Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jajja stämmer Nikke

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-06, 16:38 #11
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Om man har en enskild firma kan man inte välja att ta pengarna privat eftersom det automatiskt räknas som inkomst av näringsverksamhet. Det går inte att hävda hobbyverksamhet om man har en reggad firma.

Så det bevisar inget.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-06, 17:51 #12
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Originally posted by JohanssonHenrik@Jun 6 2009, 03:15
Varför inte? Gäller inte Yttrandefriheten här? Hur pass mycket är förtal? Det mesta han sagt om Jajja verkar ju faktiskt sant. Vilket konkurrerande företag driver han så att det kan anses som förtal.
Hur många här tycker att jajja kör med seo enligt googles riktlinjer? För det påstår ju de själva att de gör. Jag har enligt egen erfarnehet inte upplevt att de följer deras riktlinjer.
Med yttrande- & tryck- frihet kommer det MASSOR MED ANSVAR! för att vi ska få fortsätta ha den rätten.

Det går inte att säga/trycka vad man vill, tycker och tänker.

Nord m fl!

Härligt, man är inte ensam om att tycka att Nikke ska få sig en smäll på fingrarna.

Hjälp med pusha önskas >> Censurerad! Läs reglerna: §3 Reklam
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-06, 18:13 #13
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Du vet att du gör dig skyldig till exakt samma sak som du anklagar Nikke för att göra sig skyldig till Patrik?

Du misskrediterar en konkurrent och driver en kampanj mot honom. Nu kan Nikke stämma dig i MD precis som Jajja gör mot honom.

Hyckleri...
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-06, 18:20 #14
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Citat:
Med yttrande- & tryck- frihet kommer det MASSOR MED ANSVAR! för att vi ska få fortsätta ha den rätten. Det går inte att säga/trycka vad man vill, tycker och tänker.
Va? Skapligt intetsägande.
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-06, 18:21 #15
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Originally posted by ztream@Jun 6 2009, 18:13
Du vet att du gör dig skyldig till exakt samma sak som du anklagar Nikke för att göra sig skyldig till Patrik?

Du misskrediterar en konkurrent och driver en kampanj mot honom. Nu kan Nikke stämma dig i MD precis som Jajja gör mot honom.

Hyckleri...
Nej, jag misskrediterar inte en konkurrent då jag inte tar mig an kunder och gör seo åt dem.

Det enda jag gör är att jag låter ALLA som vill få del av mitt länknätverk ;-)
Fast, det kanske är att "göra seo åt andra"? Tolkningsfråga ...

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-06, 18:24 #16
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Du sysslar ju med SEO. Tror du förstod min poäng.

Jag håller med om att Jajja får mest skit av alla men det finns motiveringar bakom det också vilket jag skrivit om på min blogg i senaste inlägget.

Jag tycker hoten från Jajja är fåniga och långsökta, men jag förstår att de är desperata men de borde lösa sina problem på bättre sätt. Detta är PR-självmord, vilket de borde förstå.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-06, 18:24 #17
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Originally posted by Viktor@Jun 6 2009, 18:20
Citat:
Med yttrande- för att vi ska få fortsätta ha den rätten. Det går inte att säga/trycka vad man vill, tycker och tänker.
Va? Skapligt intetsägande.
Diskutera t ex åsikter som invandring, det är ett mycket känsligt ämne. Du kan heller inte yttra dig HUR DU VILL inom det ämnet utan att du blir stämd.

Hur var det nu med yttrandefriheten?

