Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero 2.0 för gamla kunder?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-06, 20:03 #31
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
6. Sidorna har blivit allmänt långsammare sedan flytten. Se bifogad bild (från Google Webmaster Tools) som föreställer tid som krävts för att hämta en av mina webbsidor (i millisekunder). Flytten till Binero 2.0 skedde under slutet av september.
Intressant information, detta skulle bekräfta de dåliga värden Binero får på http://www.webhosting-benchmark.com/rank Vill du har riktig snabb site bör du flytta till Oderland
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-08, 17:24 #32
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 53
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 53
Kjette

Angående punkt 1, 2 och 5 Vilket årtal menar du?
Punkt 6 och 7 hänger dom ihop eller?

Jag har 2 st privat konton oss er och jag hade tänkt slå ihop dom till ett företags konto, men då sa suporten att det inte är någon skillnad resurstilldelning mellan dom.

Så har ni nu sänkt i den nya miljön för privat konton eller höjt företags kontona?

Inget illa menat men jag och säkert många andra börjar tröttna på hur migreringen och allt annat strul som varit hos er.
Mario.D är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-08, 23:19 #33
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Om du tycker det är illa så hör här.

Har haft binero länge och tycker binero är bra. Men den största förlusten i binero 2.0 för mig var att när jag flyttades över så följde inga hemsidor med. Så tyvärr låg samtliga sidor nere i 6 månader som jag trodde var live. La upp dessa sidor för att få in dom på google för att sen kunna indexera upp dom snabbt. Lite synd att betala för en tjänst som man ej haft. För när dom flytta över mig till 2.0 fick jag bara domänkonto och inte webbhotellskonto.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-08, 23:32 #34
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Själv går jag och väntar på migreringen som lovats så länge.
De verkar dock mest vilja vara med på samt sponsra alla "sociala webbaktiviteter" än ta hand om sina kunder.

Att lägga ned tid på samarbetet med Google gick bra men fixa migreringen går mindre bra. Bra kundvård.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 08:26 #35
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Rätt som det var så rasslade det till i inboxen igår. Binero står som avsändare och i mailet bekräftar de att de nu administrerar några av mina domäner och jag nu kan börja använda dem.

Vad som hör till saken är att den ena registrerade jag för över ett år sedan, den andra registrerade jag för en månad sen och jag har haft dem båda i kontrollpanelen sen registrering. Mycket oklart I must say!
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 17:56 #36
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
7. Har man företagspaketet får man en höge minnesgräns samt mer resurser för varje process. Jag kan berätta lite mer ingående, kontakta mig gärna så reder vi ut det.
Först och främst - tack Kjette för ett tydligt och öppet svar på mitt meddelande. Jag är övertygad om att många här på WN påverkas av migreringen hos er på Binero och därför har jag valt att skriva om detta publikt.

Jag tar kontakt med dig gällande prestandan inom kort.
Var framgår detta - att det är skillnad på resursfördelning mellan privatkontot och företagskontot?
Jag har fått beskedet att ett företag kan köpa privatkontot (att det bara är ett namn och inte en begränsning på vem som för köpa respektive konto). Jag har nästan fått för mig att Företagspaketet kallas så av anledningen att vilseleda företag att köpa detta, då de inte vet att de får köpa Privatpaketet och skillnaden för de flesta företag är obefintlig (om man inte använder för mycket utrymme/trafik). Men ni får då dubbelt så mycket betalt.

Det som framgår på er webbsida (se http://www.binero.se/webbhotell/jamfor-pris) är att den enda skillnaden mellan paketen är utrymmet, trafiken/månad, samt lite smått (SSH-konton, MS SQL-databaser). Inget om prestanda framgår av jämförelsen mellan paketen. Klart att vi är villiga att i så fall betala mer för bättre prestanda, men frågan är hur mycket bättre det i så fall blir. Har ni några konkreta siffror ni kan visa upp offentligt här?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 18:18 #37
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 53
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Först och främst - tack Kjette för ett tydligt och öppet svar på mitt meddelande. Jag är övertygad om att många här på WN påverkas av migreringen hos er på Binero och därför har jag valt att skriva om detta publikt.

Jag tar kontakt med dig gällande prestandan inom kort.
Var framgår detta - att det är skillnad på resursfördelning mellan privatkontot och företagskontot?
Jag har fått beskedet att ett företag kan köpa privatkontot (att det bara är ett namn och inte en begränsning på vem som för köpa respektive konto). Jag har nästan fått för mig att Företagspaketet kallas så av anledningen att vilseleda företag att köpa detta, då de inte vet att de får köpa Privatpaketet och skillnaden för de flesta företag är obefintlig (om man inte använder för mycket utrymme/trafik). Men ni får då dubbelt så mycket betalt.

Det som framgår på er webbsida (se http://www.binero.se/webbhotell/jamfor-pris) är att den enda skillnaden mellan paketen är utrymmet, trafiken/månad, samt lite smått (SSH-konton, MS SQL-databaser). Inget om prestanda framgår av jämförelsen mellan paketen. Klart att vi är villiga att i så fall betala mer för bättre prestanda, men frågan är hur mycket bättre det i så fall blir. Har ni några konkreta siffror ni kan visa upp offentligt här?
Tror aldrig dom kommer redovisa exakt vad man får, då dom kan behöva justera vissa parametrar då det går tungt på grund av mycket trafik eller hög kundbelastning på servrarna.

Har under min tid som kund sätt att dom både höjt och sänkt php minnes gränsen.
Mario.D är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017