Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som känner till Rosemagruppen?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-25, 11:10 #21
teamwebs avatar
teamweb teamweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 100
teamweb teamweb är inte uppkopplad
Medlem
teamwebs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 100
Kanske bäst om alla är snälla mot varandra. Otrevligt att få "hotbrev" att man ska bli stämnd, då får man förstå att folk reagerar.
Blir Susanne ledsen bör hon kanske inte kontakta företag med konstiga krav?

OT: Hejja LHC
teamweb är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-25, 12:10 #22
tedeh tedeh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 51
tedeh tedeh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 51
Är det någon som har tittat på rosemagruppen.se? Den skickas numera direkt hit :lol:
Vem är det som har reggat den eg? Träd fram :P
tedeh är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-25, 12:17 #23
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 366
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 366
Citat:
Originally posted by tedeh@Mar 25 2007, 12:10
Är det någon som har tittat på rosemagruppen.se? Den skickas numera direkt hit
Vem är det som har reggat den eg? Träd fram
Haha åh vilken sköning
nudie är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-25, 12:24 #24
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-25, 13:50 #25
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 821
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 821
haha nice one..
Alto är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-25, 17:14 #26
Tusse Tusse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
Tusse Tusse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by tedeh@Mar 25 2007, 12:10
Är det någon som har tittat på rosemagruppen.se? Den skickas numera direkt hit :lol:
Vem är det som har reggat den eg? Träd fram :P
Det är XXXXXXXXXXX som har reggat Rosemagruppen

// Edit av moderator...
PuL gäller som sagt privatpersoner...
Tusse är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-25, 18:33 #27
Tusse Tusse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
Tusse Tusse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by MissDomain@Feb 10 2007, 21:56
Både jag själv men även fler kunder har erhållit mail från Rosemagruppen angående försäljning av domännamn som gör intrång på befintliga varumärken och/eller företagsnamn. Nu ikväll kom ännu ett mail där man erbjöd försäljning av domännamnet www.börjatjänapengar.se och där man i mailet angav att "...denna domän ger ca 1,2 milj träffar...", något som låter fullständigt orimligt!!

Någon som känner till företaget Rosemagruppen? Har letat men inte hittat någon information alls om dem. Samtliga domännamn är registrerat på en privatperson med namnet Susanne AXXXXXX, som också står som avsändare i ett av mailen. Även namnet Susanne EXXXXXX har används som avsändare. Någon som har mer info att dela med sig av.
Hej Allihopa

Jag förklarar mer än gärna hur det ligger till med Rosemagruppen, är fullt medveten att man aldrig ska ge sig in i problematik på forum.
Rosemagruppen är ett vilande företag ännu så länge.

Min tanke från början var att endast göra en liten "check" eftersom jag har köpt upp några hundra domäner, har ej heller sålt någon.

Jag håller fullständigt med Er om att vissa domännamn är helt "trash" men är det inte så att "alla är vi barn i början" och detta är nytt för mig och man lär sig på sina misstag och som jag sa att vissa är helt värdelösa och inget att ha.

Jag gjorde vissa utskick endast för en test och då givetvis inte på "godbitarna" min tanke är att ligga på domänerna 1/2-1år då det kommer att bli aktuellt med dessa. Eftesom IDN-namn är ännu så länge nytt och endast fungerar i 7:an och Mozilla.
Jag kommer givetvis att använda många av dom själv.

Tror själv att de flesta företag är ganska omedvetna att inom 1 års tid kommer det att behövas IDN-namn och att sökning (tror jag) kommer att ske direkt i URL, men som sagt det är vad jag tror.

Vidare tycker jag att denna tråd har varit mycket onödigt för jag själv har aldrig varit otrevlig på något sätt (förutom till Herr Robertsson) kommer vidare info om detta. Absolut inga "hot" som skrivs har gjorts av mig.

Ett forum är väl ändå så att man ska kunna utbyta tankar och kunskap med varandra och inte "kasta en massa smuts" där jag själv inte överhuvudtaget har varit med och att Ni vill göra "narr" av namn är helt ok för mig men själva "pajkastningen" ligger väl ändå på en "sandlådenivå".

Det måste väl vara betydligt trevligare att inte kasta smuts på någon utan anledning och en del har ju faktiskt betett sig som rena "barnrumpor" och en del mer seriöst som jag godtar fullt ut.

Jag kan inte tolerera att han kallar mig "psykopat" och galning mm när han själv har varit med i spelet och låtsas nu vara helt omedveten och att jag hotar.

De som vill ha all mail konversation från Herr Robertsson och mig med hans 4 olika mail som alla hör ihop kan kontakta mig per mail.

För jag vill inte gå ut med detta här och förvärra allting, men samtidigt vill jag bli betrodd och han har inte gjort annat än hittat på olika mycket barnsliga saker.

Sen vad jag menar med "ledsen" som skrivs är att jag tycker att skriva en massa "strunt" som inte stämmer är så onödigt, att skriva om fakta är en helt annan sak.

Ni är mycket välkommna att ställa frågor om detta.

Med Vänliga Hälsningar
Susanne Ausfelt
Tusse är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-25, 22:02 #28
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Den största barnrumpan måste väl ändå vara du, som först anklagar mig i mail att jag skrivit skit om dig på porrsajter och när jag förklarar för dig att jag har ingen aning vem du är, aldrig skrivit om dig eller vet vilka sajter du pratar om svara på mailet "din reaktion är bevis på att du är skyldig".

Så istället för att lägga över skulden på mig kanske du skulle be mig om ursäkt för dina felaktiga anklagelser av mig. Jag hoppas att om du mailar någon vår mailkonversation att du inte utlämnar någon information så alla får se vilka falska anklagelser du riktar mot mig.

Jag har aldrig hittat på något alls, jag har bara försvarat mig mot dina grundlösa anklagelser.
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-25, 22:23 #29
matthew matthew är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 59
matthew matthew är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 59
Haha regga rosemagruppen.se och peka den till denna tråden.
matthew är inte uppkopplad  
Oläst 2007-03-25, 22:47 #30
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Originally posted by matthew@Mar 25 2007, 21:23
Haha regga rosemagruppen.se och peka den till denna tråden.
Tror du har missat något. Den pekar redan hit.

---

Spam är alltid spam. Väldigt otrevliga och påträngande metoder kommer man inte långt med.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017