Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sevenday -trix med tracking och målsida?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-02, 15:34 #1
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Standard Sevenday -trix med tracking och målsida?

Jag undrar om det är någon mer än jag som tappat över 80% av Sevendays avslut sedan de förändrade trackingen fär någon månad eller två sedan? Syftet var att snabba upp rapporteringen.

Det är inte sällan de mindre seriösa låneaktörerna drabbas av girighet och trixar med både tracking och målsida. Ett simpelt knep är att den potentiella kunden uppmanas att ringa in en (för)ansökan/förfrågan när denne hamnat på målsidan via en affiliate.

Ser man till de få ansökningar som numer (officiellt) registreras är det bar 10-20 procent som leder till avslut om man får tro rapporteringen från Sevenday. Med andra ord är det extremt svårt att få ett lån hos dem trots att de tillhör de dyrare på marknaden. Deras pris på risk är helt uppåt väggarna för hög.

Det finns därför all anledning - för både kunder och affiliates - att se upp med Sevenday.
Själv har jag lyft bort dem helt från min marknadsföring. Inte bara för att de blivit olönsamma utan också för att någon självlärd reklamguru hos dem hade synpunkter på hur jag skulle utforma mina sidor där de förekom.

/PJ

Senast redigerad av Paginas Jakobsson den 2010-02-02 klockan 15:36
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-02, 16:45 #2
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Jag har inte haft några större problem med lead-till-sale konvertering utan snarare med klick-till-lead. Har för Sevenday en genomsnittlig klick-till-lead för sista halvåret på 3.7%. Väldigt stor del av de leadsen har konverterat till sales (i motsats till dig). Halvåret före det skickade jag samma skock trafik till Freedom Finance och hade där c:a 16% konvertering på klick-till-sale(dom rapporterar inte leads som inte godkänts, mig veterligen. Eller så får man betalt för alla leads). En ganska stor del av dessa kom via telefon (Td Talk).

Men i Sevendays försvar så är en webbaserad fyraprocentig klick-till-avslut inte helt åt skogen för lånesektorn, det är snarare så att FF är exceptionella.

Håller med om att deras landningssida är katasatrofal. Har tidigare försökt få tillgång till djuplänkning för att byta landning men det verkade inte gillas.
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-25, 15:37 #3
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Bumpar tråden och meddelar att det nu finns en custom-länk som går till huvudsidan istället för den tidigare rätt konstiga landningssidan (adid = 26562).
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017