Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Företag som inte betalar.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-15, 12:50 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Hej,

Har problem med betalningen från ett företag, vi har precis börjat sälja mot faktura så man kanske är nervös i onödan.. Iaf. fakturan var ställd på 20 dagar, nu har det gått 31 och vi har fortfarande inte fått några pengar, beloppet är på ca 14.000:- Kunden är ett aktiebolag som, har haft en omsättning på över 1,5 milj. dom senaste 3 åren, grundat 1989, hade inga anmärkningar när jag kollade upp dom innan köpet.

Jag har ring det nummer dom uppgett vid köpet, men det är inte i bruk, jag har sökt på företagsnamn på bla. Eniro och hittat ett annat, där man får höra rösten "det nummer du sökt går inte att nå för tillfället..", sen har jag ringt två fasta nummer, det ena leder så småningom till en fax och det andra får jag inget svar på. Vi har skickat påminnelser via e-post, 2 vanliga brev samt sms'at.

Var vänder man sig lämpligast om företag inte betalar? Pratade med Svea Inkasso igår, dom skulle ha 700kr i fast årsavgift och 300kr per uppdrag, eller 1800kr/år och 150kr per uppdrag. Finns det något ställe som bara tar betalt per uppdrag? Och om dom inte lyckas driva in skulden får man betala ändå? Kan man lägga inkassoavgiften direkt på företaget?

Mvh, Daniel
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017