Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bloggsida ca 100K unika besökare i månaden

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-05-09, 13:43 #1
Wst Wst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 2
Wst Wst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 2
Earth Bloggsida ca 100K unika besökare i månaden

I December 2012 publicerade jag en nischad websida med ett antal utvalda bloggar.

Bloggarna är ca 10 stycken och antal unika besökare per blogg varierar mellan ca 500-8.000 i veckan.
Ungefär 100.000 besökare totalt per månad, flera hundra tusen sidvisningar. Många besökare återkommer och det som drar besök är själva bloggarna (subdomäner med separata WP installationer) - den dåligt uppdaterade startsidan är smått deprimerande och fungerar hittills endast som en sluss till bloggarna.


Sidan har otrolig potential, ansökningar att blogga för sidan har vällt in (hundratals) och att utveckla sidan till en större inkomstkälla skulle inte vara allt för svårt. På grund av att jag varit ensam med sidan och har dålig hälsa + allt för mycket annat att göra har sidan inte utvecklats vidare, till exempel har endast några av bloggarna annonser inne och annonserna kommer från en affiliatebyrå med väldigt dåliga villkor och ersättning vilket gett blygsamt resultat.

Intresset för sidan har varit stort, både från annonsörer och affiliatebyråer som tagit kontakt samt hundratals bloggare som ansökt om plats för att blogga. Det finns alltså väldigt stor potential - både för att få en väldigt välbesökt site som är nischad inom sin kategori och fyller ett behov som efterfrågats, men också för att göra sidan till en större inkomstkälla.

Mina egna tankar för att vidareutveckla sidan till inkomstkälla är att designa om startsidan, göra det möjligt för vem som helst att skapa blogg istället för att ta in enstaka utvalda bloggar och lägga in annonser med bättre villkor som t.ex. adsense.

Min hälsa och ork räcker inte till, därför överväger jag nu antingen att ta in en samarbetspartner (webutvecklare) som kan driva det vidare till stor del - eller att helt enkelt sälja sidan till någon som vill ta den till nästa steg. Vid försäljning skulle jag önska att vara kvar som delägare med 10% eller enligt överenskommelse.

Är du intresserad av att gå in som partner, delägare eller köpare? Hör av dig med ditt förslag! (Adressen till sidan och mer information skickar jag i meddelande)


Ni andra: Vad tror ni en sida som denna kan vara värd?
Wst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-09, 20:56 #2
Wst Wst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 2
Wst Wst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 2
Standard Bud?

Har redan fått flera samarbetsförslag och intressenter för köp, kommer svara alla som hört av sig men för enkelhetens skull tar jag gärna emot bud eller ca pris vid köpintresse så det blir lättare att jämföra förslagen. Tack!
Wst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017