Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Till salu/lease-sale: PR.NU

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-10, 15:45 #1
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
Standard Till salu/lease-sale: PR.NU

Jag säljer domänen PR.NU

Har tidigare tagit emot bud om 1500 USD för domänen via SEDO. Domänen lämpar sig ytterst bra för all verksamhet inom Public Relations, men har som akronym naturligtvis mängder med användningsområden (Page Rank?). Motsvarigheten till PR.NU under .SE-domänen är därtill spärrad som landskod, varför PR.NU ensam återstår som den för den svenska marknaden optimala adressen för den som har nytta av begreppet.

Utropspriset sätts till 20 000 SEK och vid giltigt bud pågår auktion här i tråden till den 24 mars (två veckor från nu) kl 18.00 (bud under sista timmen förlänger auktionen med 60 minuter från lagt bud, tiden på WN gäller). Jag säljer som privatperson mot kontantkvitto. Köparen står för eventuella överföringskostnader. Bud sker i PM eller i tråden, med fördel genom det senare i auktionens slutskede.

---

OBS! Överföringsavgifterna för .NU-domäner är relativt höga. Därtill kommer att den årliga avgiften för LL.NU-domäner är högre än för längre domännamn - ca 2500 kr årligen. Det finns dock vissa återförsäljare som ej tar ut högre avgift än för andra .NU-domäner. Hos nuvarande återförsäljare betalar jag 46 GBP/2 år i avgift för namnet.

För att undvika att köparen drabbas av kostnader kan jag om önskas tänka mig att med köparen skriva ett lease-köpoptionsavtal avseende domänen, innebärande att jag formellt på obestämd tid kvarstår som ägare samtidigt som köparen får full nyttjanderätt till domänen/tillgång till kontot hos återförsäljaren och erhåller en option att närhelst även formellt ta över domänen i framtiden. Köparen står isåfall för den årliga avgiften (f.n. alltså 46 GBP/2 år). Om önskas kan köparen då i förväg få en komplett ifylld överlåtelseblankett till fritt förfogande. Detaljer om en eventuell lease-lösning kan diskuteras via PM.

Även eventuella övriga frågor tas i PM.

Senast redigerad av danneskjold den 2010-03-10 klockan 16:09
danneskjold är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-12, 13:18 #2
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
Sätter tillfälligt köp-nu priset till 20.000 SEK för bud inkommer innan den 17 mars kl. 18.00. Ovan villkor gäller i övrigt, men fram till den 17 mars får man alltså domänen utan auktionsförfarande. Först till kvarn i tråden eller via PM.
danneskjold är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-24, 23:07 #3
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
Auktionstiden är slut och försäljningsförfarandet avslutas därmed utan att domänen sålts. Om någon framöver är intresserad av domänen till dessa eller andra villkor är man välkommen att skicka PM med bud.
danneskjold är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017