Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


imFlattrd.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-16, 15:51 #1
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Standard imFlattrd.com

Hej!

Lanserade imFlattrd.com för några timmar sedan.

Bortsett från det uppenbara (material saknas och designen är lite halvfärdig): vad tror ni om idén och har ni förslag på förbättringar?

Grundtanke med sidan: att man ska kunna Flattra personer och inte bara det material de delar med resten av nätet (som Flattr fungerar idag).

För den intresserade finns det en liten "pressrelease" här: http://penttinen.se/were-launching-imflattrd-com/

Tack på förhand!
Pelle
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-16, 17:04 #2
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
Citat:
Ursprungligen postat av digi Visa inlägg
Hej!

Lanserade imFlattrd.com för några timmar sedan.

Bortsett från det uppenbara (material saknas och designen är lite halvfärdig): vad tror ni om idén och har ni förslag på förbättringar?

Grundtanke med sidan: att man ska kunna Flattra personer och inte bara det material de delar med resten av nätet (som Flattr fungerar idag).

För den intresserade finns det en liten "pressrelease" här: http://penttinen.se/were-launching-imflattrd-com/

Tack på förhand!
Pelle
Gillar idén!

Dock inte sidan lika mycket, den ligger på tok för långt till höger för mig (1280x1024) kanske meningen?

F.ö. Fick jag inget aktiveringsmail? (testat med två olika adresser)

Gillar att du håller sidan enkel och clean. Nu kommer jag inte in som medlem men ett förslag om du inte redan har det är att man ska kunna skicka "PM" till de andra medlemmarna.

Kanske även i framtiden anordna någon form av tävling där medlemmarna t.ex. gör varsin film och den som sedan får flest "Flattr" klick. Detta kommer göra medlemmarna gott.
plura är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-16, 17:11 #3
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Citat:
Ursprungligen postat av danieldate Visa inlägg
Gillar idén!

Dock inte sidan lika mycket, den ligger på tok för långt till höger för mig (1280x1024) kanske meningen?

F.ö. Fick jag inget aktiveringsmail? (testat med två olika adresser)

Gillar att du håller sidan enkel och clean. Nu kommer jag inte in som medlem men ett förslag om du inte redan har det är att man ska kunna skicka "PM" till de andra medlemmarna.

Kanske även i framtiden anordna någon form av tävling där medlemmarna t.ex. gör varsin film och den som sedan får flest "Flattr" klick. Detta kommer göra medlemmarna gott.
Tack för input!

Såg att du reggat dig med 2 adresser, verkar som aktiveringsmailet ramlar i skräpkorgen ibland, kolla gärna där! Jobbar på den saken.

PM är nog ingen dum idé, skriver upp det på todo tillsammans med tävling! Tävling måste absolut anordnas!
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-16, 17:21 #4
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
Citat:
Ursprungligen postat av digi Visa inlägg
Tack för input!

Såg att du reggat dig med 2 adresser, verkar som aktiveringsmailet ramlar i skräpkorgen ibland, kolla gärna där! Jobbar på den saken.

PM är nog ingen dum idé, skriver upp det på todo tillsammans med tävling! Tävling måste absolut anordnas!
Nu trillade det in två mail!

Inte mycket mer att säga dock, lycka till med sidan! Ser ut som att den kan komma att lyckas!
plura är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-17, 01:43 #5
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 282
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 282
Kunde knappast bedöma sidan objektivt när jag hade sett domännamnet. Det var kärlek vid första ögonkast. Men vad jag vanligtvis tycker om sådana siter, som ser ut som din, är att de inte är några man vill spendera mycket tid på om det nu är tanken. Spenderar hellre mycket tid på rymliga sidor.
Althalos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-17, 10:03 #6
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
fooztrs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
Hej!

Jag vet inte riktigt vad flattrd är för något men själv upplägget på imflattrd.com är awesome, gillar det starkt!

stilren design, sidan laddas snabbt, även på min låga lina som jag sitter på just nu.

GJ!
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-18, 02:29 #7
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Jag har lite erfarenhet av "social networking" och det var säkert därför jag reagerade på att du/ni endast är kontaktbara via Twitter. Måste man vara medlem där för att kunna kontakta er?

(Jag ville inte gå in och kolla eftersom jag fortfarande vill kunna skryta om att jag aldrig ens besökt Twitters sajt)
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-18, 10:00 #8
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
danieldate: thnx!

althalos: Jo vi gillar också domänen Nej, du har nog rätt i att det inte är en sida man spenderar otroligt mkt tid på. Tanken är mest att den ska kunna länkas till personer som vill ha kontaktuppg för en viss person. Lite som ett visitkort.

fooztr: flattr.com är lite som digg/pusha, fast mer pengar involverat. Finns en bra video på deras hemsida som förklarar hur det fungerar! Tack för all positiv feedback, uppskattas!

kw_wasabi: Det beror nog mest på tidsbrist (och en gnutta lathet). Vi valde att endast vara kontaktbara via twitter då det är så pass populärt och vi slipper skapa ett ticketsystem. Självklart ska det slängas ut ett kontaktformulär/e-post på sidan för de som inte har Twitter
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017