Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Athlete tracker för distanslopp

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-07, 11:50 #1
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Standard Athlete tracker för distanslopp

Ja skulle vilja ha lite feedback på ett projekt som nyss lämnade alpha-stadiet.

Den temporära domänen finns här trackim.ddns.net. Användarnamnet är "rotmos" och lösenordet "alpha".

Iden med siten är att skicka ut SMS-notifikationer med mellantider, live till nära och kära under ett långdistanslopp som te.x ett Ironman. Testkörde själv basfunktionaliteten under ett IM-lopp i sommras och tänkte nu öppna upp tjänsten för allmänheten. Jag tar gärna emot feedback på funktionalitet, buggar os.v.

Några notiser:

Betalmodulen är inaktiverad, så vill ni testa å "köpa" något så är det bara att klicka på "Pay with PayPal" så markeras ordern direkt som betald. Har även inaktiverat alla SMS-utskick (för att inte tömma min plånbok under testandet), så det är frittfram att skapa prenumerationer.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-07, 16:22 #2
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Kul tjänst - och bra alternativ till de som erbjuds på GÖteborgsVarvet och Stockholm Marathon m fl, men rätt så enkel design - Bootstrap out-of-the-box är känslan för mig (som jobbar med frontend)

Hur fungerar tjänsten?
Scrapar du tidtagarens live-resultatsida och skickar SMS om något nytt inträffar?
Vilka (svenska) tidtagare har du stöd för?

Jag bevakar en löpare som springer den 10 så får vi se :-)

Något jag sett redan: Man borde inte kunna prenumerera för ett lopp som redan varit. Och har det isf varit borde man kunna få totaltid samt eventuella split-tider.

Senast redigerad av allstars den 2014-08-07 klockan 16:27
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-07, 16:42 #3
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Kul tjänst - och bra alternativ till de som erbjuds på GÖteborgsVarvet och Stockholm Marathon m fl, men rätt så enkel design - Bootstrap out-of-the-box är känslan för mig (som jobbar med frontend)
Tanken är att tjänsten ska erbjuda löpande data till tävlingar (just nu bara IRONMANs) som inte har någon SMS-tjänst. GBG-varvets SMS-tjänst är inget som jag har som avsikt att konkurrera med då den redan fungerar jättebra.

Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Hur fungerar tjänsten?
Scrapar du tidtagarens live-resultatsida och skickar SMS om något nytt inträffar?
Precis. Informationen sparas ner, summeras och pushas ut till användaren via smsglobal.com

Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Vilka (svenska) tidtagare har du stöd för?
Just nu inga. Tanken är (precis som namnet, startsidan och alla inlagda lopp avslöjar) att fokusera på IRONMAN-tävlingar. Men backenden är flexibel just nu, så att lägga in fler tävlingar är inte mer än att lägga till en klass. Just nu tänkte jag dock testa att köra mot just IM-tävlingar och se hur de går.

Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Jag bevakar en löpare som springer den 10 så får vi se :-)
Kanske var lite otydlig med de i första inlägget, men jag stängde precis av alla notifikationer då varje SMS kostar 40 öre. Inte speciellt farligt om några enstaka personer testar, men är lite orolig att 100-tals prenumerationer ska läggas in, vilket blir dyrt i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Något jag sett redan: Man borde inte kunna prenumerera för ett lopp som redan varit. Och har det isf varit borde man kunna få totaltid samt eventuella split-tider.
Sant. Så var de först. Men de blev jobbigt att testa siten när inga lopp fanns tillgängliga (vilket var fallet när jag postade den här tråden). Istället la jag till en notifikation som sa att loppet redan varit.

Men helt rätt. Innan siten går live så ska de inte gå att följa personer som redan kört.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-08, 09:44 #4
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Fungerar bra, men är dyra

Det är nog en förutsättning att ha OK från tidtagaren att scrapa resultatsidan och att tidtagaren själv har live-rapportering. Flertalet har dessutom SMS-tjänst att koppla på, vad jag sett.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-08, 10:28 #5
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Flertalet har dessutom SMS-tjänst att koppla på, vad jag sett.
Ja körde själv ett 20-tal lopp förra året och 9 hittills i år och ingen har haft möjlighet till SMS-notifikation.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017