Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


PR uppdatering?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-30, 23:13 #1
mp3express mp3express är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 55
mp3express mp3express är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 55
Standard PR uppdatering?

Satt och kolla runt lite när nästa PR uppdatering skulle ske och så nu nån timme senare har en av mina sajter som är ny från oktober gått upp från 0 till PR3! Det var väl inte så länge sedan det var en uppdatering?
mp3express är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-31, 02:41 #2
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Det stämmer att det inte var länge sedan det uppdaterades, några månader ungefär. För min del har det bara skett förändringar på nystartade sajter. Dessa har i regel gått från PR0 till PR2. De äldre sajterna har dock inte förändrats alls än åt något håll. Lite konstigt kan jag tycke då flera av dem fått en hel del nya inlänkar, men det kanske kan bero på att Pr-exporten inte är helt klar ännu. Man fårse vad som händer helt enkelt.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-31, 10:42 #3
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Idag/igår har det varit pr-update misstänker jag. Flera av mina sajters pr har förändrats
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-31, 10:50 #4
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
Har också märkt lite förändringar. Bara positivt i detta fallet. Undra om de fortfarande håller på att uppdateras.
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-31, 17:12 #5
Brett Brett är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 8
Brett Brett är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 8
Själv tappade jag, från 4 till 3; trots att jag fick in några riktiga topplänkar under hösten (PR 8). Har dock inte märkt av någon försämring i besökarantalet eller ranking.

Finns det nån generell förklaring till man tappar? Är det en bestraffning, eller är det snarare att de gamla länkarna blivit för gamla?? Eller nåt annat?
Brett är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-01, 14:09 #6
Dafes avatar
Dafe Dafe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 49
Dafe Dafe är inte uppkopplad
Nykomling
Dafes avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 49
Mest små förändringar här. Intressant är en sajt som skapades i september då också domänen köptes. Jag började optimera den i mitten av oktober, den hade 0 vid förra uppdateringen (sista oktober va?) och nu hade 4 (FYRA!). Helt sanslöst, den har inte ens särskilt många länkar.

Jag räknar dock med att den halkar ner ett steg vid nästa PR-uppdatering för liiite konstigt är det. Men man kan ju alltid hoppas att den ligger kvar. Inte för att PR är såååå viktigt, men det är ju ändå lite kul att följa tycker jag.

Resten stod rätt still eller hoppade upp nåt steg. Har inte hittat nån som gått ner än så länge.
Dafe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-01, 14:10 #7
Dafes avatar
Dafe Dafe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 49
Dafe Dafe är inte uppkopplad
Nykomling
Dafes avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 49
Citat:
Ursprungligen postat av Brett Visa inlägg
Själv tappade jag, från 4 till 3; trots att jag fick in några riktiga topplänkar under hösten (PR 8). Har dock inte märkt av någon försämring i besökarantalet eller ranking.

Finns det nån generell förklaring till man tappar? Är det en bestraffning, eller är det snarare att de gamla länkarna blivit för gamla?? Eller nåt annat?
Du har inte tappat några andra viktiga länkar då? Kan vara värt att kolla upp...
Dafe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-01, 16:33 #8
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Citat:
Ursprungligen postat av Brett Visa inlägg
Själv tappade jag, från 4 till 3; trots att jag fick in några riktiga topplänkar under hösten (PR 8). Har dock inte märkt av någon försämring i besökarantalet eller ranking.

Finns det nån generell förklaring till man tappar? Är det en bestraffning, eller är det snarare att de gamla länkarna blivit för gamla?? Eller nåt annat?
Likande för mig. Jag trodde inte mitt pr4 låg i riskzonen eftersom jag aldrig fått så mycket länkar som nu.
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-03, 12:51 #9
erikcronberg erikcronberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 27
erikcronberg erikcronberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 27
Jag fick 5 på en sida, vars största konkurrent har 4 trots tiotusentals dagliga besökare, konstigt.
erikcronberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-03, 13:26 #10
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Jag har i princip slutat bry mig om PageRank, eftersom det ändå inte verkar ha någon direkt reell betydelse. Inte för mina sajter personligen i varje fall och jag HAR brytt mig en hel del tidigare.

Jag har en sajt som tilldelats allt från 3-7 i PR (som en jojo under tio år) och det har aldrig förändrats dess placering i Google nämnvärt. Det lustiga är att den hade mest besökare när rankingen var som lägst(!)

Men lite på självkänslan tar det kanske när sajter tappar sin PR. Speciellt när man inte kan luska reda på anledningen.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
google, pagerank


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017