Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad lite rea kan göra.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-28, 19:56 #1
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Det är ganska märkligt vad folk är styrda av vad dom kan få i rabatt.

Jag bestämde mig för ett tag sedan att sluta sälja VHS och i och med detta så tog jag mig en funderare på vad som var bäst. (Jag hade ca 1000 kassetter kvar i lager.)
1. Att låta dom ticka iväg långsamt och låta det dö ut i takt med att dom säljs.
2. Köra nån form av rea och blåsa på ordentligt.

Jag bestämde mig för att hyllplatserna kan jag ha till annat så jag beslutade mig för att rea ut dom för halva priset.

En normal helg kanske jag säljer 6-8 st VHS och denna helgen har det hittills beställts nästan 300 kassetter.

Om man hade haft halva priset på exempelvis bilar så hade jag förstått om det hade varit rusning men en sån kraftig ökning på produkter som kunden tjänar några tior, max en hundralapp på kan jag inte riktigt fatta.

Jag kan bara rekommendera er E-shopshandlare som har hyllvärmare som ni kan vara utan eller kommer att sluta sälja. Kör en vårrea!

Ta gärna en diskussion med leverantören och "hota" med att dom kommer att få alla reagrejerna i retur eftersom det inte går att sälja längre... Eller att dom får kompensera dig för försusten i och med rean. Mina leverantörer valde att kompensera mig iaf.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-28, 22:24 #2
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
jo jag har också märkt detta... inte konstigt att det går bra för sajter som erbjuder olika erbjudanden där man betonar att produkten är prissänkt. Folk slåss fan om 10kr nu för tiden ... h34r:
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017