Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Microsofts nya supersök - Tafiti.com

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-26, 02:47 #31
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Då Silverlight kommer att tilltala utvecklare på ett annat sätt än tex flash gör så kan tillgången på silverlight apps skjuta i höjden. Många utvecklare är sådana; de fixar tillgången utan att bry sig om efterfrågan, därför tror jag att silverlight kommer att installeras i mååånga datorer framöver (och följa med framtida OS ifrån start).
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-27, 05:09 #32
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 220
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 220
Varför kommer Silverlight att tilltala utvecklare på ett annat sätt än Flash (i positivt bemärkelse d.v.s.)?
Bejjan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-27, 17:41 #33
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Citat:
Originally posted by Bejjan@Aug 27 2007, 05:09
Varför kommer Silverlight att tilltala utvecklare på ett annat sätt än Flash (i positivt bemärkelse d.v.s.)?
Jag skulle vilja säga att det kan tilltala alla utvecklare som idag jobbar i Microsofts miljö (utan att för den delen vara säker på att det var det Robert menade). Är man hemma i Ms miljö med .NET, Ms olika ramverk, SQL Server och utvecklingsverktyg verkar Silverlight vara ett enklare att integrera med än ex. Flash.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-02, 00:48 #34
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Humoristiskt att se så många ondgöra sig över denna "nya sökmotor". Fördet första ärdet ingen sökmotor eftersom den använder sig av en tidigare existerande sökmotor. För det andra är det fråga om en experimentell front-end försökmotorer. Detta finns bl.a. att läsa ompåFAQen (http://www.tafiti.com/faq.html).

Silverlight är alltså fokus och sökningar är väl utmärkta exempel på webapplikationer eftersom de flesta applikationer handlar om att visa data på ett bra sätt. och datat som en sökmotor måste visa är ju ganska stort. Så nya sätt att visa komplicerade data är alltid intressant.

Jag har svårt att se nyttan med trädet, men sättet som "fler resultat" visas är helt klart intressant, dvs att få alt på en sida. Tror det fanns ngn FFplugin som gjorde detta för google, men det är ju skönt att ha det "inbyggt".
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-02, 00:51 #35
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Citat:
Originally posted by Bejjan@Aug 27 2007, 05:09
Varför kommer Silverlight att tilltala utvecklare på ett annat sätt än Flash (i positivt bemärkelse d.v.s.)?
Nu var det ett par år sedan jag tittade på flash men jag slutade efter väldigt korttid eftersom kopplingen till film var för hårdför mig som utvecklare. Jag vill skriva kod medfunktioner. Inte kod som hoppar i en film till olika filmrutor. Det är allt för likt basic på min gamla C64. Jag skulle säga att silverlight är gjort förutvecklare medans flash är gjort för grafiker iförsta hand. Dan skillnaden gör att utvecklare hellre kommer välja silverlight än flash oavsett tidigare bakgrund.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017