Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-26, 16:25 #101
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Man ska givetvis inte behöva ta åt sig kultur och levnadssätt om man inte vill det. Vill man inte se på Idol, hoppa som grodor kring en stång eller dricka sig full i en skogsdunge i tonåren så ska man naturligtvis inte göra det. Vill man gå till moskén, bära burka eller fira Ramadan så gör man naturligtvis det. Vill man spela WoW, hoppa stavhopp eller leva med någon av samma kön så gör man det. Vi lever nämligen i ett demokratiskt och öppet samhälle och så ska det också förbli. Vi får inte låta några av de främlingsfientliga strömningar som flödar hos vissa här förstöra det vi byggt upp.

Vad någon har för utbildning är väl mindre relevant som sagt var. Utbildning har inte någon direkt korrelation till vare sig intelligens eller främlingsfientlighet även om de med högre utbildning lyckligtvis tenderar att överlag vara mindre främlingsfientliga än andra. Man kan dock mycket väl ta sig igenom de flesta utbildningar utan att vara mer begåvad än majoriteten av befolkningen lika väl som man kan skippa högre utbildning helt trots att man hör till de översta 10 procenten.

Jag håller med. Utbildning är inte alls relevant, men jag ville bara upplysa personen om min utbildning eftersom att han bad om det.

Men IB som jag gick på har faktiskt väldigt svåra intagningsprov och ännu svårare utbildning i högre nivå.

Heriot-Watt har heller ingen enkel utbildning att gå igenom och det stämmer inte om att man mycket väl ta sig igenom de flesta utbildningar.
Jag vill säga att det är enkelt att komma in på Heriot-Watt och alla kan plugga där, men det vore en stor lögn. Det är svårt att komma in och ännu svårare att stanna kvar.

Sedan tänker jag inte kommentera om en person är lika smart utan utbildning som med...
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 16:29 #102
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Fint CV, men sorry baby du ligger lite efter....
Jag vill inte sjunka till din nivå och käfta om utbildning. Men seriöst. Det du skriver talar för sig själv...
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 20:49 #103
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Men om du tittar på de västeuropeiska länder som drabbats värst av finanskrisen så korrelerar det inte alls med hög skatt http://www.nationmaster.com/graph/ta...nal-income-tax

Om du vidare tittar på andelen utländsk befolkning via t ex http://www.nationmaster.com/graph/im...ign-population så hamnar du närmare en motsatt korrelation än den som du antyder skulle finnas.
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Är just det det handlar om, alla kan offra en del. Vissa har olika smärt gränser.

Stora problemet just nu är att vi har mycket hög skatt i Sverige, finanskris och stor arbetslöshet.

Och tror det sticker rätt mycket i ögonen på folk som som blivit arbetslösa och betalat skatt hela livet se hur mycket pengar som läggs på flyktingar. Samtidigt som dom själva knappt får det gå runt.

För egen del påverkar inte invandringen mig just nu, mer att jag tycker man har extremt förhög skatt i Sverige.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 21:05 #104
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Men om du tittar på de västeuropeiska länder som drabbats värst av finanskrisen så korrelerar det inte alls med hög skatt http://www.nationmaster.com/graph/ta...nal-income-tax

Om du vidare tittar på andelen utländsk befolkning via t ex http://www.nationmaster.com/graph/im...ign-population så hamnar du närmare en motsatt korrelation än den som du antyder skulle finnas.
Samhället är långt ifrån så simpelt att man kan titta på enstaka parametrar på det viset. Givetvis stämmer inte det Patrik skriver, så mycket är säkert.

Han har nog inte bara tappat sossar som kunder, åtminstone inte här
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 21:06 #105
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Jag håller med. Utbildning är inte alls relevant, men jag ville bara upplysa personen om min utbildning eftersom att han bad om det.

Men IB som jag gick på har faktiskt väldigt svåra intagningsprov och ännu svårare utbildning i högre nivå.

Heriot-Watt har heller ingen enkel utbildning att gå igenom och det stämmer inte om att man mycket väl ta sig igenom de flesta utbildningar.
Jag vill säga att det är enkelt att komma in på Heriot-Watt och alla kan plugga där, men det vore en stor lögn. Det är svårt att komma in och ännu svårare att stanna kvar.

Sedan tänker jag inte kommentera om en person är lika smart utan utbildning som med...
Och ändå fortsätter du skryta
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 21:46 #106
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg

Han har nog inte bara tappat sossar som kunder, åtminstone inte här

Njea. Vi väljer hosting efter uptime och inte politiska åsikter. Och på den första punkten är han överlägsen alla andra och har varit det i många, många år.

Men vi får vara glada över att det inte är en PR-byrå han driver, hehe.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-27, 00:22 #107
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Njea. Vi väljer hosting efter uptime och inte politiska åsikter. Och på den första punkten är han överlägsen alla andra och har varit det i många, många år.

