Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


"Politisk satir begränsas av .SE"

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-02, 22:42 #21
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Fråga dem i Karlskoga och andra orter som är beroende av Svensk vapenexport. Sedan är vapenexport väldigt hårt kontrollerat i Sverige. Men dessa fredsaktivister är helt rabiat, gör intrång på skyddsområde och skall bygga om JAS Plan till plogbilar.

Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
Iofs inte så konstigt att klein kläcker ur sig sånt, när det är det politiska diskursen som erbjuds i väst. politikerna kommer i byxorna så fort det "skapas arbetstillfällen" och någon säger att ekonomin är på G. Värre verklighetsfrånkoppling får man leta efter
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-02, 22:47 #22
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Fråga dem i Karlskoga och andra orter som är beroende av Svensk vapenexport. Sedan är vapenexport väldigt hårt kontrollerat i Sverige. Men dessa fredsaktivister är helt rabiat, gör intrång på skyddsområde och skall bygga om JAS Plan till plogbilar.
Att en ort är beroende av en arbetsplats innebär inte att den arbetsplatsen ska finnas kvar till varje pris. Man kan inte vara så rädd för förändring att man klamrar sig fast vid det förgångna oavsett hur verkligheten ser ut. Ibland måste man faktiskt tänka efter, anstränga sig och göra uppoffringar för att samhället ska kunna utvecklas i rätt riktning. Min mening är nu inte att ta upp en diskussion kring vapenexporten (det kan vi ta i en annan tråd i så fall). Man kan dock inte tänka så fyrkantigt som du gör. Verkligheten fungerar inte på det viset.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-09-02 klockan 23:26
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-03, 04:21 #23
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag tror inte Kein tänker fyrkantigt. Han uttrycker sig bara fyrkantigt.

Svenska Freds får det att rycka i mångas irritationsnerver. Att de kapar en domän är bara ett av många irritationsmoment. Vissa gör sig besväret att formulera sina åsikter om detta i kausala resonemang. Andra nöjer sig med att bara uttrycka sitt missnöje. Själv skulle jag också kunna spy galla över hur en organisation som arbetar för någonting som borde vara positivt, lyckas alienera större delen av befolkningen... Men den debatten riskerar att gå offtopic.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-03, 08:51 #24
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
+1, Gustav.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-03, 15:22 #25
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag skulle hellre se en diskussion runt tvistelösningen i sig än om svensk vapenexport i den här tråden. Den som vill diskutera svenska vapenexport får gärna skapa lämplig tråd.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-04, 02:17 #26
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Som jag tidigare skrev tycker jag att det var rätt att Svenska Freds fick lämna i från sig domänen.

Men samtidigt kan jag inte låta bli att undra varför en myndighet inte registrerar domänen så snart namnet är klart. Enligt artikeln var det ju känt när Svenska Freds registrerade den. Jag vill inte att mina skattepengar ska användas till att tjänstemän ska syssla med tvister när de skulle kunnat registrerat den med en gång.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-05, 04:34 #27
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Fredsaktivisterna angriper tom företag som inte ens gör vapen, utan röd punktsikten. Det som får mig att vara negativ emot en del fredsaktivister är att endast deras sanning kommer ut i media. Jag har släktingar som har tjästtgjort både vid F19 i Finland och i Kongo, anser att det är större fredsaktivister än den som gör intrång och skall slå sönder JAS Plan. Det har försökt göra något för Fred istället för att angripa verktygen som används.

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Jag tror inte Kein tänker fyrkantigt. Han uttrycker sig bara fyrkantigt.

Svenska Freds får det att rycka i mångas irritationsnerver. Att de kapar en domän är bara ett av många irritationsmoment. Vissa gör sig besväret att formulera sina åsikter om detta i kausala resonemang. Andra nöjer sig med att bara uttrycka sitt missnöje. Själv skulle jag också kunna spy galla över hur en organisation som arbetar för någonting som borde vara positivt, lyckas alienera större delen av befolkningen... Men den debatten riskerar att gå offtopic.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-05, 04:43 #28
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Det är knappast fyrkatig.. Det är så världen ser ut.. Och som sagt Sverige säljer knappast handeld vapen, utan tyngre vapen som används för bekämpa fordon och flygplan. Visst är det gulligt att kunna dansa i ring, röka lite gräs och vara allmänt lycklig. Men världen ser inte ut så. Men kan gräva ner i sej i ämnet ...

Svenska fred har handlat fel i ärendet. Om det vill väcka option emot Svenska vapen export, så bör det väl kunna göra de under sitt egna namn, utan att låtsa vara myndighet.

Sverige har en väldigt restriktiv vapen export, man säljer inte ens vapen till Isreal.


Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att en ort är beroende av en arbetsplats innebär inte att den arbetsplatsen ska finnas kvar till varje pris. Man kan inte vara så rädd för förändring att man klamrar sig fast vid det förgångna oavsett hur verkligheten ser ut. Ibland måste man faktiskt tänka efter, anstränga sig och göra uppoffringar för att samhället ska kunna utvecklas i rätt riktning. Min mening är nu inte att ta upp en diskussion kring vapenexporten (det kan vi ta i en annan tråd i så fall). Man kan dock inte tänka så fyrkantigt som du gör. Verkligheten fungerar inte på det viset.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-05, 09:14 #29
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Det är knappast fyrkatig.. Det är så världen ser ut.. Och som sagt Sverige säljer knappast handeld vapen, utan tyngre vapen som används för bekämpa fordon och flygplan. Visst är det gulligt att kunna dansa i ring, röka lite gräs och vara allmänt lycklig. Men världen ser inte ut så. Men kan gräva ner i sej i ämnet ...
Det är precis det jag menar - du ser bara saker i svart eller vitt. Tycker vi lämnar den diskussionen eller så flyttar vi ut den till en ny tråd om ni vill fortsätta.

Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Svenska fred har handlat fel i ärendet. Om det vill väcka option emot Svenska vapen export, så bör det väl kunna göra de under sitt egna namn, utan att låtsa vara myndighet.
Antar du menar opinion. Absolut och det har även jag och de flesta andra påpekat så jag förstår inte riktigt vem du argumenterar mot här
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-09-05 klockan 09:19
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 07:44 #30
Bear Bear är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 154
Bear Bear är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 154
satirdepartementet.se är ledigt, satirmyndigheten.se likaså, bara att köra på. Men det uppfyller nog inte deras krav då de verkar mest va sugna på att provocera.
Bear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017