Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


The Pirate Bay Stängd (Del 2)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-01, 21:36 #121
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Johan H och Patrikweb, lugna ner er nu.
1. Göranzon har ingenting med detta att göra, han är väl presstalesman? Han är lika mycket ansvarig för detta som du är ansvarig för TPB.
2. Läs på lagtexten - det kan aldrig bli stöld, det fanns ett giltigt beslut och beslag och husrannsakan från behörig förundersökningsledare - möjligen, möjligen, kan det röra sig om tjänstefel.
Åter igen, om man seriöst vill få igång sin verksamhet är det bra om man i stället för att uppföra sig som en huligan försöker använda lite vett och fason och ta det den väg som biter - juridiskt korrekt och lugn och sansat.
Ni gör som ni vill, jag bara tipsar om vad jag tror skulle funka...

Dom sätter sin egen lagtext och missbrukar lagen, bara för att dom kan kringgå lagen genom att använda ett ord som tjänstefel så betyder det inte att man ska tycka det är okej.

Sedan hur kan det bli ett giltigt beslut när det rör sig om korruption och högt maktmissbruk? Behörig person? typ en korrupt åklagare som kan skita i lagen och besluta att ta in vad som hellst?
Snälla, sluta skriv mer i denna tråd om ni inte kan lägga konkret information i ämnet..
Storen är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 21:36 #122
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Originally posted by alltinggratis@Jun 1 2006, 21:35
Vem ska hit?
http://www.jpl.se/~dalen/demo.html
Söker någon att åka med.
fabian är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 21:37 #123
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
När dom gick in till ett colo företag med så pass många servrar så fattar vem som hellst att det är kunders servrar.

Inga TPB servrar fanns ens hos PRQ egna hall, sedan att dom går in och plocka precis allt som switchar. Samt går in i en "telestation" och plockar en av deras switchar så bör man fatta ett ett sådant beslut aldrig kan vara giltigt.

Sedan ett sådant övergrepp dom gjorde mot deras jurist:

"De beslagtog två stationära datorer jag inte använder, min arbetsdator samt en nyinköpt laptop, de tog även tillhörande skärmar, Playstation 2-spelkontroll, ADSL-modemet och mobiltelefonen, säger Mikael. "
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 21:48 #124
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Citat:
Originally posted by Tomas L@Jun 1 2006, 21:20
Skulle vilja se när dem kallar in snubben på förhör och delger han misstanke om tjänstefel och eftersom det är fängelse i straffskalan och minst 2 år så ger det polis rätt att ta DNA på idioten dessutom.
Men det kommer aldrig att hända för ärendet kommer att avskrivas utan att det ens blir förhör. Poliser håller varandra om ryggen och kunde inte bry sig mindre om att allmänhetens förtroende för dem bara blir lägre och lägre.

De liksom de flesta andra i myndighetstjänst glömmer bort vilka de finns till för - medborgarna i Sverige.

My 2 cents...
Max är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 21:48 #125
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Och när de huvudmisstänkta (enligt media) är samma personer som de som drev colo-företaget och inga servrar var uppmärkta - hur ska polisen då kunna veta vad de ska ta?
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 21:49 #126
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Originally posted by jonny@Jun 1 2006, 21:48
Och när de huvudmisstänkta (enligt media) är samma personer som de som drev colo-företaget och inga servrar var uppmärkta - hur ska polisen då kunna veta vad de ska ta?
Var har du hört att inga servrar var uppmärkta?
Spindel är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 21:50 #127
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Originally posted by jonny@Jun 1 2006, 20:48
Och när de huvudmisstänkta (enligt media) är samma personer som de som drev colo-företaget och inga servrar var uppmärkta - hur ska polisen då kunna veta vad de ska ta?
Nja, dom får ju absolut inte agera godtyckligt i alla fall...

Bevis är lagens krydda - För alla inblandade - Oavsett ställning i samhället
Storen är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 21:53 #128
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Även om Göranzon är chef för länskriminalpolisen så har ju inte han fattat ett enda beslut i detta fall - det har gjorts av åklagaren som är förundersökningsledare och därmed har inte Göranzon gjort vare sig tjänstefel eller stöld (vilket, oavsett vad ni tycker, det aldrig kan bli, det kräver nämligen ett par rekvisit som skall uppfyllas - här saknas vinningsrekvisitet helt).

Westman - falska angivelse är just det jag skrev, varken mer eller mindre, och Göranzon hade som sagt inget med besluten att göra, vad är det som ör svårt att förstå?

Jag har inte svårt att förstå upprördheten, men, herre Gud, vill ni uppnå resultat eller bra skrika ut er irritation och ilska?

Johan H - jag kan inte nog uttrycka min förståelse för att du är upprörd, men med ditt resonemang skulle man i princip vid en husrannsakan i en knarkarkvart undvika att ta med de omärkta pulverpåsarna, för den misstänkte säger att de inte innehåller något olagligt. Så funkar det tyvärr inte. Att det sedan bara var mjöl till bakkursen är en annan sak - man kanske skall hålla bakkursen hos någon annan än en känd knarkare då...? Därmed INTE sagt att PRQ knarkar (eller någon här), men detta kan knappast kommit särskilt överraskande...? Eller är det bara jag som undrat när tillslaget skulle komma?

Man kan inte gå runt och ge fingret till allt och alla och spotta dem i ansiktet och tro att man inte åker på en pungspark, ursäkta liknelsen, även om man pungsparken i sig senare visar sig vara olaglig. You had it coming - TPB (och PRQ). Inte för att ni förtjänade det, kanske, men för att ni inte insåg när det var dags att bromsa....

Så, nu får väl jag min egna pungspark också... Redo.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 21:55 #129
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Storen - vad tillförde du då? Detta är ett diskussionsforum... :-)
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 21:59 #130
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Nejdå, inga sparkar här inte.... Jag håller helt med dig Xamda.

Men låt dom övriga hållas i stundens hetta... Man slipper inte ifrån det förräns en moderator låser tråden...
Storen är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017