/Patrik Berggren

PS ... jag är ingen rasist, vilket kanske måste påpekas. många av mina vänner är invandrare, men själva invandringsfrågan är mycket mycket het och lätt att bli stämd för rasism
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-06, 18:26 #18
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Originally posted by ztream@Jun 6 2009, 18:24
Du sysslar ju med SEO. Tror du förstod min poäng.
Jag håller med om att Jajja får mest skit av alla men det finns motiveringar bakom det också vilket jag skrivit om på min blogg i senaste inlägget.
Jag tycker hoten från Jajja är fåniga och långsökta, men jag förstår att de är desperata men de borde lösa sina problem på bättre sätt. Detta är PR-självmord, vilket de borde förstå.
Indirekt, sysslar jag med SEO. Det är inte min business, att leva på att göra SEO åt andra. DET är vad Nikke sysslar med, vad jag förstår, annars skulle han väl inte vara en av Carnabys "projektanställda". Därför kan är jag ingen konkurrent till Nikke och Nikke är ingen konkurrent till mig. Jag sitter däremot på resurser som SEO:s kan använda sig av, men det kan alla oavsett om de heter Nikke Lindqvist eller Jajja

Det är en annan fråga, om det är ett PR självmord eller inte. Tycker det är bra att de reagerar och man får hoppas att det går till rätten coh att de får rätten på sin sida

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-07, 07:15 #19
Nords avatar
Nord Nord är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 17
Nord Nord är inte uppkopplad
Nykomling
Nords avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 17
Citat:
Originally posted by JohanssonHenrik@Jun 6 2009, 03:15
Citat:
Nikke och hans "fans" har fel när dom tror att han kan driva företag på dagen och sen gå hem och iklä sig rollen som "privatperson" på kvällen och skriva skit om konkurrenter hej vilt.
Varför inte? Gäller inte Yttrandefriheten här? Hur pass mycket är förtal? Det mesta han sagt om Jajja verkar ju faktiskt sant.
Förtal är ett brott. Här gäller det bara civilrätt och skadestånd du vet. Grundlagarna är dessutom en symbolisk lagstiftning i Sverige. Alla riktiga jurister vet att det bara är rättshaverister och högstadieelever som läser grundlagen som om det vore riktig lag. Hur tror du annars att FRA-lagen fick tillkomma trots det uttryckliga, övertydliga och mycket precisa förbudet i RF 2:6 och EKMR artikel 8:1?

Citat:
Originally posted by JohanssonHenrik@Jun 6 2009, 03:15
Hur många här tycker att jajja kör med seo enligt googles riktlinjer? För det påstår ju de själva att de gör. Jag har enligt egen erfarnehet inte upplevt att de följer deras riktlinjer.
Mig veterligen finns det ingen seriös SEO som följer Googles utopiska "riktlinjer" sedan ändringarna under 2007 och 2008. I alla fall ingen som levererar resultat.

Och frågan är vad som är mest "oetiskt" av att sälja tjänster utan resultat och att sälja tjänster som strider mot ett "avtal" som man aldrig ingått med Google.

Jag vet inte varför höjden av "etik" har blivit att följa "riktlinjer" som världens mest lönsamma företag har hittat på. Om folk (t.ex. Nikke) nu känner för att ägna sig åt välgörenhet genom arbete ideellt på sin fritid, finns det då inte bättre behövande att jobba gratis för än Google Inc?
Nord är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-07, 07:37 #20
Nords avatar
Nord Nord är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 17
Nord Nord är inte uppkopplad
Nykomling
Nords avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 17
Citat:
Originally posted by ztream@Jun 6 2009, 18:24
Jag tycker hoten från Jajja är fåniga och långsökta, men jag förstår att de är desperata men de borde lösa sina problem på bättre sätt. Detta är PR-självmord, vilket de borde förstå.
PR-självmord också att låta anti-PR-skribenten Nikke hålla på. Svår situation. Visst skriver Jajja ointressanta bloggar på nätet men att det aldrig hade blivit ett scoop i P3 om inte Nikke ryckt i trådarna är väl inte så svårt att lista ut? Nyhetsvärdet torde ju understiga noll.

Sen att det är fånigt och långsökt beror väl mest på att advokatsopan som skrivit brevet inte orkat titta lite i MFL eller söka lite efter avkunnad praxis. Man får väl hoppas att de iaf anger lagrum innan de lämnar in den där "stämningsansökan" till MD. Det där hotbrevet hade ju en högstadieelev kunnat sätta ihop, vilket tyvärr inte är helt ovanligt bland advokatbyråer idag. En betydligt smutsigare bransch än SEO-branschen om du frågar mig.
Nord är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017