Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som ska se på TV4 Fakta kl 21.00? Om Mark Zuckerberg och Facebook

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-26, 20:11 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Standard Någon som ska se på TV4 Fakta kl 21.00? Om Mark Zuckerberg och Facebook

Ska se på det ikväll kl 21:00. Verkar riktigt intressant! http://www.tv.nu/program/mark-zucker...siktet-bakom-f
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-26, 22:52 #2
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Det mesta var rätt uppenbart/visste redan, men det jag funderade lite på är hur man hittar folk med samma intresse runt om kring en. Internet är en femma, men jag som är ganska ung, ~20, har ännu inte träffat någon med samma brinnande intresse för programmering.

Jag har gått gymnasial utbildning, inriktning programmering - men där fanns bara massa gamers som tog utbildningen för att ha dator under lektionstid och spela. Dessa fick inte så bra betyg heller.

Har ni andra någon erfarenhet av detta?
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-26, 22:56 #3
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Det mesta var rätt uppenbart/visste redan, men det jag funderade lite på är hur man hittar folk med samma intresse runt om kring en. Internet är en femma, men jag som är ganska ung, ~20, har ännu inte träffat någon med samma brinnande intresse för programmering.

Jag har gått gymnasial utbildning, inriktning programmering - men där fanns bara massa gamers som tog utbildningen för att ha dator under lektionstid och spela. Dessa fick inte så bra betyg heller.

Har ni andra någon erfarenhet av detta?
Hela WN kryllar ju av dessa människor.
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-26, 23:46 #4
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av StefanW Visa inlägg
Hela WN kryllar ju av dessa människor.
Just ja, tänkte lägga till det men glömde visst. Det finns givetvis massvis på internet, har bra med kontakter världen över. Men jag tänker mer på folk omkring min ålder (~20), med brinnande intresse som bor i närheten - så man kan dra hem laptopen till någon, dricka öl och koda i timmar, precis som det nämndes i dokumentären.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-27, 00:17 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Just ja, tänkte lägga till det men glömde visst. Det finns givetvis massvis på internet, har bra med kontakter världen över. Men jag tänker mer på folk omkring min ålder (~20), med brinnande intresse som bor i närheten - så man kan dra hem laptopen till någon, dricka öl och koda i timmar, precis som det nämndes i dokumentären.
Pröva att söka efter en samarbetspartner här på forumet? Det finns folk från hela landet. Finns det något universitet eller någon högskola i närheten av dig? Där kan du också hitta personer med samma intresse.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-27, 01:06 #6
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Pröva att söka efter en samarbetspartner här på forumet? Det finns folk från hela landet. Finns det något universitet eller någon högskola i närheten av dig? Där kan du också hitta personer med samma intresse.
Samarbetspartner har jag, men syftade på folk med samma intresse i ens närhet. Har bra kontakt med olika programmerare i USA och där sitter de alltid i grupper om 4-5 bra vänner och programmerar, gärna med ett par kalla. Klart man blir avundsjuk!

Det finns, och jag har varit hos högskolan här i staden och pratar runt med elever och lärare men känner att de som går där är väldigt gröna på det och inte har samma brinnande intresse. Visst finns det alltid något guldkorn, men bör finnas enklare sätt tycker man nästan.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-27, 06:36 #7
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Samarbetspartner har jag, men syftade på folk med samma intresse i ens närhet. Har bra kontakt med olika programmerare i USA och där sitter de alltid i grupper om 4-5 bra vänner och programmerar, gärna med ett par kalla. Klart man blir avundsjuk!

Det finns, och jag har varit hos högskolan här i staden och pratar runt med elever och lärare men känner att de som går där är väldigt gröna på det och inte har samma brinnande intresse. Visst finns det alltid något guldkorn, men bör finnas enklare sätt tycker man nästan.
Det vi försöker säga är att du ska kika här: http://www.wn.se/f38.html
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017