Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbradion - podcast för webbutvecklare

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-14, 23:24 #1
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
Standouts avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Question Webbradion - podcast för webbutvecklare

Hej! Jag och Jonas driver en podcast för webbutvecklare sedan i våras. Vi har gjort 14 avsnitt som du hittar på http://webbradion.net/ och jag trodde nog att vi skulle få lite spontan feedback på wn.se med tanke på vår målgrupp.

Men eftersom vi inte har fått det så frågar jag här istället. Är det någon här som lyssnar? Vad tycker ni? Om du inte lyssnar - varför inte? Är det lagom med ett avsnitt varannan vecka? Är ämnena tråkiga, vad kan vi tänka på inför fortsättningen och vem skulle du vilja höra bli intervjuad?

Jag vet ju att det sitter en del slipade webbrävar här på forumet, er feedback är välkommen!
Standout är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-15, 02:04 #2
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Jag då får väll jag vara den första som ger både ris och ros då

Ros:
1. Bra variation på program
2. Bra och passande röster för just radio(podcast)
3. Trevliga program i radion

Ris:
1. Gräslig design av dess like vilket man tröttnar intresse att besöka sidan mer än en gång eller stannar länge.
2. Be jonas att sluta flåsa som en brunstig val.
3. Mer program i veckan
4. Ni är inlåsta på ett program, dock tycker jag att ni bör variera.

Dom övriga frågorna som du ställer:
Är det någon här som lyssnar? JA
Vad tycker ni? BESKRIVS RÄTT BRA OVAN
vad kan vi tänka på inför fortsättningen och vem skulle du vilja höra bli intervjuad? FORTSÄTT MEN HA MER PROGRAM OCH MER ÄMNEN, WEBBHOTELL ÄGARE/VD

hoppas svaren duger och är det något så finns jag på twitter och pm här inne
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-15, 07:45 #3
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
Standouts avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Tack för feedback! Du skriver att vi både har bra varation i programmen och samtidigt är inlåsta på ett program. Kan du förklara hur du menar?
Standout är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-15, 07:57 #4
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Först och främst så funkar inte sidan i Safari, därför lyssnar inte jag, det går helt enkelt inte.. iTunes prenumererar jag inte i eftersom man vill provlyssna först.

Sen får jag två javascriptfel på siten, kanske är därför jag inte kan lyssna? Det händer inget när jag trycker på play, spelaren åker ut till höger, symbolen byts mot en pausknapp för att åka tillbaka till den minimerade storleken igen och inget spelas.

Jag har Flash version 10,0,32,18 och Safari 4.0.3.

Detta javascriptfelet fick jag:
Kod:
Unsafe JavaScript attempt to access frame with URL http://webbradion.net/ from frame with URL http://www.facebook.com/extern/login_status.php?api_key=9d5f1f14e3a43db1095c96947624cefe&extern=0&channel=http%3A%2F%2Fwebbradion.net%2F%3Ffbc_channel%3D1&locale=sv_SE. Domains, protocols and ports must match.
5Unsafe JavaScript attempt to access frame with URL http://webbradion.net/ from frame with URL http://www.facebook.com/connect/connect.php?api_key=9d5f1f14e3a43db1095c96947624cefe&channel_url=http%3A%2F%2Fwebbradion.net%2F%3Ffbc_channel%3D1&id=147645391856&name=&width=200&connections=10&stream=&css=. Domains, protocols and ports must match.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-15, 08:52 #5
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
Standouts avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Najk, tack för feedback. Jag sökte lite efter felet och testade att ta bort Facebook helt från sidan, men det hjälpte inte heller. Så nu ersatte jag flashspelaren med en spelare från Google. Funkar det bättre för dig?
Standout är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-15, 09:54 #6
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Får nog erkänna att webbradion.net var anledningen till att jag började lyssna på podcasts

FredrikNas (@ WN) tipsade mig för en vecka sen och sen dess har jag varit fast. Har laddat ner alla podcasts på min N97a så jag kan lyssna på T-banan eller sända via FM-sändare till bilradion, blir även nått avsnitt på jobbet ibland. Är tyvärr på avsnitt 11 nu så snart har jag lyssnat igenom allt

Jag är en av de få personer som inte använder RSS-feeds, jag läser inga nättidningar (nej, inte ens aftonbladet) och jag går aldrig på seminarier etc. Just därför passar webbradion kanon för mig då jag kan lyssna när jag gör nått annat. Mer stimulerande än den psy-kodar-trance jag lyssnar pål annars

Hade gärna sett flera mindre avsnitt om webbnyheter och kanske info om en bunt mindre projekt (ex. de som postas här) med kortare mellanrum (kanske 2st/vecka?). Kanske lite intervjuer med "vanligt" folk då och då, personer som inte har miljonprojekt osv, även om det är väldigt intressant!

Blev nog lite rörigt, men kort och gott: kortare intervaller, mer intervjuer med up-and-coming-folk men behåll de ordinarie sändningarna/intervjuerna med stora entreprenörer.

Keep it up!

Ser fram emot nästa avsnitt
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-15, 15:51 #7
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
Standouts avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Vi skulle gärna få ut fler avsnitt, men det handlar om tid också. Vi driver ju varsitt företag och försöker få tiden att räcka till. Men det är inte helt omöjligt att vi kör oftare i fortsättningen.

Tanken med att välja hyfsat välkända människor eller välkända projekt är att försöka inspirera så mycket som möjligt. Men samtidigt har vi exempelvis pratat om Muminmuggar, AlternativeTo och annat som egentligen inte var jättestort när vi pratade med dem.

Fler kommentarer?
Standout är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-15, 15:53 #8
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Självklart förstår jag att ni inte har all tid i världen till detta, det var mest en önskan

Är på avsnitt 13 nu, snart slut
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-15, 16:12 #9
kantons avatar
kanton kanton är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 183
kanton kanton är inte uppkopplad
Medlem
kantons avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 183
Jättekul att lyssna på er. Dock så råkar jag klicka bort mig några gånger från podcasten. Är det möjligt att fixa så kommentarerna är gömda så man kan trycka fram dem utan att man försvinner från podcasten? Samma sak som med de länkar ni har inne på inlägget, tex:

# Netrelations Inspector
# w3c validator
# Firebug
# Netrenderer

Vore underbart om ni kunde sätta dit blank_ på target på dem med .

Mina förslag, keep up the good work!
kanton är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-15, 16:15 #10
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
Standouts avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
kanton: Det bästa sättet är att lyssna på oss via iTunes, antingen direkt via datorn eller i din iPod/iPhone. Då kan du ju bläddra fram och tillbaka hur du vill utan att din surfning påverkar lyssnandet. Eller vill ni verkligen lyssna direkt via webbsidan?
Standout är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017