Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som kan marknadsföring?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-02, 15:03 #1
Jenkler Jenkler är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 66
Jenkler Jenkler är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 66
Standard Någon som kan marknadsföring?

Sitter och kämpar med mina konsulttjänster med det är svårt att nå ut. Har testat blocket och adwords men det är så dyrt.

Någon annan småföretagare som har lust att ge ett bra råd, skulle vara najs att testa något som jag inte testat redan

Jag antar att det måste ta sin tid, iom att jag bara har haft mitt företag i 1 år
Jenkler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-02, 15:27 #2
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Sökmotoroptimering är effektivt om du vill nu ut till en viss målgrupp.
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-02, 16:49 #3
ol.micke ol.micke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 48
ol.micke ol.micke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 48
De bästa och flesta uppdrag får man genom att dina kunder pratar med andra och rekommenderar dig. Så ett bra utfört jobb är oftast väldigt mycket värt i marknadsföringssyfte
ol.micke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-04, 20:01 #4
Jenkler Jenkler är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 66
Jenkler Jenkler är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av ol.micke Visa inlägg
De bästa och flesta uppdrag får man genom att dina kunder pratar med andra och rekommenderar dig. Så ett bra utfört jobb är oftast väldigt mycket värt i marknadsföringssyfte
Mjo, det är det som jag har som största fokus. 100% nöjd kund. Du har så rätt så, ett mycket bra tips
Jenkler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-04, 21:17 #5
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
På din hemsida skriver du "På senare tid har jag arbetat med marknadsföring, SEO och webbanalys som jag har gedigen kunskap inom"

Och nu frågar du i WN forumet efter grundläggande hjälp med marknadsföringstips. Klingar ganska illa i mina öron faktiskt och frågar du om grundläggande hjälp för marknadsföring på wn så kallar åtminstone inte jag det för "gedigen kunskap"

Visst du kanske menar att du har gedigen kunskap inom webbanalys men sättet du skrev på gör att ditt statement inkluderar samtliga egenskaper i kommateckenkedjan.
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-04, 22:38 #6
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
Citat:
Ursprungligen postat av JesperA Visa inlägg
På din hemsida skriver du "På senare tid har jag arbetat med marknadsföring, SEO och webbanalys som jag har gedigen kunskap inom"

Och nu frågar du i WN forumet efter grundläggande hjälp med marknadsföringstips. Klingar ganska illa i mina öron faktiskt och frågar du om grundläggande hjälp för marknadsföring på wn så kallar åtminstone inte jag det för "gedigen kunskap"

Visst du kanske menar att du har gedigen kunskap inom webbanalys men sättet du skrev på gör att ditt statement inkluderar samtliga egenskaper i kommateckenkedjan.
För ingen har någonsin överdrivit lite på sin hemsida? Hand upp de som kallar/kallat sig själva för "vi" på sin hemsida trots att det bara är ett enmannaföretag.

För att gå on-topic. Anlita konsultmäklare eller försök att skaffa en samarbetspartner där ni kompletterar varandra. Tex om du sysslar med webbsideproduktion kanske finns det något företag på orten som säljer IT-infrastruktur men saknar någon med din kompetens
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-04, 22:40 #7
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Citat:
Ursprungligen postat av JesperA Visa inlägg
På din hemsida skriver du "På senare tid har jag arbetat med marknadsföring, SEO och webbanalys som jag har gedigen kunskap inom"

Och nu frågar du i WN forumet efter grundläggande hjälp med marknadsföringstips. Klingar ganska illa i mina öron faktiskt och frågar du om grundläggande hjälp för marknadsföring på wn så kallar åtminstone inte jag det för "gedigen kunskap"

Visst du kanske menar att du har gedigen kunskap inom webbanalys men sättet du skrev på gör att ditt statement inkluderar samtliga egenskaper i kommateckenkedjan.
Känns som att de flesta av hans inlägg här på WN handlar om att göra lite små-reklam för hans verksamhet.
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-05, 06:29 #8
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg
För ingen har någonsin överdrivit lite på sin hemsida? Hand upp de som kallar/kallat sig själva för "vi" på sin hemsida trots att det bara är ett enmannaföretag.
Fast jag skulle vilja säga att det är skillnad på att skriva "vi" även om det bara är en person det handlar om, och påstå att en har gedigen kunskap om något en faktiskt inte har.
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-05, 13:04 #9
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
Fast jag skulle vilja säga att det är skillnad på att skriva "vi" även om det bara är en person det handlar om, och påstå att en har gedigen kunskap om något en faktiskt inte har.
Precis, att säga "vi" kommer troligen inte ha några som helst negativa effekter för kunden, däremot beskriver man att man har gedigen kunskap inom något som man inte har så kommer kunden troligen inte få den tjänsteleveransen som den förtjänar och/eller förväntar sig.
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-05, 20:30 #10
Jenkler Jenkler är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 66
Jenkler Jenkler är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 66
Goose <-- Tack för ditt stöd

Sorry, mena att jag vill ha fler tips om det finns några :P Alltid bra med tips eller ?
Jenkler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017