FAQ |
Kalender |
2011-08-31, 11:29 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Får jag fråga hur många adresser ni köpte? ;-)
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-08-31, 11:38 | #12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi skickade till några hundra K som skulle vara validerade e-postadresser B2B och även till vår befintliga kundstock, dvs de som godkänt nyhetsbrev från Crystone. Riktigt tråkigt att det även kommit till folk som inte har något intresse alls för dessa typ av utskick.
|
||
Svara med citat |
2011-08-31, 11:40 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har fått tre av era utskick och är inte intresserad av ert spam. |
||
Svara med citat |
2011-08-31, 12:22 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hmmm vi har också fått en hel del kunder som fått detta - där de säger de inte godkänt detta.
|
||
Svara med citat |
2011-08-31, 13:09 | #15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har fått flera mail, de flesta mailadresser har jag använt hos Crystone så där är det OK. Dock kom det till en adress som inte har använts utan enbart funnits på en hemsida så där måste någon har sökt igenom en av våra sajter för att ha hittat den mailadressen. De som i detta fall ska "hängas" är Mailcom. Crystone har bara köpt en tjänst i godtro.
|
||
Svara med citat |
2011-08-31, 13:16 | #16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vid köp av adresser måste man vara myyyycket försiktig. Händer relativt ofta att "validerat" är "så där" validerat. Tyvärr så fungerar spammande för många (generellt inte Crystone i sig) och därför fortsätter det.
|
||
Svara med citat |
2011-08-31, 14:04 | #17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har nu kontaktat Mailcom om det inträffade:
------------------------------------------------------------------------------ Hej Vi har nyligen köpt en B2B epostlista ifrån er. Nu när vi gjort första utskicket visar det sig att ni ej har validerade adresser i denna lista. Många klagomål har inkommit angående att de angivna adresserna inte är företagsadresser och därmed genererat enorm badwille för oss, samt missnöje bland mottagarna. Dessutom har 65000 av adresserna studsat ”hårt” med anledning av att adressen inte längre finns. Vi kräver nu en ursäkt till oss samt till de slutkunder som felaktigt fått detta meddelande. Vi står till svar för alla som mottagit vårt erbjudande, efter att vi litat på att ni skulle leverera en genomgången och kontrollerad B2B-lista. Detta mail samt dess svar kommer att publiceras i en forumkanal som skapats angående detta utskick. ---------------------------------------------------------------------------------- Jag återkommer med svar från Mailcom. |
||
Svara med citat |
2011-08-31, 14:16 | #18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-08-31, 14:53 | #19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för infon, tråkigt att man ska få reda på det i efterhand. Är det någon som har koll på hur man själv kan validera en lista innan utskick?
|
||
Svara med citat |
2011-08-31, 15:24 | #20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag skulle inte vara kund hos ett webhotell som köper e-postlistor och mailar sitt erbjudande. Om ni slutar köpa listor och de idioter som nappar på erbjudandena slutar med detta skulle folk inte skicka spam. |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|