Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Prisvis, skojare?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-27, 12:04 #31
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Fint med korrekta uppgifter. Noterade att Sajthotellet har över 20 000 kunder enligt prisvis webbplats.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 13:05 #32
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jo, men det är en ganska märklig lag. Motsvarande regler borde gälla all direktreklam, oavsett om det gäller post, telefon eller e-post....
Telefonspamare har nada att hämta hos mej..
Eftersom det är så billigt att skicka e-post måste man etablera en attityd emot företag som skicka spam. Mardrömmen bli väl den dagen då telefonmakerting företagen börja ringa på mobilen stop i kvarten, det kommer dom att göra. Jag anser inte att jag skall behöva gå med i något nix registret för slippa, utan det skall vara tvärtom.
Den som vill ha telefonförsäljar i hörat skall anmäla detta till ett register.
Samma här men är med i Nix och tycker man ska behöva anmäla sig. Det är ju SÅ jobbigt. Man måste slösa hela två minuter av sitt liv.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-01, 18:48 #33
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -klein@Feb 26 2008, 17:36
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jo, men det är en ganska märklig lag. Motsvarande regler borde gälla all direktreklam, oavsett om det gäller post, telefon eller e-post....
Telefonspamare har nada att hämta hos mej..
Eftersom det är så billigt att skicka e-post måste man etablera en attityd emot företag som skicka spam. Mardrömmen bli väl den dagen då telefonmakerting företagen börja ringa på mobilen stop i kvarten, det kommer dom att göra. Jag anser inte att jag skall behöva gå med i något nix registret för slippa, utan det skall vara tvärtom.
Den som vill ha telefonförsäljar i hörat skall anmäla detta till ett register.


Samma här men är med i Nix och tycker man ska behöva anmäla sig. Det är ju SÅ jobbigt. Man måste slösa hela två minuter av sitt liv.
Det är inte det saken gäller! Jag skall inte behöva sej nej till någon jag inte vill ha, utan vill jag ha telefonförsäljare så skall jag fylla i en blankett i 3 exemplar och skicka passkopia till berörd myndighet som skall ge telefonförsäljare tillstånd att ringa mig, annars skall det vara en kriminell handling att syssla med telefonförsäljning om man inte har dessa papper i ordning.


klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-01, 18:58 #34
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Xamda@Feb 27 2008, 09:27
För övrigt är spam bara förbjudet om det rör sig om kommersiell spam (vilket detta i och för sig gör) och den riktar sig till privatpersoner eller enskilda firmor. Övriga bolagsformer får vackert stå ut med spam. Kul med effektiva lagstiftningar.

Om jag vill opinionsbilda får jag enligt lagen bomba på bäst jag vill till vem jag vill...

Anar jag en gnutta avog inställning till produkter från USA, Klein? M60 sämre än M/58? ;-)
Det räcker att domänen ägs av en privatperson, så behöver du inte ta emot spam. Jag har kollat upp det där. Tro mej, jag bruka tydlig markera att inte jag vill ha spam. Det är jobbigt att hamna att få sin domän olika spärrlistor för spam.. Det finns väl några sinnesslöa personer som har svårt att fatta det där.

Det där med M60 och KSP M/58 var mest på skoj.. Tyckte det var ett kulämne, då ordet tygmtrl kan olika innebörd, beronde vem som tolkar det.

Jag har aldrig sett en M60. Har dock sett en KSP M/36:an, på en repövning i början på 90 talet, det krävdes 3 man att flytta den. ( 36:an är från US om jag inte missminner mej. )

Jag åker alltid på att rengöra gasreglatorn till 58:an, jag undra varför. Det tydligen den detaljen som blir mest skitigast. :-)
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-01, 19:00 #35
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 599
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 599
Citat:
Originally posted by jonny@Feb 27 2008, 13:04
Fint med korrekta uppgifter. Noterade att Sajthotellet har över 20 000 kunder enligt prisvis webbplats.
Var det ironsikt menat eller har du/ni över 20 000 kunder?
DudeRille är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-01, 19:09 #36
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Wojt@Feb 26 2008, 20:45
Om man inte får ringa eller skicka e-post till dig klein. Hur får man kontakt med dig? För jag förmodar att du inte gillar dörrknackare heller.
Vanlig post går bra! Eller köp TV reklam , så kanske jag tittar. Dvs vill jag köpa någon som söker jag upp ett antal aktörer och köper tjänst/vara av. Och jag vill inte ha en massa reklam till addresser där man ta emot kundmail. Och jag få sinnessjukt mycket spam.. På en natt så kan jag ha ca 50 mail i spamfiltret. Jag vill inte spamblockera svenskspråkig epost. Redan idag får man använda specialadresser epost när man gör affärer med utlandet, så inte viktig Engelskspråkig epost skall hamna i spamfilter

Men jag bli vansinnig på folk, som surfa runt och stjäl epost adresser från hemsidor skicka massa skit, särskilt till domäner som ägs av mig som privatperson, eller så fort man annonsera på blocket, så blir man uppringd av någon värdelös annonssajt som också vill pröva lyckan. Det är dock mer synd om dem som är branscher med låg datavan. Dom blir pålurade massor med meninglösa tjänster från totalvärdelösa internetsajter.

