Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jajja stämmer Nikke

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-07, 08:16 #21
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Minns jag fel men det är väl inget brott att förtala företag? De har ju inte samma rättsliga skydd på den punkten som privatpersoner.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-07, 08:35 #22
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
ztream: En sak som de flesta glömmer bort när det gäller YGL:
- Åsikterna som framförs får inte bryta mot andra lagar.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-07, 09:43 #23
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Originally posted by htiawe@Jun 7 2009, 08:16
Minns jag fel men det är väl inget brott att förtala företag? De har ju inte samma rättsliga skydd på den punkten som privatpersoner.
Jo, om man själv har ekonomiska intressen i samma bransch, bedriver egen verksamhet inom den branschen. Aja baja, det får man inte göra även om man heter Nikke Lindqvist och har stora delar av "seo-sverige" bakom sig och många kontakter ...

Jag tror Nikke har tagit för mycket i sin mun och nu inte klarar av att svälja ordentligt
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-07, 20:18 #24
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av MrWize
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Minns jag fel men det är väl inget brott att förtala företag? De har ju inte samma rättsliga skydd på den punkten som privatpersoner.
Jo, om man själv har ekonomiska intressen i samma bransch, bedriver egen verksamhet inom den branschen. Aja baja, det får man inte göra även om man heter Nikke Lindqvist och har stora delar av "seo-sverige" bakom sig och många kontakter ...
Jag tror Nikke har tagit för mycket i sin mun och nu inte klarar av att svälja ordentligt
Det går inte att förtala företag, oavsett hur mycket ekonomiskt intresse man har. Däremot kan man bryta mot bla marknadsföringslagen.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-07, 20:20 #25
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av MrWize
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor
Citat:
Med yttrande- för att vi ska få fortsätta ha den rätten. Det går inte att säga/trycka vad man vill, tycker och tänker.


Va? Skapligt intetsägande.

Diskutera t ex åsikter som invandring, det är ett mycket känsligt ämne. Du kan heller inte yttra dig HUR DU VILL inom det ämnet utan att du blir stämd.
Hur var det nu med yttrandefriheten?
/Patrik Berggren
PS ... jag är ingen rasist, vilket kanske måste påpekas. många av mina vänner är invandrare, men själva invandringsfrågan är mycket mycket het och lätt att bli stämd för rasism

Man kan inte bli stämd för att du är rasist eller har rasistiska åsikter. Däremot kan du hamna i rätten om du uttalar eller skriver hets mot folkgrupp, som egentligen inte har någon koppling till rasism.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-07, 20:44 #26
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Förtal i lagens mening omfattar bara fysiska personer och det spelar heller ingen roll om påståeendet överenstämmer med verkligheten eller inte. Således är det inte möjligt för Nicke att förtala Jajja oavsett vad han skriver. Marknadsföringslagen är en annan femma...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-07, 20:57 #27
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Marknadsföringslagen är det som gäller, och som man kan bryta mot, oavsett yttrandefrihet eller inte.

Anders Larsson,
skillnaden är väldigt liten, och det blir snabbt "hets mot folkgrupp(er)", när invandringspolitik (snarare åtstramningar i den) kommer på tal.

Var inte det en av anledningarna till att SD fixa till sitt "manifest" att inte vara "så invandrarfientligt"?

Skitsamma, kontentan är att Nikke ligger risigt till och har stora möjligheter att förlora om detta går till "rätten" ...

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-07, 23:22 #28
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Originally posted by MrWize@Jun 7 2009, 20:57
skillnaden är väldigt liten, och det blir snabbt "hets mot folkgrupp(er)", när invandringspolitik (snarare åtstramningar i den) kommer på tal.
Det är ju kvalificerat skitsnack att påstå att man inte kan diskutera invandringspolitik utan att det blir hets mot folkgrupp. Det är nog dags att du tar reda på vad hets mot folkgrupp betyder.

Är de enda argumenten man kan framföra i en sådan diskussion att betrakta som hets mot folkgrupp, då råder det nog ingen tvekan om man inte har så många argument
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-08, 03:44 #29
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Jag är medveten om att många SEO-företag håller på med samma fula metoder som Jajja och jag ser inget fel i att detta uppmärksammas även om Nikke råkar ha intressen inom samma bransch. Att denna information kommer ut hjälper ju trots allt de företag som funderar på att anlita ett SEO-företag. Det sker en kunskapsspridning om att företagets sajt faktiskt kan bli utesluten om man optimerar utanför Googles riktlinjer. Om företagen tack vare denna debatt börjar ställa mer krav på SEO-tjänsterna så har väl alla Googles användare vunnit på det genom att de får ett mer relevant sökresultat.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-08, 11:25 #30
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Ursprungligen postat av MrWize
skillnaden är väldigt liten, och det blir snabbt hets mot folkgrupp(er), när invandringspolitik (snarare åtstramningar i den) kommer på tal.
Det är ju kvalificerat skitsnack att påstå att man inte kan diskutera invandringspolitik utan att det blir hets mot folkgrupp. Det är nog dags att du tar reda på vad hets mot folkgrupp betyder.
Är de enda argumenten man kan framföra i en sådan diskussion att betrakta som hets mot folkgrupp, då råder det nog ingen tvekan om man inte har så många argument
Om jag skulle köra lika hårt mot invandrare som Nikke kör mot Jajja, då tror jag nog jag skulle bli stämd för "hets mot folkgrupp(er)" ...

kw_wasabi,
Vad säger företagen sedan, när de inte får de resultat de vill ha?

Hela seo-branschens prismodell är den som borde förändras, inte bara "ta position", utan mätning av trafiken, vad ger trafiken ... uppfyller trafiken det syfte vi vill?

Den biten glömmer varje seo bort, för de ser bara till "positionen" i google på sökord med "högst trafik" i nischen, för det är där konkurrensen finns och där man kan ta mest betalt. Det behöver inte alla gånger vara bäst för kunden

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017