Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone domänregistrering piskar JX snapback

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-16, 16:26 #21
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
BUMP av tråd
-----------------
Kort efter mitt inlägg i den här tråden fick jag hemskickat ett formulär som jag fyllde i med insättningsuppgifter och skickade tillbaka - sedan dess total tystnad.

Hur har det gått för er andra som har fordringar på JX ? Är det bara ZN som lyckats få tillbaka slantarna eller är det fler ? Har han överhuvudtaget meddelat någon annan status hur "betalningsplanen" ser ut ?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 16:57 #22
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
Jag har heller inte fått tillbaka mina pengar... jag har skickat dem till kronofogden i december... Jag ringde Håkan och jag citerar: "JX har inte en enda krona på bankkontot". Detta är inte skitsnack utan ett direktcitat från ägaren av JX. Jag räknar med att detta inlägget kommer modereras bort eftersom han är admin här. Jag är oerhört besviken på hur JX har skött mitt ärende.
domaintarzan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 17:22 #23
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Även om inte JX har några pengar så kan man väl gå till ägarna när det är ett HB?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 17:55 #24
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Jag har inte fått några pengar från dem, man kan nog se sig i stjärnorna efter de pengarna.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 18:14 #25
JX.se JX.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 21
JX.se JX.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 21
Citat:
Originally posted by domaintarzan@Jan 16 2008, 16:57
Jag har heller inte fått tillbaka mina pengar... jag har skickat dem till kronofogden i december... Jag ringde Håkan och jag citerar: "JX har inte en enda krona på bankkontot". Detta är inte skitsnack utan ett direktcitat från ägaren av JX. Jag räknar med att detta inlägget kommer modereras bort eftersom han är admin här. Jag är oerhört besviken på hur JX har skött mitt ärende.
JX internettjänster som då ägde JX Hosting när tjänsten var aktuell har helt korrekt inte en krona på banken efter en betalningssäkring utförd av länsrätten.

Ser ingen anledning att personer i JX ska moderera bort något, finns inget att dölja, vi kan bara agera efter hur det ser ut och försöka lösa det på bästa sätt.

JX Hosting ägs inte längre av varken den enskilda firman eller handelsbolaget som även det håller på att avvecklas.
JX.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 18:15 #26
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by Nicklas@Jan 16 2008, 18:55
Jag har inte fått några pengar från dem, man kan nog se sig i stjärnorna efter de pengarna.
Kanske är så illa. Så jäkla glad att jag inte lät dom ha hand om något mer än domäner för egen del även om det blev en mindre mardröm det med till slut.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 18:28 #27
JX.se JX.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 21
JX.se JX.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 21
Vi kan väl ta det här också, som vi också haft dialog med ett par av kunderna.

Under tiden snapbacktjänsten var på tapeten ägdes JX Hosting av JX Internettjänster, drygt 1,5 år senare gjorde skatteverket en revision och ett beslut om upptaxering. I samma veva har Länsrätten gjort en betalningssäkring av alla likvida medel i bolaget. Beslutet är överklagat och utredning pågår, däremot så har ju KFM tankar på att dom vill verkställa allt. Vi har dock en väldigt god dialog med både SKM och KFM så dom gör ingenting i väntan på utredningen.
JX Hosting ägs nu av Aclett LTD (namnändring pågår, org.nr finns på hemsidan, tack för tipset Kjette!)

Istället för att kursa allt och sticka med svansen mellan benen står vi rakryggade för problemen som varit och arbetar på flera håll för att lösa de fordringar som finns.
Vi har inte heller bytt namn på JX av samma anledning, det är självklart jättetråkigt att problemet uppstog överhuvudtaget men att låta kursa bolaget och enligt vår åsikt riktigt illa.

Som tidigare sagts har flertalet fått sina pengar, endel har fått det i kontanter och andra i form av kreditfaktura på kvarvarande tjänster i JX Hosting, andra har fått delar av kapitalet.
Så sent som idag betaldes det ut pengar till snapbackkund.

Har ni några frågor så slå mig en pling så kan vi se hur läget ser ut för Just er.
Telefon: 073-5102333, dagtid: 10-17, alternativt e-post: [email protected]

För JX vägnar
Håkan Persson
JX.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 18:38 #28
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
Eftersom det är ett handelsbolag så blir du väl personligt ansvarig för fodringarna? Min fodran är iallafall nummer ett som inkommit till kronofogden så jag hoppas de kör i datumordning när de handlägger sina ärenden.
domaintarzan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 18:44 #29
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Originally posted by domaintarzan@Jan 16 2008, 18:38
Eftersom det är ett handelsbolag så blir du väl personligt ansvarig för fodringarna? Min fodran är iallafall nummer ett som inkommit till kronofogden så jag hoppas de kör i datumordning när de handlägger sina ärenden.
Handelsbolaget har inget att göra med snapbacktjänsterna eller de skulder som är gentemot de kunderna.
Läs ovanstående inlägg.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 19:11 #30
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
Rent skitsnack och bortförklaringar. Handelsbolaget är i allra högsta grad inbladat. De bekräftelser på betalningar jag gjort har kommit från ditt handelsbolag. Det allra första mailet jag fick från dig när jag blev kund kom från "JX Systems HB". Att du sedan MEDVETET inte skriver organisationsnummer varken på hemsidan och på dina "kvitton" gör inte saken bättre. JX är skyldig mig pengar, du har skött hela affären enormt dåligt, ingen kommunikation över huvudtaget. Jag har fått jaga dig och svaren har varit undvikande. Om det nu är något annat företag som har tagit över bryr jag mig inte så mycket om. Jag är bara intresserad av NÄR jag kommer får tillbaka mina pengar.
domaintarzan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017