Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Altus AB sålt!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-08, 16:33 #21
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Är ju inte bara i SEO-branschen detta förekommer.
Så fungerar det i företagsvärlden, bara läsa DI.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-08, 17:00 #22
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Den försöker nog bara haussa företaget.. Räcker nog inte att bara haussa det här, hehe.. Ett stabilt företag eller investmentbolag skulle ALDRIG köpa Altus, det måste vara en riktig amatör som ens skulle lägga ett skambud på företaget.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-08, 17:21 #23
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Förstår inte vad folket jublar över.
Om det är sålt så kanske det kan talas över saken.

Om Altus själva kommenterade att det bara var rykten så finner jag inte någon anledning att påstå att de ljuger för oss om att de sålt för företaget 80 miljoner.

Enda person som påstår detta just nu är wester. Om det är altus som är wester kan jag se det som en anledning. Men dock skapar de inte en hype med en liten tråd på wn.

Eller har jag missat något nu?
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-08, 21:29 #24
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
80 mille låter mycket... det skulle han kunna köpa Kalmarslott för och bo i.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-09, 01:05 #25
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Jag tror det är dags för lite skärpning här. Vi används i den här tråden som "nyttiga idioter" av någon som vill sprida desinformation i flera steg.

Vem är nu Alexa som dyker upp som helt ny medlem på forumet och säger att wester är Marcus E? När började det här forumet tro blint på vad helt färska medlemmar skriver? När jag tittar på westers tidigare postningar, så ser jag någon som gillar att vara ute i skitkastarbranschen, som gillar att prata skit om Jajja, och som faktiskt även har gett Altus en släng av sleven.
http://www.webmasternetwork.se/profil4092.html

Jag tror däremot att någon har lagt ett bud eller möjligen faktiskt skrivit på ett avtal som stipulerar en köpesumma som är avhängig omsättningen under 2006 och 2007. Genom att putsa på siffrorna skulle man kanske kunna påstå att Altus kanske 2000 småkunder (varav alls inte alla behöver finnas kvar idag) fortsätter att pumpa in 4000-8000 kr i årsavgifter. Det skulle, på papperet kunna ge mellan 8 och 16 miljoner i årsomsättning. Lägg till AdWords och Yahoo! Search Marketing och man kan få till en väldigt hög förväntad omsättning.

Anta nu att någon dels imponeras av dessa siffror, och dels inte alls har något emot den negativa publiciteten kring Altus, utan tvärtom vill ha ett företag som har ett grundmurat rykte av att inte stoppa för några hinder för att placera kunderna i sökmotorerna och tjäna bra med pengar åt ägarna...

Om man sedan lyckas lura i denne någon att Altus kan växa sig till en årsomsättning på uppåt 40 miljoner och en vinst på 20, så skulle man kunna tänka sig att denne spekulant ingår någon form av avtal där priset bestäms av hur stor vinten blir under innevarande år och nästa.

Sedan är det en annan sak att Altus knappast är värt 80 miljoner idag. Det skulle kanske ha varit värt 10% av suman innan de gjorde sig av med några av sina nyckelpersoner och förlorade ytterligare några i efterdyningarna av polisanmälningar och dålig publicitet, och framför allt innan de tappade greppet om sin egen PR genom att bl.a. trampa i klaveret här på forumet.

Här behövs både källkritik och förklaringar.
Alexa: Varför tror du wester == Marcus E?
wester: Varför tystnade du i tråden? Är det månne så att du själv misstänker att du har utnyttjats som nyttig idiot av Altus?

Senast jag hörde ett uppskattat begärt pris på Altus låg det på 10 miljoner, och även den summan är på tok för hög.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-09, 01:44 #26
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Tack för ditt inlägg Nikke.

Låt oss få klarhet i detta.

EDIT: Kan admin/mod göra en IP-kontroll på Alexa för att se om kontot redan finns på WN?
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-09, 02:00 #27
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Databasen buggar lite så jag får inte fram någon vettig info, återkommer.

Edit:
Alexa +1 finns på samma ipnummer
Jim_Westergren +1 finns på samma ipnummer
Simple +1 finns på samma ipnummer

Tog mig friheten och kika igenom hela tråden, sen om det är samma personer på båda kontona eller om det är två skilda personer vetefasen, ingen av ovanstående har skrivit något skumt med den andre användaren så jag utelämnar namnet på dom.


Ska väl tilläggas att systemet jämför nuvarande ip med ip;t man hade när man registrerade sig, det är alltså fullt möjligt att någon har fått det ip den personen en gång i världen hade vilket kan resultera i +1 och bör inte tas som 100% garanti på att just den personen har två konton.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-09, 08:45 #28
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Det är jag som har samma IP-nummer som Alexa, vi sitter på samma kontor. Har bett henne att förklara sej.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-09, 09:01 #29
Alexa Alexa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 4
Alexa Alexa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 4
Anledningen till att jag skrev inlägget på WN är för att jag har stark anledning att tro att Wester och Markus E är en och samma person. Jag har tidigare varit anställd på Altus AB och var med då Markus E lade ut hela jajjas kundkatalog på WN efter att ha blivit irriterad på en säljare därifrån.

Om man läser de tidigare inläggen som Wester lagt in ser man tydligt att även han lagt ut hela jajjas kundlista efter han blivit irriterad på dem. Jag vet även att Markus E har ett antal användarnamn här på WN. Om Markus E och Wester inte är samma peron får jag be om ursäkt, det var inte meningen att trampa någon på tårna.
Alexa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-09, 15:56 #30
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Tack Alexa för förklaringen. Jag tycker fortfarande att det finns en rejäl diskrepans i såväl textbehandling som tonläge när man jämför wester med de två tidigare kända identiteterna silversmycke och Altus Marcus Everflod.

Återstår då att fundera över vem som har glädje över att sprida budskapet att Altus skulle ha sålts för 80 miljoner, oavsett om wester == silversmycke == Altus Marcus Everflod

Skulle någon extern part kunna tjäna på att sprida ryktet? Tja... kanske, men bara för att starta just en sådan här tråd. Kanske i hopp om att någon från Altus ska stiga in och dementera försäljningen och därmed (implicit) bekräfta att en försäljning pågår...

Skulle Altus själva kunna tjäna på att sprida ryktet? Ja, om det har visat sig att det inte finns några om helst intressenter till företaget, och man i själva verket vill få det att verka som om det har blivit sålt.
Altus är ett AB, och det är bara att vänta till ägandeförhållandena har registrerats av Skatteverket.
Tids nog får vi veta helt enkelt.

Jag har dock fortfarande ingen som helst tilltro till uppgifterna att någon skulle vara beredd att ens fundera på att köpa Altus för 80 miljoner.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017