Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-23, 10:03 #471
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av Blackex Visa inlägg
Jag undrar också över detta. Har du fått reda på svaret ännu?
Hej!

Inte än tyvärr men jag ligger på om svar.

Återkommer så fort jag vet.

Vänligen/

Caroline
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-25, 15:58 #472
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej alles!

Vi får (ofta berättigad) kritik för att vi är mindre bra på kommunikation och information. Den brister, är ibland ofullständig och ouppdaterad. Man blir lätt hemmablind och det händer att vi tex använder oss av för internt språk osv och skulle nu behöva feedback om vilka områden vi behöver förbättra oss vad det gäller kommunikationen.

Så jag skulle verkligen uppskatta om ni har feedback på vad ni skulle vilja se förbättrad information om inom programmen.

Saker som att tex att då man flyttas upp eller ner i en segmentstrappa så står det idag inte vilken av siterna det gäller eller att det är otydligt vilken typ av action som faktiskt genererar ersättning osv.

Det skulle verkligen vara uppskattat med era åsikter

Vänligen/

Caroline
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-25, 21:38 #473
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Kul att ni tar tag i saker. Är faktiskt tillbaka hos er igen genom ett program ni fått in, efter ett rätt långt uppehåll.

Kommer på två saker såhär rätt av:
1. Supporten. 3 månaders svarstid över sommaren är inte ok. Just nu väntar jag på svar för ett mail skickat i fredags/måndags.
2. Era massutskick har fungerat mindre väl. Ibland verkar jag inte få dem, trots att jag är med i programmet. Ibland när det sker viktiga ändringar skickas inget mail alls ut.
3. Sen är det ju det här med prepaid konton och statistiken. Det är inte ok att den försvinner, det är livsfarligt för då har man noll koll plötsligt. Personligen tror jag ej på prepaid för stora program för ingen vill ligga ute med så mycket pengar i förväg i längden.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-26, 09:57 #474
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler Visa inlägg
Saker som att tex att då man flyttas upp eller ner i en segmentstrappa så står det idag inte vilken av siterna det gäller eller att det är otydligt vilken typ av action som faktiskt genererar ersättning osv.
Dessutom borde det ju stå vilken tidigare ersättning det var, samt vilken den nya ersättningen är.

Ni borde också inkludera en länk till programmets sida på er hemsida, så att man direkt kan gå in och titta.
swan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-01, 08:11 #475
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Svarstid från supporten är det mest beklagliga i Sveriges historia. Lägger man ett ärende tar det MINST en MÅNAD att få svar, oftast 6-7 veckor och det har det gjort minst ett år tillbaka.
Varför tar det sådan fruktansvärd tid? Ni har ju tid att vara här inne och surfa, varför inte svara på mail istället?
Adtraction svarar inom någon timme och alla andra partnerprogram såvitt jag vet, inom ett dygn.

Eftersom ni är här inne och läser er ofta så ställer jag frågan här istället. Vad är det för fuffens med Ferratum då ersättningen kommer och försvinner och leadsen plötsligt tas bort från tidigare genererad i statistiken?
Princess Le är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-01, 14:03 #476
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av end Visa inlägg
Kul att ni tar tag i saker. Är faktiskt tillbaka hos er igen genom ett program ni fått in, efter ett rätt långt uppehåll.

Kommer på två saker såhär rätt av:
1. Supporten. 3 månaders svarstid över sommaren är inte ok. Just nu väntar jag på svar för ett mail skickat i fredags/måndags.
2. Era massutskick har fungerat mindre väl. Ibland verkar jag inte få dem, trots att jag är med i programmet. Ibland när det sker viktiga ändringar skickas inget mail alls ut.
3. Sen är det ju det här med prepaid konton och statistiken. Det är inte ok att den försvinner, det är livsfarligt för då har man noll koll plötsligt. Personligen tror jag ej på prepaid för stora program för ingen vill ligga ute med så mycket pengar i förväg i längden.

Hej end!

