Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


[Hjälp] Chatroulette.com vill att jag ska överlåta min domän

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-03-23, 00:05 #13
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av chatroulette Visa inlägg
sent på bollen här, men vi behöver alltså inte vara oroliga för att bli av med domänen chatroulette.se? Nej, vi har inte fått något mail vad jag vet.... Och hade givetvis inte en aning om Andreys site när jag registrerade domänen. Tyckte namnet var passande till min ide. (en hemsida där man skulle livechatta random)
Jag är ingen tvistlösare, men som jag skrev så går det ju inte tat hävda att ni registrerat domänen i "ond tro" då det skett 3 år innan varumärket registrerats. Så ni lär inte tappa den baserat på det. Som är ett av tre kriterier som behöver vara uppfyllda för en tvistlösning för .se-domäner.

Citat:
Samtliga av följande tre kriterier måste vara uppfyllda för att du ska vinna framgång, det gäller även vid påskyndat förfarande:

Du måste ha en rättighet (till exempel varumärke eller firma) med giltighet i Sverige;
den som nu innehar domännamnet ska ha handlat i ond tro när han eller hon registrerade eller använde domännamnet;
den som nu innehar domännamnet ska inte heller ha en rätt eller ett berättigat intresse till domännamnet.
https://www.iis.se/domaner/tvistlosn...or-en-ansokan/
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017