Det går att få tag i mej, men vill du kränga mög, så du får vända dig till någon annan. Värst är det där jävla slöddret som stoppa en i köpcentrum och skall sälja på skit.

Dörrknackare har jag aldrig haft problem med.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-01, 19:13 #37
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by dannel77@Feb 27 2008, 12:57
Underhållande tråd. Fick mig att fundera över våra sökord på Google, och Google Ad-Words. Efter det jag registrerade företaget på Prisjakt.se så har vi på våra viktigaste sökord krigat med dem om toppositionerna! I praktiken innebär detta att för tex. ett specifikt sökord som vi tidigare betalade 30-40 öre för för att ligga överst, får vi numera betala det dubbla för samma position och då kommer dilemmat; ska jag lägga mig överst för att dra trafiken från Prisjakt för att minska våra kostnader där (0,95öre/klick) eller låta dom ta en del "strötrafik" och lägga mig på 2'a plats..? Så här är det inte på 1 eller 2 ord utan kanske på hälften av dom vi har och när vi dominerar på just dessa ord på Prisjakt så kommer vi onekligen att få köpa tillbaka en hel del av vår trafik.. Fast vänder man på det så får vi ju dubbel exponering iom. deras annonser också..
Hahaha! Jag hade rätt! Folk lämna gladligen ut hela sina produktregister till dom här sajterna, sedan får man köpa tillbaka trafiken dyrare från sajterna eller från google. För självklart SEO:ar prisjakt & co sina sajter och få massor med trafik med din prisfiler som hjälp.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-02, 22:11 #38
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
För övrigt är spam bara förbjudet om det rör sig om kommersiell spam (vilket detta i och för sig gör) och den riktar sig till privatpersoner eller enskilda firmor. Övriga bolagsformer får vackert stå ut med spam. Kul med effektiva lagstiftningar.
Om jag vill opinionsbilda får jag enligt lagen bomba på bäst jag vill till vem jag vill...
Anar jag en gnutta avog inställning till produkter från USA, Klein? M60 sämre än M/58? ;-)
Det räcker att domänen ägs av en privatperson, så behöver du inte ta emot spam. Jag har kollat upp det där. Tro mej, jag bruka tydlig markera att inte jag vill ha spam. Det är jobbigt att hamna att få sin domän olika spärrlistor för spam.. Det finns väl några sinnesslöa personer som har svårt att fatta det där.
Det där med M60 och KSP M/58 var mest på skoj.. Tyckte det var ett kulämne, då ordet tygmtrl kan olika innebörd, beronde vem som tolkar det.
Jag har aldrig sett en M60. Har dock sett en KSP M/36:an, på en repövning i början på 90 talet, det krävdes 3 man att flytta den. ( 36:an är från US om jag inte missminner mej. )
Jag åker alltid på att rengöra gasreglatorn till 58:an, jag undra varför. Det tydligen den detaljen som blir mest skitigast. :-)
Mja, lagstiftning skiter i vem som äger domänen, men det kanske finns rättsfall som säger annat, det vet jag inte. Lagen tar sikte på vem mailet, spammet, riktar sig till, oavsett adress. Så, om du använder din superprivata e-postadress och använder i affärssammanhang och sedan får mail till den med marknadsföring riktad till dig i din egenskap som företagare, ja, då får du stå ut med det (enligt lagen).

Gasregulatorn är inte kul att rengöra, men å andra sidan, vapenvård överhuvud taget är ju inte för upphetsande.

M60 är en bra ksp, jag sköt med en sådan på en utbildning i utländska vapen, men det var ett tag sedan (-93) så jag kommer inte ihåg så mycket mer än att det fungerade fint ;-) och att jag tyckte den var i princip likvärdig med M/58:an.

Ksp M/36 tror jag tillverkades på licens från USA, ja, och det var ett sagolikt vapen. På en postering kunde man i skydd avge indirekt eld och den hade en mycket bra eldhastighet och tack vare vattenkylningen kunde man skjuta tusentals patroner utan risk för skador på vapnet. Förflyttning klarade vi på två man, en för lavett och en för pjäsen i sig (fast någon skall ju släpa all ammunition också). Inte för att det var kul, men det var i alla fall tungt, eller något.

36:an fanns kvar inom försvaret ända in på 2000-talet, men är numera pensionerad såvitt jag vet. Förutom tyngden hade den väl bara en riktig nackdel och det var tygbanden som inte helt sällan trasslade till det för den stackars skytten (och laddaren).

Lätt off topic.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-03, 11:08 #39
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Xamda@Mar 2 2008, 23:11



Mja, lagstiftning skiter i vem som äger domänen, men det kanske finns rättsfall som säger annat, det vet jag inte. Lagen tar sikte på vem mailet, spammet, riktar sig till, oavsett adress. Så, om du använder din superprivata e-postadress och använder i affärssammanhang och sedan får mail till den med marknadsföring riktad till dig i din egenskap som företagare, ja, då får du stå ut med det (enligt lagen).

