Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Telefonupplåsning.se till salu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-30, 20:02 #1
Joley Joley är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 58
Joley Joley är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 58
Hejsan,

Innan jag beskriver allt så vill jag bara tala om att det som inte hör hemma i detta inlägg, bör inte postas här, tack.

Såhär ligger det till;

Det som säljs är alltså en webbutik:

Detta ingår:

- Domännamn: telefonupplåsning.se (Köparen står för överlåtelsen).
- E-butikssystemet (PrestaShop)
- Designen

Med andra ord är det ett komplett system med redan upplagda produkter.
Tanken var att jag personligen skulle driva sidan, under tiden när jag precis fått klart projektet och lagt upp produkter samt konfigurerat om den, så fick jag anställning på ett företag som gör att jag inte kan driva verksamheten att låsa upp telefoner.

Därför har jag inte ens hunnit börja gjort min första försäljning av en mobilupplåsning.

Om ni anser att detta är något för er att ta tag i så får ni jätte gärna komma med bud, jag kommer låta detta pågå till imorgon (Söndag den 31:a Maj kl. 22:00).

Har ni frågor, så posta här i forumet så att alla får delta i svaren, jag vill inte ha PM med bud, allt sker via denna tråd.

Detta är ingen privatförsäljning, försäljningen säljs med F-skatt.

Sidan finner ni på: www.telefonupplåsning.se

Ha det gott.
Joley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-30, 21:02 #2
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Relevant fråga: Vad är det för produkt som säljs i shoppen och håller produkten vad du lovar? Är det chipupplåsning, kodupplåsning på distans eller manupulation direkt på telefonen?
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-31, 02:20 #3
Joley Joley är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 58
Joley Joley är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 58
Hej Magnus,

Verktyg för mobilupplåsning har jag köpt hem personligen (detta är inget som jag säljer) som används för att låsa upp mobiltelefoner vilket betyder att du måste ha telefonen vid dig för att ansluta den till din utrustning.

Alltså, kunder som lägger en order på den upplåsning de vill ha måste sedan skicka in den till dig (min tanke alltså).

Sedan så finns det faktiskt också "koder" man kan sälja till kunden DIREKT, med denna kod så kan de låsa upp telefonen utan att behöva skicka in den.

Detta är ju något som du själv får avgöra hur du vill göra. Jag har dessvärre inga bra kontakter med de som säljer koder eftersom jag själv sysslar med fysisk utrustning för att utföra detta.

Som sagt, detta är ett val den nya ägaren av sidan får ta.

Har du fler frågor, så är det bara att posta dem så försöker jag svara så fort jag kan.

Ha det gott.
Joley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-31, 08:47 #4
Dev_Guy9 Dev_Guy9 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 14
Dev_Guy9 Dev_Guy9 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 14
Vad vill du ha för den?
Dev_Guy9 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-31, 13:13 #5
Joley Joley är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 58
Joley Joley är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 58
Citat:
Originally posted by Dev_Guy9@May 31 2009, 08:47
Vad vill du ha för den?
Jag kan säga såhär, anledningen för att jag själv inte satt ett fast pris på det är för att jag vill bjuda in er intresserade lite.

Jag vill att ni själva lägger det budet ni finner sidan värd, så har ni faktiskt lite att bestämma över.

Jag förlänger även slutdatum för budgivning tills Fredag den 5:e Juni klockan 21:00, eftersom jag anser att jag skrev ett allt för kort förfallodatum.

Ha det gott.
Joley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-31, 13:20 #6
Dev_Guy9 Dev_Guy9 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 14
Dev_Guy9 Dev_Guy9 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 14
Jag är bara efter domän namnet, och tycker att det är värt 300 ~ 500 Kr. så det får bli mitt bud.

Innehåll och design kommer jag att radera omedelbart.
Dev_Guy9 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-31, 18:50 #7
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Originally posted by Joley@May 31 2009, 02:20
Hej Magnus,
Verktyg för mobilupplåsning har jag köpt hem personligen (detta är inget som jag säljer) som används för att låsa upp mobiltelefoner vilket betyder att du måste ha telefonen vid dig för att ansluta den till din utrustning.
Alltså, kunder som lägger en order på den upplåsning de vill ha måste sedan skicka in den till dig (min tanke alltså).
----
. Jag har dessvärre inga bra kontakter med de som säljer koder eftersom jag själv sysslar med fysisk utrustning för att utföra detta.

Så du säljer alltså inte verktyget för själva upplåsningen, utan bara domännamnet och en enklare webshop utan "produkter"?
För överigt gick det rätt fort för dig att:
Citat:
under tiden när jag precis fått klart projektet och lagt upp produkter samt konfigurerat om den, så fick jag anställning på ett företag som gör att jag inte kan driva verksamheten att låsa upp telefoner.
Fem dagar från registrering till försäljning, och nu har du hunnit få ett jobb också. Varför reggade du inte telefonupplasning.se också om du nu ville driva ett seriöst projekt?
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-31, 19:25 #8
Joley Joley är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 58
Joley Joley är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 58
Magnus:

Nu är du precis en sådan jag inte vill ha i denna tråd.

Jag försöker sälja något, inte få något kritiserat. Har du vettiga frågor som handlar om försäljningen så svarar jag mer än gärna på dem.

Du ställer dumma frågor som jag redan förklarat i mitt första inlägg där det står klart och tydligt vad det är som säljs.

Dina frågor är helt orelevanta i detta ämne.
Joley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017