Kul att du är tillbaks och tack för bra synpunkter

1. Supporten: Jag håller med dig om att det är under all kritik och vi kämpar med den. En förklaring (dock ej en ursäkt) till att en del ärenden tar sådan tid är att frågor slussas runt då det ofta är en programspecifik fråga som kanske endast en person kan svara på. Ibland behöver denna person undersöka saken och kontakta kunden om svar. Detta bidrar till långa svarstider. Där kan vi bli bättre på att svara att vi håller på att undersöka saken så man vet varför det kan ta lite tid. Jag kan förstå frustrationen då man inte ens vet om någon har fått ärendet och tagit tag i det.

2. Massutskick: Menar du här nyhets/veckomail som går ut till alla affiliates? Här är det viktigt att man har godkänt mail från oss. (INSTÄLLNINGAR-->Kontaktinformation-->Nyhetsbrev: )

Handlar det om programspecifik information så skickar varje programansvarig ut information om programmet. Vi har som policy att meddela om:

Grafikbyten
Förändringar i ersättningarna
Om programmet håller på att gå ner på pausat
Grafikrensning (att vissa grafikID'n kommer att bli inaktuella tex)
Nya policies rörande olika vertikaler av affiliates , tex sökord policy, rewardsitepolicy
Stora spårningsfel som rör alla affiliates i programmet (enskilda fall tar man enskilt)

Har du exempel på fler viktiga ändringar som ni vill ha information om?

Alla affiliates som ligger i ett program kommer med i en mailingslista. Dock måste denna uppdateras inför varje nytt utskick, för att få med alla nya affiliates. Det kan hända att detta glöms att göras och att mailet då inte går ut till alla. Ska skicka ut en påminnelse om detta till alla.


3. PrePayment: Låt mig återkomma med den då jag fått klarhet i var i pipen för utveckling detta problem ligger.


Vänligen/

Caroline
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-01, 15:21 #477
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Standard ?

Varför fick inte jag något svar :-(
Princess Le är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-01, 15:21 #478
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av swan Visa inlägg
Dessutom borde det ju stå vilken tidigare ersättning det var, samt vilken den nya ersättningen är.

Ni borde också inkludera en länk till programmets sida på er hemsida, så att man direkt kan gå in och titta.
Hej Swan!

Bra feedback!

Så, vid byte av segment, önskas information finnas om

Vilket program det gäller
Vilken site det gäller
Om man har förflyttats upp eller ner i segmentsstegen samt ersättning i tidigare segment och ersättningarna för det nya.

Jag vet inte exakt vad som går att göra systemmässigt men jag är övertygad om att det går att förbättra iallafall.


Jag är inte helt med på vad du menar med att inkluderad en länk till programmets site på vår hemsida? =)

Vänligen/

Caroline
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-01, 15:22 #479
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av Princess Le Visa inlägg
Varför fick inte jag något svar :-(
Hej!

Jag var tvungen att springa på ett möte =)

Vänligen/

Caroline
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-01, 15:38 #480
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av Princess Le Visa inlägg
Svarstid från supporten är det mest beklagliga i Sveriges historia. Lägger man ett ärende tar det MINST en MÅNAD att få svar, oftast 6-7 veckor och det har det gjort minst ett år tillbaka.
Varför tar det sådan fruktansvärd tid? Ni har ju tid att vara här inne och surfa, varför inte svara på mail istället?
Adtraction svarar inom någon timme och alla andra partnerprogram såvitt jag vet, inom ett dygn.

Eftersom ni är här inne och läser er ofta så ställer jag frågan här istället. Vad är det för fuffens med Ferratum då ersättningen kommer och försvinner och leadsen plötsligt tas bort från tidigare genererad i statistiken?
Hej Princess Le!

Jag har svarat angående supporten i tidigare svar och som jag sa då, så håller jag med om att det inte är acceptabelt och att vi jobbar på det. Vi har precis diskuterat detta på ett möte och att vi ska försöka bättra oss på att informera om att vi tittar på ärendet, så att det inte bara är helt tyst. Vissa frågor är inte helt lätta att lösa då det kan handla om buggar och utvecklare behöver titta på det tex. Men ett svar bör ni få inom 48 timmar (arbetstid) och där är vi inte än. Vi kanske inte kan lösa alla problem inom 48 timmar dock, det beror på problemet.

Jag kollade med kundansvarig nu ang. Ferratum. Vi behöver dock ditt siteID för att kunna titta närmare på vad som hänt. Ta kontakt med Daniel Spångvall ([email protected]) ang. detta.


Vänligen/

Caroline
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017