Gasregulatorn är inte kul att rengöra, men å andra sidan, vapenvård överhuvud taget är ju inte för upphetsande.

M60 är en bra ksp, jag sköt med en sådan på en utbildning i utländska vapen, men det var ett tag sedan (-93) så jag kommer inte ihåg så mycket mer än att det fungerade fint ;-) och att jag tyckte den var i princip likvärdig med M/58:an.

Ksp M/36 tror jag tillverkades på licens från USA, ja, och det var ett sagolikt vapen. På en postering kunde man i skydd avge indirekt eld och den hade en mycket bra eldhastighet och tack vare vattenkylningen kunde man skjuta tusentals patroner utan risk för skador på vapnet. Förflyttning klarade vi på två man, en för lavett och en för pjäsen i sig (fast någon skall ju släpa all ammunition också). Inte för att det var kul, men det var i alla fall tungt, eller något.

36:an fanns kvar inom försvaret ända in på 2000-talet, men är numera pensionerad såvitt jag vet. Förutom tyngden hade den väl bara en riktig nackdel och det var tygbanden som inte helt sällan trasslade till det för den stackars skytten (och laddaren).

Lätt off topic.
1)Det bör vara avgörande om domänen ägs av en privatperson eller enskild firma. Sedan kanske försäljnigen sköts av ett AB. Men då måste det orgnr / personsonummret som äger domänen väga tungre än att försäljningen sköts av ett AB. Dvs vill någon skicka spam till mej, så skall han/hon kolla upp om domänägare är jurdisik eller privatperson.

Men du får inte skicka spam till enskilda firmor, även om den används affärsammanhang. Du får endast spama jurdiskapersoner.

2) Ksp M/36 är väl Brownings konstruktion.. Den användes väl bara för försvara fasta saker. Men nog jävligt effektiv, eftersom den är vattenkyld så behöver inte hålla på med pipbyte och skit. Den försvann väl på 90 talet? M/39:an finns väl kvar på stridfordon 90, men det kanske är gröver kulor till den?

M/58:an är ju också klumpig! Vi hade dom dubbelmonterade på 200:a båtarna.

För några år sedan fick vi ut tygbandade 7.62 mm för att ladda vanliga AKn med. Var ett lite meck och plocka bort dem från banden. Men dom kostade ingenting att använda..

Vapenvård är kul om man har rätt utrustning dvs CRC 56 och lite vatten. Så rengjorde jag Kpist:en vid muck. Det fungerade fint.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-03, 23:48 #40
sansa sansa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 2
sansa sansa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av micze
Vad är Prisvis?

Prisvis är nätets största e-handelsguide tillägnad svenska internetanvändare över hela världen.

från: http://www.prisvis.se/mer_info.htm

Nätets största var det... Och sidan ser ut som om en Engelsk språktemplate har blivit direktöversatt till Svenska.
Sure! Min hemsida är störst i landet "Vilse i Pankakan." ...:-)

Bara det att dom påstår sej vara störst, marknadslendade , snabbastväxade och annat foskler, visar att dom antaligen svamlar. Men den hemsida dom har , kommer dom knappas ha någon chans emot t.e.x prisjakt, som har en bra hemsida.

Att man skicka spam ( Som dessutom är en kriminellhandling!!! ) till massa företag, visar på bristade respekt och avsaknade avkunskap hur man uppför sej på nätet.

Jag bruka få massa bluff fakturor från någon fransk språkig bolag , det kanske är dom?
SPAM är kriminellhandling och kallas för SPAM endast om man skickar oönskade mail till privatpersoner. Att skicka mail till företag är inte kriminellt och kallas inte SPAM. Det har inget med ägande av domänet att göra utan syftet mailadressen används för. Enskilda firmor är jurudiska personer och uppfattas inte som privat personer. Om ni vill, kolla det i lagen eller fråga en jurist.

Företag skickar mail till företag i marknadsföringssyfte och det kallas för B2B marknadsföring. Seriösa företag har en liten länk i slutet av mailet ... UNSUBSCRIBE. Om man inte vill ha det, klickar man på länken och löser det. Annars bör man sluta ha sin mailadress ute på nätet ... eller sluta ha företag helt enkelt så kommer ingen maila dig. Dessutom finns det en mapp för skräppost där man enkelt kan flytta mailet och då kommer alla mail från denna adress till denna mapp. Enkelt.

Jag blir så tröt på alla dryga s.k. "företagare" som gärna vill sälja men absolut inte köpa eller bli bjudna att köpa något. Företagande handlar om utbyte av både varor och tjänster och om vi skulle sluta marknadsföra oss hade marknad slutat att fungera. B2B är nåt annat än B2C och om man inte kan sluta tänka som en liten konsument ska man helst låta bli av att vara företagare ... ta anställning, kom hem efter jobbet, lås dörren, ta ner persiener och lev ditt ensamma liv tills du dör ... ensam. Om någon ringer dig, släng luren i väggen. Vilket sjukt land!
sansa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017