Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som känner till Rosemagruppen?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-29, 00:49 #101
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 78
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 78
Bäste Johan H. Var har jag skrivit att jag att du borde be henne om ursäkt när hon erkänner sina fel? Tillskriv mig inte saker jag INTE utryckt. Det jag menade var att det var läge att lägga ner jakten på henne.

Jag har inte försökt försvara hennes försök till affärer, dels för att jag inte har varit inblandad/drabbad och dels för att jag inte har för vana att dra slutsatser utifrån 3 tredjehandsinformation när jag dessutom inte vet om jag har alla pusselbitar.

Iof så har jag överhuvudtaget inte uttalat mig om hennes affärsförsök utan har enbart försökt framföra den enkla orsaken att det hela borde vara utagerat i forumet. Låt berörda parter skaka han eller gå skilda väga som ovänner. Ett forum är ingen domstol, ej heller någon palts att offentligt schavottera folk som begår misstag.

Indigo och autosvar. Visst, de delar av mailväxlingen som finns med tyder på en övertro kring sin egen kunskap. Men när läste ni senast ett säljbrev där någon var 100% ärlig och förklarade att ”jag är helt ny och försöker böja med en ny verksamhet som jag har noll erfarenhet av”. Jag ser det som uruselt formulerade säljbrev av någon med bristande kunskap i ämnet. Men alla är nybörjare någon gång.
Lazyman är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-29, 00:55 #102
Tusse Tusse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
Tusse Tusse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by Indigo@Mar 28 2007, 23:51
All respekt för Susanne är borta. Det kvittar egentligen vad som utlämnats i mailkonversationen, då hennes beteende inte är försvarbart i något fall. Översittarmanér i kombination med lögner slår aldrig fel.

I mailen skriver hon att hon kan "IT.marknaden" och vet hur den fungerar, medan hon här i tråden skriver motsatsen. Rakt igenom oseriös, oärlig, har mail-spammat, hotat, och i största allmänhet förnedrat sig.

Påminner lite om en trettonåring som tror att det är fritt fram att leka tuff bara för att man sitter bakom en skärm och tangentbord. Internetomogen helt enkelt.
Jaaa IT-marknaden till en viss del, men jag är fullt medveten om att det mer eller mindre är Pro här inne och när det gäller Domäner har jag upptäckt nu, som jag har skrivit en helt nykommling som har mycket att lära, det skäms jag inte heller för att säga.

Jag har försökt att vara så ärlig som möjligt här inne men har upptäckt att "vissa personer" inga nämda har mycket svårt att hantera detta medans andra har varit mycket trevliga och tackar verkligen för dom orden Ni skriver

Indigo: Översittarmanér i kombination med lögner slår aldrig fel.......vad vet du om det?

Som jag skrev innan har jag inte tittat på allt M.R skrev i vår mailkonversation men ska i morgon detalstudera detta noga och stämmer den och inget har tagits bort eller tillägg ...jaaa då finns det inte mycket att säga.

Ni skulle kanske ha tänkt på detta innan.

Detta är kopierat från Datainspektionen

Datainspektionen anser att uppgifter om enskild firma skall omfattas av PUL eftersom en enskild firma alltid är förknippad med en person. Så här lyder nämligen definitionen av vad som utgör personuppgifter:
"All slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet".


Sen vidare har jag endast gjort utskick för "test" som privatperson och alla reggade på mig personligen finns inga sålda alls :lol: men detta har inte varit meningen heller utan ett företag ska öppnas inom kort,
har använt namnet i vissa utskick men har inte varit i bruk på 15år
Tusse är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-29, 00:56 #103
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 78
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 78
Tjosan, jag igen. Har varit registrerad här på forumet knappt ett halvår och först den senaste tiden börjat bli mer aktiv. Jag trodde att forumet var en professionell miljö där folk diskuterade saker, utbytte idéer tankar och erfarenheter.

Inte en plats där folk som njuter av att kliva på andra får fritt utlopp. Men kanske jag tagit fil om inriktning och syfte med detta forum… hoppas inte så är fallet.
Lazyman är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-29, 04:21 #104
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
Lazyman.. jag håller med..

Tusse må ha skrivit en del mindre väl valda ord, men hon är då inte ensam om det.. jag tycker det är en hel del ungar i sandlådan och brottas just nu
melin är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-29, 08:35 #105
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by melin@Mar 29 2007, 04:21
Tusse må ha skrivit en del mindre väl valda ord, men hon är då inte ensam om det.. jag tycker det är en hel del ungar i sandlådan och brottas just nu
Ja ja men tänk på underhållningsvärdet för den stora publiken runt sandlådan.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-29, 08:50 #106
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Jag tror vi kan kalla ämnet uttömt nu, låser tråden då vi har begränsade resurser att moderera WN närmaste dygnen.

Sammanfattnings kan man säga att skall man ta en rövare aka "test" bör man inte maila WN'are.
Thomas är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017