Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero 2.0 för gamla kunder?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-07, 18:02 #21
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Skulle behövas ett klargörande gällande Cronjob

Enligt Bineros info om migreringen, http://migrering.binero.se/forandringar/linux , så ska man själv kunna lägga in Cronjobs på nytt, men enligt tartareandesire ovan, så krävs det att man kontaktar Binero för detta. Vad gäller, finns Cron i Binero 2.0 eller inte?
Detta är vad jag fått fram via supporten: (för ett par dagar sedan)
Citat:
Gällande cronjob så går det inte att ställa in i den nya panelen ännu men om du återkommer med vad som ska köras så lägger vi in det från våran sida.
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-07, 20:28 #22
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Senast idag fick jag en Binero-faktura på en domän som de inte hanterar. Den fanns inte heller i kontrollpanelen, inte under domäner, inte nånstans. Men som vanligt är deras support snabba på att rätta till felen, det är iaf positivt
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-08, 06:02 #23
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Senast idag fick jag en Binero-faktura på en domän som de inte hanterar. Den fanns inte heller i kontrollpanelen, inte under domäner, inte nånstans. Men som vanligt är deras support snabba på att rätta till felen, det är iaf positivt
Samma här. Jag fick en faktura på 2 domäner som jag överlåtit till en annan person för flera månader sedan. En riktig Binero-klassiker!!!

Tidigare har jag flera gånger fått dubbelfakturor på domäner som jag redan betalat. Jag vet inte ens om jag upptäckt alla dubbelfakturor. Det finns alltså en stor risk att jag betalat domäner flera gånger.

Jag tycker det är bedrövligt att Binero struntat i att fixa dessa allvarliga problem med Binero 1.0. Det spelar ingen roll att det ska skrotas senare.

Aleborg: Är det inte ett tillräckligt allvarligt problem?
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-08, 10:26 #24
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Har också haft stora problem med binero, och dessutom fått dubbelfakturor, faktura för domäner som inte förfaller än på ett halvår etc.

Och det är bara saker jag råkat se av händelse.
Ingen aning om / hur mycket extra jag har betalat till binero som jag inte har märkt.

Fick också kort för ett antal månader sedan att migreringen skulle påbörjas inom 3 månader så nu kanske det inte dröjer så många månader till.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 15:53 #25
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 96
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 96
Är binero det enda hotell som inte tar emot .nu domäner?

Vi ska nämligen flytta en .nu domän från Loopia till Binero men fick till svar att flytten kan inte genomföras förrän om 1-2 månader?
jkwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 15:55 #26
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av jkwebb Visa inlägg
Är binero det enda hotell som inte tar emot .nu domäner?

Vi ska nämligen flytta en .nu domän från Loopia till Binero men fick till svar att flytten kan inte genomföras förrän om 1-2 månader?
Fast du behöver ju inte byta registrar bara för att du kopplar domänen till ditt Binero konto, det räcker ju med att ändra dns:er till Bineros eller helt enkelt peka till rätt IP i Loopias dns:er
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 16:29 #27
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 96
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 96
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Fast du behöver ju inte byta registrar bara för att du kopplar domänen till ditt Binero konto, det räcker ju med att ändra dns:er till Bineros eller helt enkelt peka till rätt IP i Loopias dns:er
Vi har pekat domänen mot Binero DNS men ska flytta domänen helt till Binero.

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Hur många domäner rör det sig om? Du kan väl kontakta mig via PM så löser vi nog det.
Du har PM.
jkwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 17:51 #28
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Tycker 1.0 är bättre än 2.0, förutom den är extremt seg. Men jag bry mig ändå inte, kommer lämna binero inom en snar framtid ändå, det har blivit för stora och klumpiga att göra med.

Citat:
Ursprungligen postat av KryptoniT Visa inlägg
Som rubriken lyder så undrar jag när gamla kunder kommer få 2.0? Först utlovades hösten förra året (om jag inte minns fel). Sen vart det uppskjutet. I februari dök sedan ett nyhetsbrev upp där det stod att under februari till april så kommer man flytta alla gamla kunder. Det stod även att man kommer att få ett mail samt ett SMS två veckor innan det är dags.

Nu är vi snart inne i september och ännu har inget hänt för min del. Jag funderar helt ärligt på att byta hotell snart. Även om jag inte utnyttjar särskilt mycket på mitt nuvarande konto, så känns det fel att man ska betala samma pris för mindre utrymme, trafik etc. Det är en principsak.

Min fråga är då: Är det någon 1.0 kund som har migrerats till 2.0 ännu?
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-27, 20:54 #29
KryptoniTs avatar
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
KryptoniTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Tycker 1.0 är bättre än 2.0, förutom den är extremt seg. Men jag bry mig ändå inte, kommer lämna binero inom en snar framtid ändå, det har blivit för stora och klumpiga att göra med.
Har redan bytt jag. Har numera allt utom en domän på City Network och är helnöjd hittills!
KryptoniT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-06, 14:07 #30
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Nu har det gått över en månad sedan jag fick mitt konto migrerat till Binero 2.0 och jag måste skriva lite om mina erfarenheter.

Allmänt måste jag säga att jag är missnöjd med hur det har gått till och med upplevelsen av nya Binero 2.0, men nöjd med supporten jag har fått under tiden.

Vad som inte motsvarade mina förväntningar listar jag nedan:

1. Det saknas stöd för att hantera (lägga in och se) cronjob, utan man måste kontakta Binero för att lägga till cron och kan ej själv se vad som är inlagt. Det var påtalat att det skulle gå att göra enligt http://migrering.binero.se/forandringar/linux - "ni bör därför spara ner alla era befintliga cronjob så ni manuellt kan lägga till dem senare". "Manuellt" tolkar jag det som att man själv kan göra det i kontrollpanelen. Detta fanns i gamla kontrollpanelen.

2. Det saknas stöd för flerårsförlängning av .se-domäner. Detta fanns i gamla kontrollpanelen.

3. En bugg i migreringsskript (enligt Binero) pajade flytt av mina filer under migreringen, fick själv påtala problemet för att migreringen skulle fortsätta (blev inte kontaktad).

4. Under migreringen har Binero skapat sina egna index.html under alla webbplatser där index.html inte fanns. Varför?

5. Det går ej att se trafikstatistik eller upptaget utrymme i nya kontrollpanelen, trots att det är det enda som skiljer Privat- och Företagspaketen åt. Detta fanns i gamla kontrollpanelen.

6. Sidorna har blivit allmänt långsammare sedan flytten. Se bifogad bild (från Google Webmaster Tools) som föreställer tid som krävts för att hämta en av mina webbsidor (i millisekunder). Flytten till Binero 2.0 skedde under slutet av september.

7. Mindre minne är tillgängligt för mitt konto för krävande php-processer (som jag behöver lite då och då) än innan flytten.

Sedan tänker jag inte ta upp upplevelsen av själva nya kontrollpanelen, mer än att den är snygg, men svår att överblicka och har en del fel.
Bifogade bilder
Filtyp: png Tid som krävs för att hämta en sida (i millisekunder).png (11.0 KB, 47 visningar)

Senast redigerad av Timofey den 2011-11-06 klockan 14:13
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017