Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Att annonsera ett speciellt Event

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-19, 17:44 #1
jonas30 jonas30 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 23
jonas30 jonas30 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 23
Hej på er!

Vill nu rådfråga er om när man ska börja annonsera om ett speciellt evenemang, hur långt innan o s v.

Själv är jag med i en Mc-klubb - Svineri MC Kalmar. Är inte så illa som det låter... :-) Inga connectionen med HA eller andra liknande klubbar eller så.

Namnet kom till av en ren händelse för ca: 10 år sedan så det går inte att byta nu. Dessutom är vi, inte för att skryta ganska omtalade i Sverige bland mc-folk.

Men nu till saken och lite bakgrund till min fråga.

Varje sommar har vi våran egna mc-träff - Svinträffen som den heter. brukar vara ca: 1500 pers. Nästa år är det för 8:de året irad vi kör denna. Träffen arrangeras helt och hållet av oss, inga företag som är inne och sponsrar eller så. Detta gör träffen till ganska unik då vi har sveriges största mc-träff som arrangeras av En Enda Mc-klubb - Svineri Mc

Träffen arrangeras alltid på Öland i slutet av Juli varje år. Som vi har gjort hittils är att har annonserat i diverse tidningar tex. Bike, delat ut flyers på andra träffar som är innan våran egna. Likaså så får alla som kommer till vår träff fylla i namn och adress för att vi ska kunna skicka ut nya inbjudningar runt maj månad, dvs. två månader innan träffen är i Juli.

Dessutom marknadsför vi oss genom vår hemsida också och använder vårt nyhetsbrev när saker och ting är på G.

I skrivande stund är det i stort sett klart vilka datum vi ska ha våran träff 2004.

Så nu till min fråga.

Vad har ni för erfarenheter om hur länge innan träffen vi ska marknadsföra osspå vår hemsida?

Ska jag redan nu i januari lägga ut våran annons på hemsidan, eller hur länge ska man vänta för att få den allra bästa effekten?
För tidigt är ju kanske inte bra heller pga. att det kanske blir lite bortglömt sen fram emot våren. Men o andra sidan så vet jag att många vill ha svar för att kunna planera sin semester o s v.

Skulle gärna bli tacksam för era synpunkter på hur långt innan man ska marknadsföra sig!?


Ni kan ju själva se vår hemsida. Kanske det finns några Bikers här också!? :-)
www.svinerimc.nu
Ja, jag vet, ska bygga om snart så Iframe försvinner....... :-)

Hadé
"Klot" på www.svinerimc.nu (Jonas 30 här på Potalen)
jonas30 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-19, 18:34 #2
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
På er hemsida kan ni ju meddela redan nu så de som redan nu bestämt sig för att komma kan planera semetrar mm. Sen kör ni som vanligt era kampanjer senare i vår, dels för att påminna de som redan varit in på sidan och dels för att informera de som inte tagit del av informationen tidigare.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-19, 19:13 #3
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
borde väl fungera ganska bra att dra översiktlig information som är användbar för besökare redan nu samt skriva att informationen kompletteras (ex. under vecka XX) när det sedan börjar närma sig.

möjlighet för besökare att få ett påminnelsemail (när det blir dags) om de uppger sin epost-adress kan också vara ett bra alternativ/komplettering (givetvis med försäkran om att ingen spam skickas). detta skulle då eventuellt vara en helt fristående (från nyhetsbreven) -påminnelse-lista-. att anmäla sig till ett nyhetsbrev kan eventuellt vara avskräckande eftersom man då besökare ev. är rädda att överösas med veckobrev eller liknande.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017