Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Posten - DPD Företagpaket 16:00

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-16, 16:11 #1
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Jag har precis flyttat mitt företag och där med hamnat i ett nytt destrikt för posten inom Lunds kommun. Jag har pratat med andra företag här ute och det har kommit upp att Företagspaket här ute levereras inte som de ska. Återupprepat problem är att mottagaren är ej anträffbar vilket resulterar i:

- Paketet lämnas vid dörren utan underskrivt
- Paketet aviseras så mottagaren får hämta ut det själv

Det komiska är att det spelar inte någon roll om man står med dörren öppen och väntar utanför, mottagaren är ändå inte anträffbar. Posten struntar helt enkelt i att ens försöka leverera paketet och märker leveransen som "mottagaren ej anträffbar vid leverans".

Den bifogade bilden visar att de lyckats lasta paketet och köra ut det till min adress och avbocka att jag inte är hemma på 3 minuter. Ska det verkligen gå till så här? Det känns som Posten har satt detta i system och DPD Företagspaket 16:00 som har garanteier att det ska leveras i tid annars bjuder Posten på fraktkostnaderna. Så jag får känslan att Posten försöker slingra sig genom att påstå att jag inte är anträffbar.

Fungerar det så här på fler ställen? För så här var det inte på min gamla adress...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-7-1229440279.jpg (80.9 KB, 17 visningar)
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017