Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fångar Catch.info lediga domäner fort?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-02, 19:09 #31
alipang alipang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 62
alipang alipang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 62
De som pysslar regelbundet med att snappa kanske ogärna delar med sig av sina smultronställen. Det ligger i sakens natur att man inte vill ha konkurrens om bokningsutrymmet. Vill du ha uppdaterad kunskap så får du följa släppen kontinuerligt. Som exempel kan jag nämna att när vi tog vår första fina domän i somras så låg det 4 mail med förfrågningar i mailboxen på morgonen.


Vår statistik ligger ute nu förresten.
alipang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-02, 19:26 #32
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Citat:
Ursprungligen postat av Shaaw Visa inlägg
Men hur svårt kan det vara att skriva vilka tjänster som man upplevt som bra och de man upplevt som dåliga? Det är ju inget tvång för dig kippex att läsa den här tråden (A)
Vad är en bra tjänst? Den som vinner domänen eller den där du får betala lägst.

Som nån skrev, gardera dig och regga hos ALLA ombud, du lär dock få vänta dig att pynta 10-15k till den som lyckas ta den om det är en domän som fler kan tänkas vara intresserade av.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-13, 02:28 #33
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
En bra domäncatchare är i mina ögon detta:
Den som snappar upp domänen om man lägger samma bud hos samtliga företag som sysslar med snapbacks. Det måste ju ändå betyda att den som då får den är bäst? eller? Internetsweden är få gärna du komma in med lite extrakunskaper ifall du vet något vi andra inte vet
Shaaw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-13, 13:34 #34
alipang alipang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 62
alipang alipang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 62
Ja, om du är ute efter en enda jättepopulär domän så är det givetvis så. Om du handlar väldigt många domäner så kanske den bästa fångaren är den som har störst chans att fånga 7 av 10, och det behöver alltså inte vara samma sak som att man har 70% chans i första fallet. Lägg därtill priset.

En kul sak jag noterar med catch.info är att de skriver att de har vinstprocent på 33 medan alla andra har 67 :-) Ja, summan blir ju 100 precis som den bör vara när man räknar procent...
alipang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-13, 17:10 #35
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av Shaaw Visa inlägg
En bra domäncatchare är i mina ögon detta:
Den som snappar upp domänen om man lägger samma bud hos samtliga företag som sysslar med snapbacks. Det måste ju ändå betyda att den som då får den är bäst? eller? Internetsweden är få gärna du komma in med lite extrakunskaper ifall du vet något vi andra inte vet
Extrakunskaper? Du verkar inte vara speciellt mottagligt för basicnivå som jag jag redan har förklarat..

Inga snapregistrarer går 100%-igt att jämföra med varandra;
- dels har de helt olika prismodeller och sätt att "boka"/buda
- de har olika mycket bokade domäner

Dessutom finns det registrarer som tar in hur många beställningar som helst för en och samma domän, som de sedan lottar i vilken ordning de försöker registrera domänen.

Sammantaget gör att det är lika rimligt att säga att registrar X är bäst för att han lyckas registrera flesta domäner - samtidigt som man kan hävda att registrar X är sämst eftersom domänerna han snappar inte har någon konkurrens.

Ingen domän är lika värderad av marknaden och ingen domän har således inte lika mycket konkurrens.

Den andra parametern att tänka till kring är att varje registrar har ett numeriskt tak för hur många anrop/försök de kan/får göra mot registret.
MÅNGA registrarer är SÅKLART mest intresserade av att snappa de mest värdefulla domänerna - och det är först när dessa är släppta/reggade som de prövar med de längre ner på sin lista.

ähh orkar inte förklara mer.. pröva att boka genom flera registrarer och bilda din egen uppfattning.
(De du registrerat domäner genom fram till idag, erbjuder ju inte ens snapback..så pröva dig fram!)
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-15, 06:36 #36
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Haha Det var en bra förklaring dock!
Jag håller med om att det är svårt att jämföra. Dock kan man bilda sig en uppfattning vilka som är dyra, har bra service, billiga (i utgångspriset), eller vilka som faktiskt får den domänen man är ute efter. Budar man hos 10 olika registrarer varje gång för 100 domäner och en av registrarerna fångar 90% av alla så är min mening i alla fall att man kan säga att den registraren är "bättre" än dom andra. Sen behöver du inte hålla med.
Jag låter tråden ligga med din förklaring tills vidare!
Shaaw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-15, 22:24 #37
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av Shaaw Visa inlägg
Haha Det var en bra förklaring dock!
Jag håller med om att det är svårt att jämföra. Dock kan man bilda sig en uppfattning vilka som är dyra, har bra service, billiga (i utgångspriset), eller vilka som faktiskt får den domänen man är ute efter. Budar man hos 10 olika registrarer varje gång för 100 domäner och en av registrarerna fångar 90% av alla så är min mening i alla fall att man kan säga att den registraren är "bättre" än dom andra. Sen behöver du inte hålla med.
Jag låter tråden ligga med din förklaring tills vidare!
Det finns ingen som snappar som har 90 % successrate..
Dem som är bäst ligger runt 50%

Ser man dem senaste 30 dagarna så är inte catch.info bland dem.. Ifall du vill ha svar på din fråga.

Senast redigerad av MRDJ den 2011-11-15 klockan 22:59
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
domännamn, lediga domäner, lediga domännamn


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017