Men vi får vara glada över att det inte är en PR-byrå han driver, hehe.
Håller faktiskt inte med dig riktigt. Kanske inte rent politiska åsikter men däremot etiska riktlinjer. Jag väljer själv endast samarbetspartners som jag trivs med och som jag tycker jobbar för något positivt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-27, 00:40 #108
objx objx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 154
objx objx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 154
Det är så tröttsamt att läsa alla snedvridna, fördomsfulla och idiotiska kommentarer i denna tråd som endast kan förklaras av brist på bättre vetande.

De flesta saknar totalt förankring av sina argument men tvekar inte att häva ur sig siffror, procenttal och annat som talar för den "ENORMA belastning som invandrare i Sverige innebär".

Om alla ni invandrarfientliga människor hade bemödat er att ta reda på fakta istället för att låta era egna tillkortakommanden gå ut över andra så hade vi levt i ett betydligt trevligare samhälle.

Om vi då ska ta och gå igenom lite fakta som verkar totalt avsaknas i denna tråd:
Här har ni en undersökning gjord av Brottsförebyggande rådet som tar upp Svenska invandrares inblandning i brott:
http://www.bra.se/extra/measurepoint...lsveutland.pdf

Undersökningen gjordes pga att denna information var efterfrågad från flera håll.

I undersökningen kommer man fram till följande slutsatser:

1. 95 procent av alla utrikes födda är inte misstänkta för vare sig tillgreppsbrott eller våldsbrott.

2. I undersökningen kommer man fram till att orsaken till att en person begår brott har väldigt liten att göra med om man är svenskfödd eller invandrad.
Istället konstaterar man att det är sociala förhållanden som påverkar detta.

- En person vars familj har haft socialbidrag löper 6.1 ggr större risk att begå brott än en som inte har det.

- Personer som saknar eftergymnasial utbildning löper 5.7 ggr större risk att begå brott än en person som har eftergymnasial utbildning.

- Personer med förvärvsinkomst på mindre än 1 basbelopp löper 5.3 ggr större risk att begå brott än de personer med en förvärvsinkomst på 9 basbelopp eller mer.


Trots att det finns lättillgänglig information som talar emot alla dessa invandrarfientliga åsikter så verkar det inte finnas en vilja att ta till sig den. Det är så mycket lättare att skylla Sveriges problem på en hel folkgrupp än att vända blicken mot sig själv.

Näe, istället så ska vi sänka skatterna för de hårt drabbade företagen och medel-/höginkomsttagarna. Jag vill inte vara med och finansiera någon biståndsverksamhet eller några initiella kostnader som eventuellt kan uppstå då vi tar emot invandrare. Det där får de personer som vill stödja detta bekosta genom att lägga pengar i en bössa.
Jag har det minsann svårt nog att klara av livet som det är, utan höga skatter.
I fredags hade jag inte ens råd att köpa oxfilé utan fick nöja mig med kyckling till fredagsmiddagen.
Invandrare kommer bara hit och ställer till problem och kostar pengar.

Känner ni igen er (patrikweb, statecollapse m.fl)?

Problemet är ju inte att invandrare kommer till Sverige. Problemet är att vi ser det som en last och inte en möjlighet.

Istället för att bidra till integreringen så distansierar sig de flesta från våra invandrare och ser dem som ett hot.

Istället för att se de sociala klyftorna som orsaken till brott så vill de flesta peka på invandrare och menar att de är värre än "oss".

Den trångsyntheten är tyvärr alltför vanlig bland oss svenskar.

Om det är så jävla bedrövligt att bo i detta land, vad är det då som får er att bo kvar här?

Det finns gott om skatteparadis och främlingsfientliga länder/områden som säkert gärna tar emot er. Nej visst ja, det skulle ju innebära att ni blir invandrare och därför blir till en last för dem...
objx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-27, 01:40 #109
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Problemet är ju att många tycker det är rätt tvinga alla betala för något mot deras vilja, samma sak som politikernas skitsnack. Sätt en max lön på alla politiker på 18.000 i månaden och utan extra traktamente och förmåner.

Så ska vi se hur många politiker som har kvar sina åsikter och jobbar kvar.

Eller ni som tycker det är så viktigt, offra eran semester kassa och ge det till bidrag till andra istället. Eller varför inte leva på nudlar endast för kunna ge bort ännu mer pengar.

Jag vet att ni inte skulle göra det, det är lättare tycka en sak när man tvingar andra till det än att ta kostnaden själv.

Vilket jag tycker är en konstig etik o moral, lätt ha en åsikt när man kan tvinga andra att stå för största delen och själv endast bistå med 0,00001% själv.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-27, 01:50 #110
objx objx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 154
objx objx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 154
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Som kvinna kan du gå säker på gatorna utan att behöva vara rädd för att bli påsatt i en mörk gränd, nedslagen av en grupp invandrare eller mördad. Du ser din egen ras och din egen hy vart du än vänder dig på stan och dess gator.
Jag var på väg att kommentera ditt inlägg tills jag läste denna mening. Den säger ju allt.
objx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
ärthjärnor, föreintelsen, invandring, invandringspolitik, politik, rasbiologi, seo, sverigedemokraterna


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017