Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Markera alla trådar i ett forum lästa när man går in

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-01, 13:40 #1
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Standard Markera alla trådar i ett forum lästa när man går in

Finns det någon inställning som man kan sätta på så att när man går in på t.ex "Nyheter" så blir alla trådar där markerade som lästa automatiskt(utan att man ska behöva klicka på 30 trådar t.ex) ? De som vet vad nukezone är så typ som forumet de har där.
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 13:55 #2
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Om du trycker på den blåa ikonen på framsidan för respektive forum så uppnår du detta...
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 15:00 #3
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Om du trycker på den blåa ikonen på framsidan för respektive forum så uppnår du detta...
Det var inte det jag frågade efter, men tack ändå för ditt svar.
Det jag menar är att ett forum blir markerat läst automatiskt när man går in i det, för ja, man har ju läst det då
Men den funkionaliteten saknas alltså, eller kan jag inte hitta den i kontrollpanelen?
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-02, 12:43 #4
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
För att ett forum skall räknas som läst så får du isf öppna alla olästa trådar, Annars är det inte läst, öppnar du bara ett forum så har du fortfarande inte läst innehållet och därför räknas det inte som läst,
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-02, 15:08 #5
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Citat:
Ursprungligen postat av hundserver Visa inlägg
För att ett forum skall räknas som läst så får du isf öppna alla olästa trådar, Annars är det inte läst, öppnar du bara ett forum så har du fortfarande inte läst innehållet och därför räknas det inte som läst,
Ja uppenbarligen är det den funktionalitet som jag som användare tycker borde kunna ändra så det passar just mig(på det sättet som jag redan nämt i tråden, du borde kanske läsa igenom en tråd innan du svarar, fast det är väl ett vanligt problem med forum som har post-counters), som på flera andra forum =)

Poängen är väl den att om man öppnat ett forum och sett alla trådar men inte öppnat de så har de ej varit av intresse och markeras som lästa automatiskt(om detta händer ställer man in i kontrollpanelen), vet inte hur annars jag kan förklara det för dig så att du forstår? WN är det första forumet jag har använt som saknar den här funktionaliteten och jag ville dela med mig av min erfarenhet med lite feedback, detta är trots allt "Diskutera WN" forumet.
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-02, 17:21 #6
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Det som Nihilnovi beskriver är ju det "vanliga" sättet ett forum fungerar, och jag kan förstå att vissa användare vill fortsätta att ha det så. Men som WN fungerar nu, är egentligen en utveckling bortom "allt är läst för att jag besökt forumgruppen".

Jag loggar gärna in på WN flera gånger om dagen, men jag har lite olika mycket tid när jag loggar in. Tycker det är skitbra att jag kan läsa en forumdel, välja vilja trådar jag vill läsa just nu och vilka jag vill läsa sen.

När jag sen har gott om tid läser jag alla intressanta trådar och markerar sedan hela forumgruppen som läst, genom att klicka på ikonen precis som skrevs tidigare.

Det var dock inte svaret Nihilnovi sökte, och visst borde det gå att välja om man vill ha "stenåldersforum" eller "2010-forum"
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-02, 18:19 #7
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Jag tycker som Anders Larsson. Det är helt suveränt som det fungerar nu. Oftast har jag inte tid att läsa allt oläst vid samma tillfälle. Inte mig emot om det skulle gå att automatiskt få ett helt forum markerat som läst, så länge det är ett val i inställingarna, så jag slipper det.

Inte sällan tänker jag "Den där tråden verkar intressant, den lämnar jag oläst till senare."

Jag skulle gärna se att forumet kommer ihåg olästa inlägg betydligt längre än nuvarande 10 dagar. Gärna helt utan någon tidsgräns.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017