Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Förslag på ny regel på WN

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-09, 14:13 #31
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
i mina ögon är WN en av de största säljkanalerna för webbplatser i sverige då nästan alla svenska större webmasters hänger på WN. men tartar är dessa dina åsikter eller wn`s åsikter? att inte WN ska ses som nån allvarlig plats för köp och sälj utan bara för mindre skitgrejjer?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-09, 14:28 #32
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
i mina ögon är WN en av de största säljkanalerna för webbplatser i sverige då nästan alla svenska större webmasters hänger på WN. men tartar är dessa dina åsikter eller wn`s åsikter? att inte WN ska ses som nån allvarlig plats för köp och sälj utan bara för mindre skitgrejjer?
Allt vi moderatorer skriver är våra egna åsikter såvida inget annat anges. Min bedömning bygger dock på verkliga betraktelser och hur det alltid har sett ut. De större webbplatser och affärsverksamheter som har sålts öppet på WN under åren är lätträknade. Man är sällan intresserad av att göra sådana affärer på ett öppet nätforum, varken som säljare eller köpare.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-09 klockan 14:31
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-09, 14:41 #33
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Aha , jag tänker dock motsäga dig kring detta, jag tror det finns fler än jag som faktiskt har WN som sin favorit för att sälja och köpa svenska domäner och webbplatser, då ska det väl inte vara så mycket begärt att få det lite snyggare där inne .

Ber man om inget får man inget jag har iaf med denna tråd försökt säga att köp och sälj avdelningen är för mig och för många andra WN`s viktigaste del.
Och kan man förbättra det lite igenom att ha hårdare moderering /ändring av regler så vore det en trivsammare plats. Jag ser inte att det bara är skit som säljs där. jag ser dock att mer skulle säljas och köpas där om inte folk var rädda för att bli påhoppade eller falskt anklagade varje gång de listar ut nåt till salu.

Aktiva moderatorer i köp och sälj skulle göra en trevligare stämning

Senaste tiden har folk begärt sina trådar låsta av att det spårar ur. har tagit 2-3 dagar innan moderator ser det.
Kan inte ett förslag vara att ta in en som har tid och en som gillar den avdelningen på WN eftersom vissa moderatorer på WN nu visar tydligt att inte köp och sälj är en så viktig plats för mest skräp säljs där?
kanske rent av byta ut nån moderator? =)

Senast redigerad av knullis den 2010-09-09 klockan 14:47
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-09, 15:39 #34
Santoss avatar
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
Santoss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
Om man som köpare kan tänka sig att betala 1000kr för sajten så det väl inte minsta intressant vad säljaren köpte den för. Precis som när du köper en begagnad bil går du väl inte och frågar vad han köpte den för? Du värderar bilen och betalar den summa du tycker den är värd.
Även om en köpare känner sig ha gjort research och är villig att betala ett visst pris skadar det ju inte att man kan diskutera sajtens historia, tidigare försäljningar och höra olika personers värderingar och tankar. Bara den som har något att dölja är rädd för en öppen dialog.
Santos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-09, 15:47 #35
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Aha , jag tänker dock motsäga dig kring detta, jag tror det finns fler än jag som faktiskt har WN som sin favorit för att sälja och köpa svenska domäner och webbplatser, då ska det väl inte vara så mycket begärt att få det lite snyggare där inne .

Ber man om inget får man inget jag har iaf med denna tråd försökt säga att köp och sälj avdelningen är för mig och för många andra WN`s viktigaste del.
Och kan man förbättra det lite igenom att ha hårdare moderering /ändring av regler så vore det en trivsammare plats. Jag ser inte att det bara är skit som säljs där. jag ser dock att mer skulle säljas och köpas där om inte folk var rädda för att bli påhoppade eller falskt anklagade varje gång de listar ut nåt till salu.

Aktiva moderatorer i köp och sälj skulle göra en trevligare stämning

Senaste tiden har folk begärt sina trådar låsta av att det spårar ur. har tagit 2-3 dagar innan moderator ser det.
Kan inte ett förslag vara att ta in en som har tid och en som gillar den avdelningen på WN eftersom vissa moderatorer på WN nu visar tydligt att inte köp och sälj är en så viktig plats för mest skräp säljs där?
kanske rent av byta ut nån moderator? =)
Moderatorerna läser självfallet inte allting utan det är faktiskt till största delen upp till medlemmarna att rapportera om något inte står rätt till. Så länge det inte finns något tydligt behov (och det verkar det inte finnas att döma av rapportering / godkännande) så blir det troligtvis heller inte fler moderatorer.

Någon regeländring är nog inte aktuellt. Irrelevanta inlägg tas bort redan som det är nu såvida de kommer till vår kännedom och vi anser det vara befogat.

Jag har själv både köpt och sålt via WN och har inte haft några som helst problem på endera sidan.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-09 klockan 15:59
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-09, 17:14 #36
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
ok , jag gjorde mitt iaf för att försöka få fram en förändring. kul att vissa få tycker köp och sälj fungerar bra . själv letar jag nu nytt ställe att lista mina försäljningar på. Tack
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-09, 17:51 #37
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
ok , jag gjorde mitt iaf för att försöka få fram en förändring. kul att vissa få tycker köp och sälj fungerar bra . själv letar jag nu nytt ställe att lista mina försäljningar på. Tack
Jag säger inte alls att det fungerar perfekt utan uppmanar snarare dig och alla andra medlemmar att bli bättre på att rapportera. Om inte särskilt många reagerar så får man utgå från att de flesta tycker det är helt okej som det är. Om man endast är ute efter köp och sälj så finns det kanske bättre kanaler.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-09 klockan 17:54
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017