttrar hela näringsverksamheten till nyägare

Svar: Finns inget i avtalet som anger att avtalet upphör om ägarförhållanden till din verksamhet förändras, följer avtalet med överlåtelsen av den juridiska personen.


Summering av ovanstående är att det är viktigt att veta mellan vilka juridiska personer som avtalet är upprättat och om försäljningen innebär att det är den juridiska personen som byter ägare eller bara verksamhet som idag ägas av en juridisk person. Är det inte den juridiska personen som byter ägare dvs föräljning av bolag måste nytt avtal mellan avtalsparterna. Alternativt kan avtalet innehålla skrivning från början som gör att avtalet är knutet til len viss verksamhet t ex en specifik site och då följer avtalet med siten.

Hoppas det skapar lite klarhet.

Senast redigerad av lesoft02 den 2010-03-08 klockan 09:33
lesoft02 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 09:50 #14
Spurre Spurre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 17
Spurre Spurre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 17
lesoft02: Stort tack för ett urförligt svar.

Det innebär att bilderna inte kommer följa med vid köpet utan ett nytt avtal måste upprättas.
Spurre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 10:02 #15
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av pontus Visa inlägg
Om du har lagt in 23.000 serier och bilder manuellt så låter det som ett jättejob. Du får gjärna pm-a databasstrukturen.
Bilderna kommer från www.seriesam.com. Den som köper hemsidan köper inte dessa utan får bara med en länk till bilderna, som det ju står i tråden.

För att få ha en länk till bilderna behövs info "Bilderna kommer från seriesam.com" på varje bild på samlaserier.nu, ungefär som det ser ut nu. Ett separat avtal för detta behövs mellan den nya ägaren till samlaserier.nu och seriesam.com. Eller så kan man förstås ta bort bilderna.
Thomas E är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 22:43 #16
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Ursprungligen postat av Spurre Visa inlägg
pontus: Skulle detta göra att du inte längre är intresserad kan jag dra tillbaks dit bud.
Ingen fara. Mitt bud står.

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas E Visa inlägg
Ett separat avtal för detta behövs mellan den nya ägaren till samlaserier.nu och seriesam.com. Eller så kan man förstås ta bort bilderna.
Låter inte som om det blir något större problem eller? Låter som att du är intresserad av att skapa ett liknadne sammarbete även med en ny ägare? Right?
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-10, 12:52 #17
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Citat:
Ursprungligen postat av pontus Visa inlägg
Ingen fara. Mitt bud står.
Vad ligger budet på?
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-10, 13:34 #18
Spurre Spurre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 17
Spurre Spurre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av Dansbandsdax.se Visa inlägg
Vad ligger budet på?
Aktuellt bud är 1200:-
Spurre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-11, 04:25 #19
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Citat:
Ursprungligen postat av Spurre Visa inlägg
Aktuellt bud är 1200:-
Tack!

Bud: 1300 kr
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-12, 09:26 #20
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
förstår inte vad sidan är, försökte läsa nån kalle anka serie, men hela sidan består bara av bilder på framsidan och inget mer? :S
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017