Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Spartips från BBB

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-04-07, 11:59 #71
faldo faldo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 46
faldo faldo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 46
Citat:
Originally posted by MaStEr_Pr@Apr 7 2004, 08:15
Det kanske funkar för dig tills den dag då BBB uppgraderar mjukvaran i sina switchar eller bytar ut dom till något bättre.

Du betalar för 10Mbit inte 50Mbit.

10Mbit fördelat på 5st IP = 2Mbit per IP.

Sedan får man räkna efter hur mycket WinRoute kostar också. $149 ~ 1200:-

Så det får du ta räkna med också. DÅ kan du inte betala för 10Mbit och ha 50Mbit till samma kostnad.

(Eftersom jag förutsätter att du betalar för din mjukvara som vi alla andra)
Du va mig en kritisk en...

För det första så har BBB precis bytt ut switcharna inför uppgraderingen till 100Mbit i min byggnad, så de e inte troligt att dom kommer byta igen snart.

"10Mbit fördelat på 5st IP = 2Mbit per IP": Helt korrekt analyserat, men det är inte vad inläggen i denna tråd handlar om.

Priset på Winroute är en engångsbetalning. Med tanke på att man spara ca. 1200:- i månaden på att använda Winroute i detta fall så är det en uppoffring jag valde utan ångest.

Din avundsjuka på att ja kan få 50Mbit kan du få behålla för digsjälv... sköt du ditt så sköter jag mitt, jag har inte sagt till någon att använda sig av min konfiguration, endas informerat om möjligheterna. Om man väljer att följa mina tips så ligger inget ansvar på mig.
faldo är inte uppkopplad  
Oläst 2004-04-07, 14:09 #72
Corre Corre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2
Corre Corre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2
Jag tycker det är värt att prova själv. Det är väl det enklaste sättet att kolla om det funkar eller? Att bara tala om att nån har FEL för att den har provat en annan väg ger ingenting.

Jag ska tanka Winroute och läsa vad Faldo har skrivit och testa själv, så de så.
Corre är inte uppkopplad  
Oläst 2004-04-07, 14:18 #73
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Hur hanterar WinRoute det hela ifall FTP servern har Ratio påslaget per connection?'

Skulle vara intressant och se ifall du verkligen får nytta utav dina "50Mbit"
hurvida enskilda serverlösningar är konfigurerade med begränsningar känns totalt ointressant i en diskussion som den här eftersom det finns oändligt många olika sätt att begränsa överföringshastigheten mellan ett specifikt par, om det är det man är ute efter.

känns som om den här tråden behöver lite hårdare moderering. ganska mycket onödiga inlägg som bara är jobbiga att läsa sig igenom och gör att nivån sjunker. var en intressant diskussion från början rent tekniskt sett hur BBB valt att konfigurera sitt nätverk men de senaste inläggen är ju helt utan värde. kanske dags att rensa lite - även detta?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad  
Oläst 2004-04-07, 14:46 #74
faldo faldo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 46
faldo faldo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 46
Citat:
Originally posted by marcuss@Apr 7 2004, 11:18
Citat:
Hur hanterar WinRoute det hela ifall FTP servern har Ratio påslaget per connection?'

Skulle vara intressant och se ifall du verkligen får nytta utav dina "50Mbit"
hurvida enskilda serverlösningar är konfigurerade med begränsningar känns totalt ointressant i en diskussion som den här eftersom det finns oändligt många olika sätt att begränsa överföringshastigheten mellan ett specifikt par, om det är det man är ute efter.

känns som om den här tråden behöver lite hårdare moderering. ganska mycket onödiga inlägg som bara är jobbiga att läsa sig igenom och gör att nivån sjunker. var en intressant diskussion från början rent tekniskt sett hur BBB valt att konfigurera sitt nätverk men de senaste inläggen är ju helt utan värde. kanske dags att rensa lite - även detta?
Jag håller faktiskt med... de som från en början va ett enkelt tipps blev en diskution om moral...
Jag kan avsluta denna tråd med att säga ett par sista ord:

Den som vill prova denna metod för att se hur BBB har konfigurerat bredbandet du har, gör det.
Den som tycker allt detta verkar omoraliskt och vansinnigt, gör det inte.

Ni får gärna maila mig om ni stöter på problem som har med Winroute eller hårdvarukonfiguration att göra.

*KLART SLUT*

#Då låser jag tråden, Lastbryggan#
faldo är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017