Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bra webbhotell för Wordpress?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-14, 03:20 #51
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av Loco Visa inlägg
Och vilken hostingtjänst använder Jonny för sina wordpress-siter? Såg att det var Admax men är det deras webhotell (typ av konto?) eller server-tjänster?
Alla nämnda webbplatser ligger på ett alldeles vanligt webbkonto på Sajthotellet. De flesta är wordpress och körs under linux med apache och mysql medan någon annan är enklare och baserad på klassisk asp.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-14, 12:30 #52
Loco Loco är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 69
Loco Loco är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 69
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Alla nämnda webbplatser ligger på ett alldeles vanligt webbkonto på Sajthotellet. De flesta är wordpress och körs under linux med apache och mysql medan någon annan är enklare och baserad på klassisk asp.
Ok, upplevde att sidorna för det mesta laddar väldigt snabbt för mig iaf. Har du optimerat wordpress-installationerna mycket eller kan man räkna med liknande laddtider om man lägger upp en egen installation direkt?
Loco är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-14, 17:32 #53
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av Loco Visa inlägg
Ok, upplevde att sidorna för det mesta laddar väldigt snabbt för mig iaf. Har du optimerat wordpress-installationerna mycket eller kan man räkna med liknande laddtider om man lägger upp en egen installation direkt?
Jag har inte optimerat alls egentligen. Jag har byggt ett par egna teman baserade på defaulttemat eller något fritt tema jag laddat hem från början. Kör i princip inga plugins heller.

De få gånger jag stött på egentliga problem med wordpress har jag köpt en webbplats där massor av plugins och liknande var aktiverade. Minns inte längre riktigt vad det var som rörde till det eller på vilken webbplats.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017