Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


IIS gör det dåliga ännu värre..

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-28, 12:57 #31
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by JonathanS@Sep 28 2007, 11:34
Menar du **-prefixen? De satte .SE själva dit, för att markera de ombud som erbjuder tjänster till privatpersoner och som har en korrekt informationssida. Ombudslistan slumpas, både nu och tidigare, så man hamnar inte högre upp pga prefix.
JonathanS - Jag har inte tidigare märkt att den slumpas, jag tror att det beror på att det funnits knappar som uppmanat att sortera endera på namn eller ort (Det är ju även nu möjligt om man förstår att man kan klicka på respektive rubrik). Jag har tidigare tryckt på sortera efter namn.

Det du pratar om att IIS lagt till är inte prefix, utan suffix eftersom de haft * efter ombudsnamnet.

Det jag syftade på var de ombud som tidigare la till numeriska tecken sitt riktnummer (031) eller andra tecken (!) mm, före sitt företagsnamn för att de skulle listas före den alfabetiska ordningen. Men jag kollade lite bakåt i tiden och det förändrades tydligen en del med det nya ombudsavtalet.

Oavsett, så gillar jag att IIS nu direkt "pekar" på var kunden kan registrera domänen och att ombuden så tydligt förändras.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-28, 13:07 #32
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
jokkoapa, ** har använts som prefix, * har använts som suffix. Följande sida visar detta tydligt: http://www.iis.se/domains/statistics/resellergrowth

När det gäller att ändra själva företagsnamnet i ombudslistan, för att genom alfabetisk ordning komma högre upp, så var det en företeelse som pågick för en herrans massa år sen. Det var innan ombudslistan slumpades.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-28, 13:52 #33
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by JonathanS@Sep 28 2007, 13:07
jokkoapa, ** har använts som prefix, * har använts som suffix. Följande sida visar detta tydligt: http://www.iis.se/domains/statistics/resellergrowth

När det gäller att ändra själva företagsnamnet i ombudslistan, för att genom alfabetisk ordning komma högre upp, så var det en företeelse som pågick för en herrans massa år sen. Det var innan ombudslistan slumpades.
JonathanS - Jag anser verkligen att du är mycket kunnig och mer uppdaterad kring fakta än de flesta i denna bransch.
Men ibland väcker du mitt onda öga..

Det är möjligt att ** har använts som prefix i tillväxtlistan, men den har jag väl inte pratat om eller har jag det??

Tiden tycks för övrigt gå väldigt snabbt för dig, för det är bara tidigare i år som detta fenomen slutade.

http://web.archive.org/web/20070225155304/...budslista.shtml
Följer du länken ovan så hittar du texten: "Ombud som erbjuder tj�nster till privatpersoner �r markerade med en _*_ efter namnet!"

I denna länk från mars 2007 hittar jag ett ombud som har "0 3 1" före sitt namn, men jag kan ju gissa hur det kommer sig att du "glömmer bort"
- ombudet sitter ju i registrars.se´s etikkommitté..

Ska vi släppa det där..?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-28, 14:26 #34
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
jokkoapa, respekten är givetvis ömsesidig. Du är likaså väl insatt men jag behöver ändå få rätta dig.

Från början var ombuden på ombudslistan sorterade i alfabetisk ordning. Vissa ombud började utnyttja detta genom att ändra sina namn på ombudslistan på det sätt du beskriver. När .SE upptäckte det infördes slumpvis sortering (samt att det blev möjligt att välja alfabetisk/geografisk sortering). En tid därefter la .SE in * som suffix för att markera ombud som erbjuder tjänster till privatpersoner, för att därefter även lägga in ** som prefix för ombud som har en korrekt informationssida.

Jag släpper detta mer än gärna. Hoppas att du likaså kan släppa dina försök till smutskastning av Registrars.se och dess medlemmar.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-28, 15:49 #35
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by JonathanS@Sep 28 2007, 14:26
Jag släpper detta mer än gärna. Hoppas att du likaså kan släppa dina försök till smutskastning av Registrars.se och dess medlemmar.
Den sista klämmen tycker jag är direkt onödig eftersom du alla andra läskunniga vet att jag inte smutskastat vare sig registrars.se eller deras medlemmar. Jag anser till och med att en förening som registrars.se kan behövas och även "kan" vara bra.

Men det är inte jag som satt upp föreningens normer, riktmärken och krav för registrars.se - där är vad jag förstår du däremot "medskyldig".
-att jag då påtalar att flera medlemsombud jobbar mot föreningens värderingar är inte min definition av att smutskasta någon. Men istället för att registrars tar till sig det, så går du ut och påstår att jag försöker smutskasta och ljuger.
Det får mig generellt att se negativt på föreningen och i synnerhet din "IDG-kamp" mot branschens alla orättvisor och slutkundsvillkor, ter sig bara som uddlös oseriös marknadsföring!

Och nej, jag gillar inte att en förening som registrars.se har medlemmar som pysslar med warehousing, fulregistreringar, är registreringspartner till företagen som IIS varnar för mm mm. För mig får ombuden gärna pyssla med det - det rör mig inte i ryggen - men då ska dom inte vara medlemmar av registrars.se.

Jag hoppas att jag med detta klargjort min syn på registrars och medlemmarna utan framöver få upprepat för mig att jag försöker smutskasta någon - för det är inte sant. Jag tänker inte vidareutveckla det här mer på wn, utan jag släpper det här och hoppas istället att registrars kan börja rannsaka sig själva för att slippa uppfattas som mindre seriösa..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-28, 16:08 #36
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Nej du jokkoapa, en vidareutveckling är verkligen inte nödvändig. Jag är inte "medskyldig" till föreningens riktlinjer, det var något som interimstyrelsen satte upp en gång i tiden. Om du har konkret underlag som styrker dina påståenden så får du mer än gärna förse oss med detta, förslagsvis via e-post ([email protected] eller min privata adress). Det jag har läst hittills på WN från dig har varit långt ifrån konkret, därav min skarpa ton.

Nu lägger vi detta åt sidan. Får ursäkta att jag avvek så pass kraftigt från trådens ursprungliga ämne.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-28, 17:26 #37
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by jokkoapa@Sep 28 2007, 10:51
Sen måste jag säga att jag skarpt gillar att ombudslistan numera roterar så att ombuden får lika stor chans att synas högt vid namnslagningar.
Det var rätt länge sedan 021 Loopia och 0 8 Admax tävlade om första platsen. Jag minns inte riktigt när de införde denna funktion, men jag tror det är minst ett år sedan de började slumpa fram ordningen.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017