Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bra webbhotell för Wordpress?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-02, 21:48 #1
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Standard Bra webbhotell för Wordpress?

Letar febrilt efter ett bra webbhotell för Wordpress-sajter. Har kört med Loopia i flera år och upplever att laddningstiderna på sajterna varierar högst betänkligt. Sett många andra på forum etc. med liknande erfarenheter. Bearbetat supporten en hel del för att få en förbättring. Något bättre blir det väl, men fortfarande stora variationer, ibland riktigt långsamt. Synd eftersom jag annars har tyckt att Loopia är bra att ha att göra med, stabilt och pålitligt, ganska bra support. Men jag börjar tröttna lite på slöa servrar. Frågan är finns det något som är bättre? Många av de stora verkar ha lite problem?

Söker rekommendationer på en tjänst som ger generellt snabbare laddningstider som även har bra support och en bra kontrollpanel. Bra stöd för olika tillägg, på Loopia har jag även upplevt en del strul med sånt. Bra säkerhet. Till slut önskar man ju även att företaget skall vara stabilt. Priset är mindre viktigt än leveranskvaliteten.
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-02, 21:56 #2
Obbes avatar
Obbe Obbe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 148
Obbe Obbe är inte uppkopplad
Medlem
Obbes avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 148
Jag kan rekommendera Oderland.
Vi kör alla våra wordpress sidor där. Du kan lätt installera själv eller via softacalous. De har cpanel gillar den skarpt. Aldrig haft problem med tillägg hos dom(haft problempå flera andra webhotell)
Support är snabb och bra.
Obbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-02, 22:43 #3
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Citat:
Ursprungligen postat av Obbe Visa inlägg
Jag kan rekommendera Oderland.
Vi kör alla våra wordpress sidor där. Du kan lätt installera själv eller via softacalous. De har cpanel gillar den skarpt. Aldrig haft problem med tillägg hos dom(haft problempå flera andra webhotell)
Support är snabb och bra.
Kan också rekommendera Oderland... mitt nr 1 val alla tider. Kund sen 2004 =)
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 09:12 #4
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Tack för tips! Har läst lite om dem. Sett både rekommendationer och en del saker som får mig att tveka. Såg bland annat om en hackerattack på länken nere till höger, men det kanske var en isolerad händelse ? Synpunkter om säkerhet annars?

Kan ni säga något om laddningstider på kommersiella sajter under kontorstider? Kanske svårt att svara på, men säg gärna något om era erfarenheter. Själv sysslar jag mest med marknadsföringsinriktade sajter, med inte alltför tung funktionalitet, lite text och grafik, kanske bildgalleri, någon textsnurra eller dylikt. BackupBuddy brukar vara bland de tyngre tilläggen jag kör. Erfarenheter av jämförbara saker?
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 09:23 #5
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Har annars tittat på City Network, Space2U, Egensajt.se Erfarenheter av dem, gärna i kombination med Wordpress?
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 09:48 #6
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
tips kan ju vara att kolla in den här listan : http://www.webhosting-benchmark.com/rank

/ZynX
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 10:06 #7
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Tack ZynX. Jo, har sett den. Är väl ingen expert på hur man ska bedöma detta (är mest inriktad på design o dyl.), men vad jag förstår skulle Execution Cycle 1 vara huvudvärdet att titta på? Har jag fattat det rätt då? Och där ser ju t.ex. Oderland betydligt sämre ut än Loopia. Men hastigheten till användare kanske också skiljer sig beroende på om man kör Wordpress eller något annat?

Finns ju då några på listan då som verkar riktigt snabba. Tricket är väl bara att hitta någon som både är snabb och dessutom bra i andra avseenden. Någon som kan rekommendera webbhotell som ligger i toppen av benchmarklistan och även är bra på andra parametrar?

Senast redigerad av Kennedy den 2012-07-03 klockan 10:18
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 11:48 #8
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Kennedy Visa inlägg
Tack ZynX. Jo, har sett den. Är väl ingen expert på hur man ska bedöma detta (är mest inriktad på design o dyl.), men vad jag förstår skulle Execution Cycle 1 vara huvudvärdet att titta på? Har jag fattat det rätt då? Och där ser ju t.ex. Oderland betydligt sämre ut än Loopia. Men hastigheten till användare kanske också skiljer sig beroende på om man kör Wordpress eller något annat?

Finns ju då några på listan då som verkar riktigt snabba. Tricket är väl bara att hitta någon som både är snabb och dessutom bra i andra avseenden. Någon som kan rekommendera webbhotell som ligger i toppen av benchmarklistan och även är bra på andra parametrar?
Jag tror faktiskt att det är databas du ska kolla på för att få så snabb wordpress/joomla/drupal site att gå fort. Det är ju databasen som gör de största jobbet på en server oftast om de inte handlar om stor mängd webbtrafik.

Mätvärden du bör sikta in dig på är : insert,update,read

Men samtidigt gäller de att webbplatser som wordpress kör någon form av cache även för att optimera prestanda ytterligare. Egensajt har ju en varnish lösning som kanske skulle passa dig. Jag har aldrig använt dem men kanske är något o ha. Danielos brukar oftast skryta om hur bra de funkar så kanske är dags att du sätter dem på prov

/ZynX

Senast redigerad av ZynX den 2012-07-03 klockan 11:52
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 15:27 #9
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Jag tror faktiskt att det är databas du ska kolla på för att få så snabb wordpress/joomla/drupal site att gå fort. Det är ju databasen som gör de största jobbet på en server oftast om de inte handlar om stor mängd webbtrafik.

Mätvärden du bör sikta in dig på är : insert,update,read
/ZynX
Låter vettigt, vet du om det är något visst av de värdena som bör väga tyngre? Som sagt funderade på Egensajt. Någon mer som tycker de är bra eller bara de själva?

Verkar vara ett av de mindre företagen också och väldigt nystartade. Är de varma i kläderna än måntro?
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 15:40 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Kennedy Visa inlägg
Låter vettigt, vet du om det är något visst av de värdena som bör väga tyngre? Som sagt funderade på Egensajt. Någon mer som tycker de är bra eller bara de själva?

Verkar vara ett av de mindre företagen också och väldigt nystartade. Är de varma i kläderna än måntro?
Jag skulle strunta helt i det där testet om jag vore du, det är ganska intetsägande även om tanken är god.

EgenSajt har funnits några år nu i alla fall men de är som du säger bland de mindre. De kör till skillnad från i princip alla andra webbhotell Lighttpd vilket gör att du inte kan använda .htaccess. Det går dock att byta till Apache om man kontaktar supporten men det är inget de rekommenderar.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017