Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


"Politisk satir begränsas av .SE"

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-26, 13:54 #31
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av Bear Visa inlägg
satirdepartementet.se är ledigt, satirmyndigheten.se likaså, bara att köra på. Men det uppfyller nog inte deras krav då de verkar mest va sugna på att provocera.

sanningsministeriet.se är taget.. Där kommer alla sanningar att finnas inom en framtid. :-)
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 14:01 #32
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är precis det jag menar - du ser bara saker i svart eller vitt. Tycker vi lämnar den diskussionen eller så flyttar vi ut den till en ny tråd om ni vill fortsätta.
Nein! Jag tycker bara att media förmedlar att en svartvitt bild av verkligheten. Att man gör mer för freden att slå sönder JAS plan och göra om dem till plogar än att flyga dem över Libyen att hjälpa rebellerna att störta en mördare och diktatur, är mer politiskkorrekt enligt en del uppfattningar i samhället.

Och de soldater som slogs emot Sovjet i F19, gjorde mer för freden än det kommunister som spred lögnerna i Norrskens flamman tycker jag är en självklarhet.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 16:42 #33
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Bear Visa inlägg
satirdepartementet.se är ledigt, satirmyndigheten.se likaså, bara att köra på. Men det uppfyller nog inte deras krav då de verkar mest va sugna på att provocera.
Syftet med satir är väl nästan alltid, åtminstonde delvis, att provocera? Det är dock knappast så att de inte sysslar med mer direkt saklig debatt via andra forum.

Dina två domänförslag tycker jag verkar rätt så dåliga. En satir-sajt bör givetvis vara satirisk även i domän-valet.

Sen tycker jag förvisso det är helt rätt att de inte får behålla domänen. Liksom alla andra sajter som anspelar på att vara en myndighet bör bli av med den.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017