Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Blondinbella utsatt för övergrepp

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-21, 16:37 #41
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Spelar ingen roll vad hon har varit med om, om hon känner sig illa berörd på det sättet hon beskriver så är det så och det är ingen som kan komma med sin hemmagjorda måttstock och bedöma huruvida hon har "rätt" att känna så.

Killar eller tjejer ska inte behöva oroa sig för att bli utsatta för övergrepp någonsin men tills man har nått det samhället så kan det vara klokt att spela det säkert i vissa lägen men det kanske inte är det första man tänker på att kolla upp när man bokar en resa. Spela roll om hon är underårig eller om hon har druckit, vad hon varit med om blir inte mindre allvarligt för det.

Sen, vem bryr sig om hon tjänar pengar på det eller inte? Kan inte tro att inläggen om hennes övergrepp kommer ge henne några miljoner och även om det gjorde det, so what? Inga pengar i världen kan få en människa att må bättre.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 16:46 #42
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
Hon må vara en "dum blondin" i mångas ögon....
Men hon tjänar MYCKET mer än vad 97% av alla här gör...

Hur kan det komma sig ?

Ska bli intressant att se vad lipsillarna här svarar..
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 16:49 #43
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jisses, allt ska verkligen handla om pengar i alla lägen.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 17:26 #44
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by clonix@Jul 21 2008, 16:46
Hon må vara en dum blondin i mångas ögon....
Men hon tjänar MYCKET mer än vad 97% av alla här gör...
Hur kan det komma sig ? *
Ska bli intressant att se vad lipsillarna här svarar.. *
Du får gärna presentera din inkomstundersökning =)

Är det något som är sjukt så är det att alla börjar prata om pengar när det handlar om en sån här sak.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 17:51 #45
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av LRantalainen
Citat:
Originally posted by -Westman@Jul 21 2008, 13:52
Citat:
Originally posted by -LRantalainen@Jul 21 2008, 13:38
Citat:
Ursprungligen postat av nudie
Vad fan drar man till krogen för om man inte får tafsa? Då kan man ju lika gärna ha grabbkväll hemma.
Jag hoppas du skojar.

Jag vill nog påstå att det finns en del sanning i det han skrev. Det gäller dessutom alla tre könen.


Är väll en helt annan femma om båda parter flörtar med varandra, men du kan ju inte mena allvar att man går fram ut på krogen & tafsar på en okänd människa?
Jag gör det inte och andra gör det inte heller men du verkar ha en väldigt naiv bild om hur det faktiskt ser ut på våra uteställen. Jag har jobbat på krogen i över 10 år och min bild av vad som försiggår efter intag av alkohol är att det tafsas, slås och levs rövare i mycket större utsträckning än vad många människor vill tro och de som beter sig som brunstiga djur de tycker att "det är det vi är här för så sluta tjata".

Clonix, jag personligen har inget problem med att hon tjänar mer pengar än mig och inte heller sättet hon gör det på. Det har nog inte de flesta andra heller något problem med. Det jag är rätt trött på det är att höra att man bara är avundsjuk och en lipsill bara för att man inte gillar en viss person.

Sen till Tez som verkar veta mer än mig om detta, vad är det exakt man ska ta ställning till? Det finns inga påståenden om vad exakt som har hänt, det finns kryptiska antydningar som kan innebära allt från fullbordad våldtäkt till ofredande (behöver inte vara sexuellt). Det är alldeles för luddigt för att jag ska ta ställning till iallafall. Se första inlägget. Sen var det en annan fråga om hur det utbyttjas PR-mässigt och den däremot kan jag kommentera och det har jag gjort.

Jag har för första gången läst i hennes blogg och rent krasst, vore det våldtäkt så hade polisen i italien tagit upp anmälan eftersom det då rent tekniskt borde ha funnits en möjlighet att bevisa det utan vittne. Nu verkar det faktiskt vara något som kräver ett vittne eftersom det annars står ord mot ord.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 18:10 #46
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by Samben@Jul 21 2008, 12:17
Så, vad säger ni kära WNare... Sant eller ett PR-trick?
Sant att hon upplever sig ha råkat ut för ett övergrepp. Det är dessutom helt rätt och modigt av henne att skriva om det i bloggen. Vore det ett PR-trick skulle det i vilket fall som helst aldrig vara ett bra strategiskt drag - offer är sällan kommersiellt intressanta och skulle hon tänka affärsmässigt skulle hon ha hålit tyst om det.

Ett av de största problemen med övergrepp - i synnerhet mot yngre tjejer dit jag räknar Blondinbella - är att de INTE talar om det - knappt ens med varandra och definitivt inte med polis och sjukvård. Därför är det bra att Blondinbella skriver om det.

Lite märkligt med den totala brist på empati som visas i tråden. Det som någon eller några killar eller tjejer kan tycka är en rolig sak kan förstöra ett liv. Jag gissar nämligen att ingen av er killar eller tjejer i tråden skulle ha uppskattat att som sjuttonåring mot sin vilja t.ex. fått en kuk upptryckt i baken - även om jag hoppas och tror att Blondinbella klarat sig undan en våldtäkt.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 18:14 #47
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Det är lätt att distansiera sig och till det preja på med lite elaka kommentarer när man sitter på ett forum och får en möjlighet att hoppa på en mediepersonlighet bara för att man själv vill ha 15 minutes of fame.

Jag är glad att Oderland, Binero eller Loopia inte lägger sig i såna här trådar för jag skulle inte ta i patrikwebs konton med tång efter hans uttalanden.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 18:15 #48
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Citat:
Vore det ett PR-trick skulle det i vilket fall som helst aldrig vara ett bra strategiskt drag - offer är sällan kommersiellt intressanta och skulle hon tänka affärsmässigt skulle hon ha hålit tyst om det.
Det håller jag inte med om.... "Tycka synd" effekten kan få en "bra" effekt hos naiva tonårstjejer som är majoriteten av hennes besökare. Bara min gissning dock.

Edit: Angående hela situationen...

Det jag reagerade på mest var att föräldrarna släpper iväg sin 17:åriga dotter till Italien, utan manligt sällskap eller vuxen översyn... bara hon och hennes polare. Okej... hon är rik som ett troll.. men hon är fortfarande bara 17år gammal och har fortfarande mycket att lära sig om världen och livet....
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 18:20 #49
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Originally posted by htiawe@Jul 21 2008, 17:14
Det är lätt att distansiera sig och till det preja på med lite elaka kommentarer när man sitter på ett forum och får en möjlighet att hoppa på en mediepersonlighet bara för att man själv vill ha 15 minutes of fame.
Jag är glad att Oderland, Binero eller Loopia inte lägger sig i såna här trådar för jag skulle inte ta i patrikwebs konton med tång efter hans uttalanden.
Men snälla nån... Det är hans personliga åsikt, inte företaget hans...
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 18:25 #50
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
utan att uttala mig i sakfrågan (om det hänt eller inte), det är ju svårt att tycka synd om någon som ju faktiskt väljer att göra mediacirkus av precis allt hon företar sig...
Hon lever ju i en låtsasvärld här hemma, hur skulle det kunna bli eller vara något annat bara för att hon åker till Italien...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017